Bu içeriğe erişim için Haberler'e katılın
Ayrıca hesabınızla belirli makalelere ve diğer premium içeriklere özel erişim – ücretsiz.
Geçerli bir e.
E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Sorun yaşıyorsanız? Buraya tıklayın.
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Z kuşağı kurumsal eziyetten peş peşe vazgeçiyor.
Credit Karma tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, 18 yaş ve üzeri Z kuşağı ABD'li yetişkinlerin %60'ı geleneksel 9 ila 5 arası yapılan işlerin “ruh emici” olduğunu söylerken, %43'ü geleneksel 9 ila 5 arası bir işte çalışmayı arzulamadıklarını söylüyor. Tümü.
Bu eğilimin erkeklerden çok kadınlara uygulanıp uygulanmayacağına dair bir tartışma olmasa da, bu konuyla ilgili tartışmaların çoğu, kadınların sorumluluğu üstlendiğini öne sürüyor; bu da mantıklı çünkü büyük ölçüde kadınlara yönelik bir alan olan sosyal medya, kısmen bu durumun nedeni. genç kadınlar geleneksel tam zamanlı işlerde çalışmak istemiyorlar.
Z jenerasyonu, KENDİNİ 'BOŞ NESİL' OLARAK ŞEKİLLENDİRİYOR
Orianna Rosa Royal şöyle yazıyor: “Brielle'in TikTok videosu viral hale geldiğinden beri, platformda çalışma karşıtı bir içerik dalgası oluştu; kullanıcıların işten çıkarılırken kendilerini filme alması ve bunun yerine egzersiz yapmak için zorunlu toplantılardan kaçması da dahil.”
Ancak sosyal medya tek, hatta asıl suçlu değil. Royal, Z kuşağı kadınlarının iş yüklü hayatlarından bıktıklarını ekliyor. Denge yok.
Credit Karma çalışması bu yeni olgunun altında yatan nedeni vurguluyor. “Z kuşağının neredeyse yarısı (%47) eski neslin iş takıntısının onları kariyer yollarını yeniden düşünmeye ittiğini söylüyor.” Başka bir deyişle farklı bir şey istiyorlar.
Ne yazık ki, Z kuşağının geriye yaslanma ya da piyasadan çekilme tercihinin anlamı, onların tembel olduğudur. Ama öyle Onlar?
Time dergisinde yakın zamanda yayınlanan bir makalede psikolog Vanessa Scaringi, kadınların işgücünden çekilmelerinin gerçek nedeninin daha dengeli bir yaşam arzusu değil, finansal güvenlik olduğunu öne sürüyor. “Kendilerine bakılmasına olanak tanıyan eski moda cinsiyet rollerine geri döndüklerini” iddia ediyor [by men] acele etmek yerine.”
GEN Z ÇALIŞANLARI “BÜYÜK” 9'DAN 5'E ÇALIŞMA PROGRAMINA KARŞI “ŞOK”
Ama burada göründüğünden çok daha fazlası var. Benim bakış açıma göre, Z kuşağı kadınlarla onları yetiştiren kadınlar arasındaki en önemli fark, genç kadınların daha kadın dostu hayatlar yaşamak istemesidir.
Bu kadınlardan bazıları, Scaringi'nin önerdiği gibi, “geleneksel kadınlar” veya “yumuşak kızlar” olarak adlandırdığımız, dışa dönüklüğün aşırı bir versiyonunu temsil eden kişiler olmayı seçerek aşırı düzeltme yapıyor olabilir. Ama her devrimin bir karşıdevrimi vardır; çoğu kadın ortada bir şey ister.
ARAŞTIRMALAR Z jenerasyonunun TELEFON GÖRÜŞMELERİNDEKİ 'FOBİSİ' NEDENİYLE MESAJ ATMAYI SEÇTİĞİNİ GÖSTERİYOR
Bu kadınlardan her gün haber alıyorum. İşte yeni bir e-posta:
Eğitim ve kariyerin ilişkiler ve aileden daha önemli olduğu anlatısıyla %1000 büyüdüm. “Girlboss” diplomamı (havacılık ve uzay mühendisliği) aldım ve halen tam zamanlı çalışıyorum; ama o kariyere 'her şeyi dahil etmek' yerine kendimi ilişkime adadım. Üniversiteye başladığımda bana 26 yaşıma geldiğimde tatminimin çoğunu ailemden, arkadaşlarımdan ve kocamla birlikte bir hayat kurmaktan bulacağımı söyleseydin, sana odadan gülerek gülerdim. Hayatımın daha sonra nasıl görünebileceği konusunda bana karşı dürüst olduğun için çok şanslıyım ve minnettarım. Çalışmalarınız için ve patron kız hayatının hiç de o kadar da kötü olmadığı yönündeki modası geçmiş gerçeği bana söyleyen birkaç medya fenomeninden biri olduğunuz için size ne kadar teşekkür etsem azdır.
Modern kadın nesli fena halde yanlış yönlendirildi: Kariyeri aşktan önde tutacak şekilde yetiştirilmemeleri gerekiyordu. Ve şimdi iyi bir hayatın nasıl yaşanacağına dair yeni bir model istiyorlar. “Daha İyi Bir Yaşam Nasıl İnşa Edilir: Sevgiye ve Aileye Öncelik Vermek İsteyen Kadınlar için Yeni Bir Yol Haritası” adlı yeni kitabımda, kadınlara sevgi ve aileyi bir araya getiren çok yönlü bir yaşam kurmaları için adım adım bir plan sunuyorum. , çalışmıyor, merkezde.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Kiminle evlendiğimizin ve bu evliliğin gidişatının mutluluğumuz ve refahımız üzerinde yaptığımız her şeyden daha fazla etkiye sahip olduğu önermesine dayanmaktadır. Bu tek karar, verdiğimiz diğer tüm kararları renklendirir. O halde, kişiyi bulmayı ilk işimiz haline getirmemenin ne anlamı var?
Kadınların çoğu hala evlenmek istiyor. Ve bunu yaptıklarında öncelikleri çarpıcı biçimde değişecek. Kimse kadınlara anneliğin şimdiye kadar sahip oldukları tüm mesleki planları değiştireceğini söylemek istemez ama değişecektir. Hayat yeni, heyecan verici ve derin bir şekilde açılacak; ve kariyer arayışı, olması gerektiği gibi ikinci planda kalacak.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Hayatta işten çok daha fazlası var ve Z kuşağı bunu erkenden keşfetti. Pazarın dışına çıkıp hayata öncelik verme konusunda tembel değiller.
Onlar akıllılar.
SUZANNE VENKER'DEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Ayrıca hesabınızla belirli makalelere ve diğer premium içeriklere özel erişim – ücretsiz.
Geçerli bir e.
E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Sorun yaşıyorsanız? Buraya tıklayın.
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Z kuşağı kurumsal eziyetten peş peşe vazgeçiyor.
Credit Karma tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, 18 yaş ve üzeri Z kuşağı ABD'li yetişkinlerin %60'ı geleneksel 9 ila 5 arası yapılan işlerin “ruh emici” olduğunu söylerken, %43'ü geleneksel 9 ila 5 arası bir işte çalışmayı arzulamadıklarını söylüyor. Tümü.
Bu eğilimin erkeklerden çok kadınlara uygulanıp uygulanmayacağına dair bir tartışma olmasa da, bu konuyla ilgili tartışmaların çoğu, kadınların sorumluluğu üstlendiğini öne sürüyor; bu da mantıklı çünkü büyük ölçüde kadınlara yönelik bir alan olan sosyal medya, kısmen bu durumun nedeni. genç kadınlar geleneksel tam zamanlı işlerde çalışmak istemiyorlar.
Z jenerasyonu, KENDİNİ 'BOŞ NESİL' OLARAK ŞEKİLLENDİRİYOR
Orianna Rosa Royal şöyle yazıyor: “Brielle'in TikTok videosu viral hale geldiğinden beri, platformda çalışma karşıtı bir içerik dalgası oluştu; kullanıcıların işten çıkarılırken kendilerini filme alması ve bunun yerine egzersiz yapmak için zorunlu toplantılardan kaçması da dahil.”
Ancak sosyal medya tek, hatta asıl suçlu değil. Royal, Z kuşağı kadınlarının iş yüklü hayatlarından bıktıklarını ekliyor. Denge yok.
Credit Karma çalışması bu yeni olgunun altında yatan nedeni vurguluyor. “Z kuşağının neredeyse yarısı (%47) eski neslin iş takıntısının onları kariyer yollarını yeniden düşünmeye ittiğini söylüyor.” Başka bir deyişle farklı bir şey istiyorlar.
Ne yazık ki, Z kuşağının geriye yaslanma ya da piyasadan çekilme tercihinin anlamı, onların tembel olduğudur. Ama öyle Onlar?
Time dergisinde yakın zamanda yayınlanan bir makalede psikolog Vanessa Scaringi, kadınların işgücünden çekilmelerinin gerçek nedeninin daha dengeli bir yaşam arzusu değil, finansal güvenlik olduğunu öne sürüyor. “Kendilerine bakılmasına olanak tanıyan eski moda cinsiyet rollerine geri döndüklerini” iddia ediyor [by men] acele etmek yerine.”
GEN Z ÇALIŞANLARI “BÜYÜK” 9'DAN 5'E ÇALIŞMA PROGRAMINA KARŞI “ŞOK”
Ama burada göründüğünden çok daha fazlası var. Benim bakış açıma göre, Z kuşağı kadınlarla onları yetiştiren kadınlar arasındaki en önemli fark, genç kadınların daha kadın dostu hayatlar yaşamak istemesidir.
Bu kadınlardan bazıları, Scaringi'nin önerdiği gibi, “geleneksel kadınlar” veya “yumuşak kızlar” olarak adlandırdığımız, dışa dönüklüğün aşırı bir versiyonunu temsil eden kişiler olmayı seçerek aşırı düzeltme yapıyor olabilir. Ama her devrimin bir karşıdevrimi vardır; çoğu kadın ortada bir şey ister.
Z kuşağı kadınları annelerinin hayatlarını yaşamak istemiyorlar; annelerinin karşılaştığı tükenmişliği yakından gördüler. Z kuşağı (ve Y kuşağının çoğu) çoğu kadının istediği şeyi istiyor: Evli ve çocuklu olmak ve düzenli bir eski hayat yaşamak. Annelerinin yaptığı gibi “dünyayı değiştirmek” istemiyorlar. Dünyanın kendi küçük köşelerine odaklanmak istiyorlar.Benim bakış açıma göre, Z kuşağı kadınlarla onları yetiştiren kadınlar arasındaki en önemli fark, genç kadınların daha kadın dostu hayatlar yaşamak istemesidir.
ARAŞTIRMALAR Z jenerasyonunun TELEFON GÖRÜŞMELERİNDEKİ 'FOBİSİ' NEDENİYLE MESAJ ATMAYI SEÇTİĞİNİ GÖSTERİYOR
Bu kadınlardan her gün haber alıyorum. İşte yeni bir e-posta:
Eğitim ve kariyerin ilişkiler ve aileden daha önemli olduğu anlatısıyla %1000 büyüdüm. “Girlboss” diplomamı (havacılık ve uzay mühendisliği) aldım ve halen tam zamanlı çalışıyorum; ama o kariyere 'her şeyi dahil etmek' yerine kendimi ilişkime adadım. Üniversiteye başladığımda bana 26 yaşıma geldiğimde tatminimin çoğunu ailemden, arkadaşlarımdan ve kocamla birlikte bir hayat kurmaktan bulacağımı söyleseydin, sana odadan gülerek gülerdim. Hayatımın daha sonra nasıl görünebileceği konusunda bana karşı dürüst olduğun için çok şanslıyım ve minnettarım. Çalışmalarınız için ve patron kız hayatının hiç de o kadar da kötü olmadığı yönündeki modası geçmiş gerçeği bana söyleyen birkaç medya fenomeninden biri olduğunuz için size ne kadar teşekkür etsem azdır.
Modern kadın nesli fena halde yanlış yönlendirildi: Kariyeri aşktan önde tutacak şekilde yetiştirilmemeleri gerekiyordu. Ve şimdi iyi bir hayatın nasıl yaşanacağına dair yeni bir model istiyorlar. “Daha İyi Bir Yaşam Nasıl İnşa Edilir: Sevgiye ve Aileye Öncelik Vermek İsteyen Kadınlar için Yeni Bir Yol Haritası” adlı yeni kitabımda, kadınlara sevgi ve aileyi bir araya getiren çok yönlü bir yaşam kurmaları için adım adım bir plan sunuyorum. , çalışmıyor, merkezde.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Kiminle evlendiğimizin ve bu evliliğin gidişatının mutluluğumuz ve refahımız üzerinde yaptığımız her şeyden daha fazla etkiye sahip olduğu önermesine dayanmaktadır. Bu tek karar, verdiğimiz diğer tüm kararları renklendirir. O halde, kişiyi bulmayı ilk işimiz haline getirmemenin ne anlamı var?
Kadınların çoğu hala evlenmek istiyor. Ve bunu yaptıklarında öncelikleri çarpıcı biçimde değişecek. Kimse kadınlara anneliğin şimdiye kadar sahip oldukları tüm mesleki planları değiştireceğini söylemek istemez ama değişecektir. Hayat yeni, heyecan verici ve derin bir şekilde açılacak; ve kariyer arayışı, olması gerektiği gibi ikinci planda kalacak.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Hayatta işten çok daha fazlası var ve Z kuşağı bunu erkenden keşfetti. Pazarın dışına çıkıp hayata öncelik verme konusunda tembel değiller.
Onlar akıllılar.
SUZANNE VENKER'DEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN