Yapay zeka 2024’te siyasette nasıl devrim yaratacak ve seçmenler neden tetikte olmalı?

Eda

New member
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!


Yarın MLB komiseri Rob Manfeld’in Amerika’nın eğlencesine başka bir kural değişikliği yaptığını keşfetmek için uyandığınızı hayal edin: Tüm performans arttırıcı ilaçlar yasaldır. Her takımdan oyuncular onlara nihai avantajı sağlamak için farmasötik kokteyller denedikçe beyzbolun güç, hız ve dayanıklılıktaki artışları hayal edin.

2024 seçim döngüsünde yapay zekanın kullanıma girmesiyle birlikte görmek üzere olduğumuz şey, “performans artırıcı dijital”in yükselişidir.

AI, önümüzdeki aylarda siyasette devrim yaratacak. Amerika genelinde, dijital ajanslar ve ajanslar – Demokrat ve Cumhuriyetçi – zaten deneyler yapıyor ve sonuçları tahmin etmek zor olsa da, kazanan taraf için ayırt edici faktör, yapay zekayı tam potansiyelinden en iyi şekilde kullanan kişi olacak.



Gerçeği ayırt etmenin bir meydan okumaya dönüşmesi çok uzun sürmeyecek – aslında, zaten oluyor. (Getty görüntüleri)


Yeni başlayanlar için, kampanyaların ürettiği veri okyanuslarında gezinmek için yapay zekanın olağanüstü uygulamaları var. Ancak, ChatGPT ve son aylarda tanıtılan sayısız yeni yapay zeka aracı hakkında çok fazla heyecan varken, Facebook, Google ve Trade Desk gibi şirketlerin makine öğrenimi araçları yıllardır en iyi ajansların görevlerini yerine getirmelerine yardımcı oluyor.

AI, AMERİKANLARI “MANİPÜLE ETMEK” GÜCÜNE SAHİPTİR JOSH HAWLEY, TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİNE DAVA ETME HAKKI SAVUNUCULARI

Zorluk, tüm içgörüleri şu şekilde yorumlamaktır: dava edilebilir stratejiler. Şimdiye kadar, AI bu işi yapmakta zorlanıyor. Günümüzün haber döngüsünün hızından eldeki nakit paranın sorumlu kullanımına kadar, stratejiyi optimize eden ve bir kampanyayı başarılı kılan diğer tüm girdiler göz önüne alındığında, en ileri teknoloji yapay zeka bile insan uzmanlığının kesinliğiyle boy ölçüşemez.

En iyi uygulama, AI’yı bir hızlandırıcı olarak kullanmak ve politikacıların fikirleri ilk etapta beyin fırtınası yaptıktan ve uygulamaya karar verdikten sonra çok daha hızlı ölçeklendirmelerine olanak tanımaktır.

Bağış toplama e-postaları için metin yazarlığı, sosyal medya gönderileri için altyazılar ve kampanya videoları için senaryolar artık benzeri görülmemiş bir hız, kişiselleştirme ve çeşitlilik düzeyiyle üretilebilir. Ancak ajanslar üretimlerini yapay zeka otopilotuna geçirmeden önce olumsuz tarafları da göz önünde bulundurmaları gerekiyor. Şahsen, AI’nın çıktısının neredeyse her zaman önemli, algılanamaz bir kaliteyi kaçırdığını görüyorum. (Ekibimiz buna “ruh” diyor.)

Soul, özgünlük ekleyen özel nüansları ifade eder, seçmenlerle bu şekilde bağlantı kurarız. AI’yı daha doğru hale getirmek için hileler konusunda oldukça zeki hale geldik, ancak AI tarafından üretilen içeriğe çok fazla dayanan herhangi bir kampanyadan şüpheliyim. Kitle algısını ve katılımını azaltan tembel, çerez kesici mesajlaşmaya büyük olasılıkla katkıda bulunacaktır. Tüm bunlar, markanızı yapmacık ve gerçek dışı olarak etiketlenmeye karşı savunmasız bırakarak bağış toplamanıza zarar verir.

FOX HABER ANKETİ: YZ’E EN ÖNEMLİ TEPKİLER? SEÇMENLER ‘TEHLİKELİ’ VE ‘KORKUYOR’ DİYOR

Açık olan, AI ile ilişkili kaygan eğimdir. En çok yanlış bilgilendirme, derin sahtekarlıklar ve yapay zeka tarafından oluşturulan görüntülerle ilgileniyorum. İlk elden gördüğüm kadarıyla, gerçekliği ayırt etmenin bir meydan okuma haline gelmesi çok uzun sürmeyecek – aslında zaten oluyor. Donald Trump ve Vladimir Putin’in hapsedilmesi iki örnektir.)

Sadece pratik bir düzeyde, güncel bir etik muammayı ele alalım: Bir siyasi kurumun bir adayın sesiyle bir e-posta yazması, adını imzalaması ve bunu takipçilerine göndermesi kabul edilebilir mi? Peki ya adayın senaryosunu oluşturmak, sesini taklit etmek ve sözcükleri herhangi bir görünür sorumluluk reddi beyanı olmaksızın önceden çekilmiş görüntülerin üzerine bindirmek için yapay zeka kullanılmışsa?

Bu bilim kurgu değil; bu araçlar artık mevcut. Çizgiyi nereye çiziyoruz?

Politika işindeki ajanslar ve danışmanlar genellikle kendilerini bir etik standarda bağlı tutarlar. Bununla birlikte, kullanıcı dostu yapay zeka araçlarının gelişmesiyle birlikte, herhangi bir kişi için – belirli bir kampanyayla hiçbir bağı olmayan – şimşek hızıyla derin sahte ürünler oluşturmak ve dağıtmak şaşırtıcı derecede kolaydır. Bunu akılda tutarak, etik standartlarımız her zamankinden daha önemli hale geliyor.

AI uçağını uçarken inşa etmek muazzam bir his veriyor. Ancak açık konuşalım: AI, tek başına kampanya yürütmeye hazır değil.

Beyzbolu düşünün: Tüm oyuncular performans artırıcı ilaçlar kullanmaya başlasa bile, yeni norm kısa sürede yerleşir. Antrenörlük, analiz ve oyuncuların doğuştan gelen becerileri yine de hüküm sürer. Bu seçim döngüsünde, dijital endüstrinin yapay zeka ile canlanacağını tahmin ediyorum, ancak yine de deneyimli ve yaratıcı ateş gücüne sahip kampanyalar galip gelecek.

GÖRÜŞ BÜLTENİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ

Şu anda AI, akıllara durgunluk veren potansiyele ve sınırsız ölçeğe sahip bir araçtır, ancak insan eli gerektiren bir araçtır. İnsanlar yine de gerçek avantajı yaratacak ve seçimleri kazanacak.

Etik iplere gelince, şu anda görevleri ne pahasına olursa olsun kazanmak olan insanlar tarafından yönlendiriliyor. Siyaset daha da karışacak. Birçoğu, bu seçim döngüsünün “Ekim sürprizinden” yapay zekanın sorumlu olmasını bekliyor. Bu olası olsa da, küresel kamuoyunun kendilerini yapay zeka güdümlü mesajlaşmaya karşı şartlandırması için hala zaman var.

Araçlar daha yaygın hale geldikçe ve günlük hayata daha da entegre hale geldikçe, AI’yı tespit etmek için gözlerimizin de uyum sağlayacağını umabiliriz. Devrimi görecek kadar hızlı olduğumuzu umalım.

HABERLER SUNULDU