YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Üç yıl boyunca çocuklarımız ve öğretmenlerimiz Zoom üzerinden öğrenmeyle uğraştı. Şimdi yeni bir zorlukla karşı karşıyalar: sınıfta yapay zekayı nasıl kullanacaklarını öğrenmek. 2023, öğrencilerin bilgisayarlarını birkaç kelimeyle beslemelerine ve makaleleri ve ödevleri için saniyeler içinde yanıt oluşturmalarına olanak tanıyan bir araç olan üretken yapay zekaya erişebilecekleri ilk yıl olacak.
Hesap makinelerinin aritmetiği geçersiz kılmaması ve Vikipedi’nin eleştirel düşünme ihtiyacını ortadan kaldırmaması gibi, yapay zeka da insan bilgisinin zengin dokusunu değiştirmeye değil, geliştirmeye hazır. Hesap makinelerinin öğrencilerin karmaşık hesaplamalara daha hızlı ve daha erken yaşta katılmasını sağlaması gibi, üretken yapay zeka da aynı şekilde öğrenmenin hızını ve derinliğini artırabilir. Ansiklopedilerden hesap makinelerine ve internetin uçsuz bucaksız dünyasına kadar her dönüştürücü araç, kendi payına düşen şüphecilikle karşı karşıya kaldı. Yapay zeka da farklı değil.
Bir ebeveyn, eğitimci ve teknoloji uzmanı olarak yardımcı olabilecek bazı ipuçlarım ve püf noktalarım var.
YAPAY ZEKA (AI) NEDİR?
Öğretimimizi bu yeni teknolojiye uyarlamalıyız. Öğrencilerim için, ödevlerimin yalnızca bilginin tekrarlanmasından daha fazla derinlik olmasını sağlarım. Ev ödevleri, robotların eksik olduğu şeyler olan ikna etme veya eleştirel analizle ilgili olmalıdır. Benzer şekilde tartışmalar ve sesli sınavlar, öğrencinin anlayış ve becerilerinin derinliğini, ayaklı ansiklopedilere dönüştürmek yerine daha da geliştirebilir.
Yapay zeka fikirlerin geliştirilmesine yardımcı olabilir, ancak bu tohumları alıp büyütmek öğrencinin görevidir. Öğrencilerin bilgi konusunda ustalık göstermeleri ve bu bilgiyi ilgi çekici ve kritik bir şekilde aktarma becerisi göstermeleri gerekir; robotların pek de iyi olmadığı şeyler.
EĞİTİMCİLER CHATGPT KULLANMANIN HİLE OLDUĞUNU SÖYLEDİ AMA ARTIK DERS LİSTESİ VE SINAV YAZMAK İÇİN YAPAY ZEKA KULLANIYORLAR: PROFESÖR
Neyse ki, insan gözünün üretken yapay zeka ile bir ödevin, makalenin veya makalenin ne zaman yazıldığını tespit etmesi oldukça kolaydır. Kişisel değildir ve öğrencinin benzersiz sesinden yoksundur: Yapay zekanın “zekasının” gerçekten yapay olduğunu gösterir. Özgün öğrenci çalışmaları hayatla, bireysel tuhaflıklar ve insan yaratıcılığını öne çıkaran hoş kusurlarla dolup taşar. Ve öğrencilerimden yapay zeka kullanıp kullanmadıklarını ve hangi türleri kullandıklarını belirlemelerini istiyorum; böylece yapay zekaya nerede ihtiyaç duyduklarını ve onu nasıl kullandıklarını anlamalarını sağlıyorum.
Buradaki ders mi? Yapay zeka bir yapı, başlangıç noktası veya çerçeve sağlayabilirken, iletişimin gerçek özü, insanın benzersiz kişisel yorumlama, eleştirel düşünme ve gerçek anlama becerisinde yatmaktadır.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Ancak bunların hepsi uyarıcı hikayeler değil. Karmaşık konuları öğretirken Khan Academy gibi yapay zeka destekli platformların paha biçilmez olduğu kanıtlandı. Bu araçlar, öğrencilere özel dersler sunarak yardımcı olur ve her bireyin kendine özgü öğrenme eğrisine saygı duyulmasını ve geliştirilmesini sağlar. Her öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerine göre ayarlanan bu seviyedeki kişiselleştirme, daha önce geleneksel sınıf düzeninde düşünülemezdi.
Yapay zekanın muazzam faydalarını göz ardı etmek imkansızdır. Kişiselleştirilmiş öğrenme platformlarının ötesinde, Ahura gibi araçlar öğrencilerin öğrenme alışkanlıklarını takip ediyor, çalışma oturumlarını optimize etmek için dikkat ve katılım düzeylerini kaydediyor. Yapay zeka destekli başka bir araç olan Gradescope, not verme sürecini kolaylaştırarak eğitimcilerin üzerindeki yükü hafifletiyor. Bu otomasyon, değerli zamanı serbest bırakarak eğitimcilerin öğrencilerle daha derinlemesine etkileşim kurmasına, onların zorluklarını anlamalarına ve gerekli insani dokunuşu sağlamalarına olanak tanır.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Eğitimciler olarak amacımız öğrencilerimizi dünyada başarılı olacak şekilde donatmaktır ve yapay zeka, yarının ufkunun yadsınamaz bir parçasıdır. Bunu bir meydan okuma olarak algılamak yerine bir müttefik olarak görelim. Yapay zeka araçlarını müfredatımıza entegre ederek öğrencilerimizi teknoloji ile insan yaratıcılığının birleştiği bir dünyaya hazırlıyoruz. Önemli olan, yapay zekanın gücünden yararlanırken insan muhakemesi, ahlak ve yaratıcılığın yeri doldurulamaz yönlerine değer vermelerini ve desteklemelerini sağlamaktır.
2023 sadece bir akademik yıl değil; Yapay zeka araçlarının hayatımıza nasıl ve nerede uyabileceğini öğrenmek hepimiz için yankı uyandıran bir çağrı. Geleceğin sınıfı burada, potansiyel ve umutla ışıldıyor.
CARL SZABO’DAN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Carl Szabo, NetChoice’nin başkan yardımcısı ve genel danışmanıdır ve George Mason Üniversitesi Antonin Scalia Hukuk Fakültesi’nde internet hukuku profesörüdür.
Üç yıl boyunca çocuklarımız ve öğretmenlerimiz Zoom üzerinden öğrenmeyle uğraştı. Şimdi yeni bir zorlukla karşı karşıyalar: sınıfta yapay zekayı nasıl kullanacaklarını öğrenmek. 2023, öğrencilerin bilgisayarlarını birkaç kelimeyle beslemelerine ve makaleleri ve ödevleri için saniyeler içinde yanıt oluşturmalarına olanak tanıyan bir araç olan üretken yapay zekaya erişebilecekleri ilk yıl olacak.
Hesap makinelerinin aritmetiği geçersiz kılmaması ve Vikipedi’nin eleştirel düşünme ihtiyacını ortadan kaldırmaması gibi, yapay zeka da insan bilgisinin zengin dokusunu değiştirmeye değil, geliştirmeye hazır. Hesap makinelerinin öğrencilerin karmaşık hesaplamalara daha hızlı ve daha erken yaşta katılmasını sağlaması gibi, üretken yapay zeka da aynı şekilde öğrenmenin hızını ve derinliğini artırabilir. Ansiklopedilerden hesap makinelerine ve internetin uçsuz bucaksız dünyasına kadar her dönüştürücü araç, kendi payına düşen şüphecilikle karşı karşıya kaldı. Yapay zeka da farklı değil.
Bir ebeveyn, eğitimci ve teknoloji uzmanı olarak yardımcı olabilecek bazı ipuçlarım ve püf noktalarım var.
YAPAY ZEKA (AI) NEDİR?
Öğretimimizi bu yeni teknolojiye uyarlamalıyız. Öğrencilerim için, ödevlerimin yalnızca bilginin tekrarlanmasından daha fazla derinlik olmasını sağlarım. Ev ödevleri, robotların eksik olduğu şeyler olan ikna etme veya eleştirel analizle ilgili olmalıdır. Benzer şekilde tartışmalar ve sesli sınavlar, öğrencinin anlayış ve becerilerinin derinliğini, ayaklı ansiklopedilere dönüştürmek yerine daha da geliştirebilir.
Sınıf deneyimlerimde öğrencilerimin ChatGPT veya Google’ın Bard’ını kullanmalarına izin vereceğim. Ancak öğrencilerimi, yaptıkları tek şey üretken bir yapay zeka platformu kullanmaksa, notlarının bunu yansıtacağı konusunda uyardım. Bu, bir öğrencinin “A” notunu bekleyerek raporları için web’de arama yapmaktan biraz daha fazlasını yaptığı geçmiş yıllardan farklı değildir.2023 sadece bir akademik yıl değil; Yapay zeka araçlarının hayatımıza nasıl ve nerede uyabileceğini öğrenmek hepimiz için yankı uyandıran bir çağrı.
Yapay zeka fikirlerin geliştirilmesine yardımcı olabilir, ancak bu tohumları alıp büyütmek öğrencinin görevidir. Öğrencilerin bilgi konusunda ustalık göstermeleri ve bu bilgiyi ilgi çekici ve kritik bir şekilde aktarma becerisi göstermeleri gerekir; robotların pek de iyi olmadığı şeyler.
EĞİTİMCİLER CHATGPT KULLANMANIN HİLE OLDUĞUNU SÖYLEDİ AMA ARTIK DERS LİSTESİ VE SINAV YAZMAK İÇİN YAPAY ZEKA KULLANIYORLAR: PROFESÖR
Neyse ki, insan gözünün üretken yapay zeka ile bir ödevin, makalenin veya makalenin ne zaman yazıldığını tespit etmesi oldukça kolaydır. Kişisel değildir ve öğrencinin benzersiz sesinden yoksundur: Yapay zekanın “zekasının” gerçekten yapay olduğunu gösterir. Özgün öğrenci çalışmaları hayatla, bireysel tuhaflıklar ve insan yaratıcılığını öne çıkaran hoş kusurlarla dolup taşar. Ve öğrencilerimden yapay zeka kullanıp kullanmadıklarını ve hangi türleri kullandıklarını belirlemelerini istiyorum; böylece yapay zekaya nerede ihtiyaç duyduklarını ve onu nasıl kullandıklarını anlamalarını sağlıyorum.
Buradaki ders mi? Yapay zeka bir yapı, başlangıç noktası veya çerçeve sağlayabilirken, iletişimin gerçek özü, insanın benzersiz kişisel yorumlama, eleştirel düşünme ve gerçek anlama becerisinde yatmaktadır.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Ancak bunların hepsi uyarıcı hikayeler değil. Karmaşık konuları öğretirken Khan Academy gibi yapay zeka destekli platformların paha biçilmez olduğu kanıtlandı. Bu araçlar, öğrencilere özel dersler sunarak yardımcı olur ve her bireyin kendine özgü öğrenme eğrisine saygı duyulmasını ve geliştirilmesini sağlar. Her öğrencinin güçlü ve zayıf yönlerine göre ayarlanan bu seviyedeki kişiselleştirme, daha önce geleneksel sınıf düzeninde düşünülemezdi.
Yapay zekanın muazzam faydalarını göz ardı etmek imkansızdır. Kişiselleştirilmiş öğrenme platformlarının ötesinde, Ahura gibi araçlar öğrencilerin öğrenme alışkanlıklarını takip ediyor, çalışma oturumlarını optimize etmek için dikkat ve katılım düzeylerini kaydediyor. Yapay zeka destekli başka bir araç olan Gradescope, not verme sürecini kolaylaştırarak eğitimcilerin üzerindeki yükü hafifletiyor. Bu otomasyon, değerli zamanı serbest bırakarak eğitimcilerin öğrencilerle daha derinlemesine etkileşim kurmasına, onların zorluklarını anlamalarına ve gerekli insani dokunuşu sağlamalarına olanak tanır.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Eğitimciler olarak amacımız öğrencilerimizi dünyada başarılı olacak şekilde donatmaktır ve yapay zeka, yarının ufkunun yadsınamaz bir parçasıdır. Bunu bir meydan okuma olarak algılamak yerine bir müttefik olarak görelim. Yapay zeka araçlarını müfredatımıza entegre ederek öğrencilerimizi teknoloji ile insan yaratıcılığının birleştiği bir dünyaya hazırlıyoruz. Önemli olan, yapay zekanın gücünden yararlanırken insan muhakemesi, ahlak ve yaratıcılığın yeri doldurulamaz yönlerine değer vermelerini ve desteklemelerini sağlamaktır.
2023 sadece bir akademik yıl değil; Yapay zeka araçlarının hayatımıza nasıl ve nerede uyabileceğini öğrenmek hepimiz için yankı uyandıran bir çağrı. Geleceğin sınıfı burada, potansiyel ve umutla ışıldıyor.
CARL SZABO’DAN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Carl Szabo, NetChoice’nin başkan yardımcısı ve genel danışmanıdır ve George Mason Üniversitesi Antonin Scalia Hukuk Fakültesi’nde internet hukuku profesörüdür.