YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Ekim ayında Doğu ve Körfez Kıyılarındaki limanları felce uğratan liman işçilerinin kısa süreli grevini hatırlıyor musunuz?
Grev yalnızca üç gün sürdü, ancak Amerikan ekonomisine milyarlarca dolarlık gelir kaybına mal oldu. Uluslararası Liman İşçileri Birliği'nin (ILA) önümüzdeki altı yıl içinde %61,5'lik ücret artışını kabul etmesiyle iş durdurma geçici olarak çözüldü. ILA ve Amerika Birleşik Devletleri Denizcilik İttifakı, en önemlisi limanların otomasyonu olan diğer konuları masaya yatırdı.
Müzakere edilen sözleşme uzatması, 15 Ocak 2025'te, yani Başkan seçilen Trump'ın ikinci dönemi için göreve başlamasından beş gün önce sona erecek.
LİMAN İŞÇİLERİ SENDİKASI, DOĞU VE KÖRFEZ SAHİBİ İŞVERENLERLE MÜZAKERELERDEN ÇEKİYOR
Ancak, kurumsal medya tarafından yeterince rapor edilmeyen büyük bir aksaklık var: ILA'nın müzakere masasından çekilmesiyle iki taraf tüm müzakereleri Kasım ayı ortasında durdurdu ve şöyle dedi: “USMX, yarı yarıya teklifinde dili tanıttı. – ILA limanlarında kullanılacak otomatik ekipman, bu sendika bunu açıkça reddetti. ILA, bunu USMX'in ILA'nın işlerini otomasyonla ortadan kaldırmaya yönelik yeni bir girişimi olarak kabul etti ve görüşmeleri kesti.
ILA'nın başkanı Harold J. Daggett, kendi kontrolü altındaki Amerikan limanlarına hiçbir otomasyonun girmemesi konusunda kararlı. Bay Daggett teknolojinin neredeyse her türlü kullanımına karşıdır. Hatta ülkenin paralı yollarında EZ geçiş kartı kullanımına bile karşı çıkıyor ve gişe çalışanlarının sendikadaki işlerini kaybetmelerine üzülüyor çünkü EZ Geçişleri “sürücülerin sanki hiçbir şeymiş gibi geçip gitmesine ve sonra postayla faturalandırılmasına olanak tanıyor… tüm bu sendika işleri ortadan kalktı.” Eylül ayında ILA'nın YouTube kanalında yaptığı bir gönderide bunu iddia etti.
Belki Bay Daggett biraz okumalı. Dünya Bankası ve S&P Global Market Intelligence tarafından yakın zamanda yapılan bir ankete göre, Amerika Birleşik Devletleri limanları dünyadaki en az verimli limanlar arasında yer alırken, Los Angeles ve Long Beach limanları dünyanın en az verimli iki limanı olarak sıralanıyor. Tanzanya'daki Dar es Salaam ve Kongo Cumhuriyeti'ndeki Pointe-Noire gibi limanlara.
Evet, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki limanlar üçüncü dünya ülkelerindeki limanlara göre daha az verimlidir. Hiçbir Amerikan limanı dünyanın en verimli 10 limanı arasına giremedi. Suçlu – otomasyon eksikliği. Amerika Birleşik Devletleri'nde bir konteyner gemisinin boşaltılması bir ila üç gün sürer. Karşılaştırıldığında, Japonya'daki limanlarda benzer büyüklükte bir geminin boşaltılması 0,36 gün sürüyor.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Bay Daggett yanlış dövüşe odaklanmış durumda. Otomasyonla mücadele etmek yerine onu benimsemeli. Modası geçmiş sendika işlerini korumak için müzakere masasından uzaklaşmak yerine, USMX'i işleri korurken daha hızlı otomatikleşmeye zorlamalı.
Otomasyonu benimseyen ancak işini otomasyon yüzünden kaybeden herhangi bir sendika üyesinin USMX tarafından aynı maaş ve sosyal haklar paketiyle işe alınacağını garanti eden basit bir pozisyon, grevi önleyecek ve Amerika Birleşik Devletleri'nin limanlarını dünya ticaretine dönüştürmesine yardımcı olacaktır. -sınıf, bizi on dokuzuncu yüzyıldan yirmi birinci yüzyıla taşıyor.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Yeni atanan Ulaştırma Bakanı Sean Duffy, Trump yönetiminin ilk gününde bu zorluğun üstesinden gelmek zorunda kalacak. Bakan Duffy'nin, DOT'un yol ve köprülerde eşitlik konusuna odaklanmasını ortadan kaldıracağını ve verimliliği artıracağını, ABD'yi dünyanın en gelişmiş ülkesi olarak haklı konumuna geri getireceğini göstermesi gerekiyor.
Cevaplar zor değil, sadece uygulamak cesaret ister.
Jim Nelles, Chicago, IL'de yaşayan bir tedarik zinciri danışmanıdır. Birçok şirkette Baş Tedarik Görevlisi, Baş Tedarik Zinciri Görevlisi ve Operasyon Direktörü olarak görev yaptı. Jim, NROTC bursuyla üniversiteye gittikten sonra ülkesine Deniz Subayı olarak hizmet etti. Northwestern Üniversitesi'nden Ekonomi ve Fransızca alanında lisans derecesine ve JL Kellogg İşletme Yüksek Okulu'ndan Yönetim alanında yüksek lisans derecesine sahiptir.
Ekim ayında Doğu ve Körfez Kıyılarındaki limanları felce uğratan liman işçilerinin kısa süreli grevini hatırlıyor musunuz?
Grev yalnızca üç gün sürdü, ancak Amerikan ekonomisine milyarlarca dolarlık gelir kaybına mal oldu. Uluslararası Liman İşçileri Birliği'nin (ILA) önümüzdeki altı yıl içinde %61,5'lik ücret artışını kabul etmesiyle iş durdurma geçici olarak çözüldü. ILA ve Amerika Birleşik Devletleri Denizcilik İttifakı, en önemlisi limanların otomasyonu olan diğer konuları masaya yatırdı.
Müzakere edilen sözleşme uzatması, 15 Ocak 2025'te, yani Başkan seçilen Trump'ın ikinci dönemi için göreve başlamasından beş gün önce sona erecek.
LİMAN İŞÇİLERİ SENDİKASI, DOĞU VE KÖRFEZ SAHİBİ İŞVERENLERLE MÜZAKERELERDEN ÇEKİYOR
Ancak, kurumsal medya tarafından yeterince rapor edilmeyen büyük bir aksaklık var: ILA'nın müzakere masasından çekilmesiyle iki taraf tüm müzakereleri Kasım ayı ortasında durdurdu ve şöyle dedi: “USMX, yarı yarıya teklifinde dili tanıttı. – ILA limanlarında kullanılacak otomatik ekipman, bu sendika bunu açıkça reddetti. ILA, bunu USMX'in ILA'nın işlerini otomasyonla ortadan kaldırmaya yönelik yeni bir girişimi olarak kabul etti ve görüşmeleri kesti.
ILA'nın başkanı Harold J. Daggett, kendi kontrolü altındaki Amerikan limanlarına hiçbir otomasyonun girmemesi konusunda kararlı. Bay Daggett teknolojinin neredeyse her türlü kullanımına karşıdır. Hatta ülkenin paralı yollarında EZ geçiş kartı kullanımına bile karşı çıkıyor ve gişe çalışanlarının sendikadaki işlerini kaybetmelerine üzülüyor çünkü EZ Geçişleri “sürücülerin sanki hiçbir şeymiş gibi geçip gitmesine ve sonra postayla faturalandırılmasına olanak tanıyor… tüm bu sendika işleri ortadan kalktı.” Eylül ayında ILA'nın YouTube kanalında yaptığı bir gönderide bunu iddia etti.
Belki Bay Daggett biraz okumalı. Dünya Bankası ve S&P Global Market Intelligence tarafından yakın zamanda yapılan bir ankete göre, Amerika Birleşik Devletleri limanları dünyadaki en az verimli limanlar arasında yer alırken, Los Angeles ve Long Beach limanları dünyanın en az verimli iki limanı olarak sıralanıyor. Tanzanya'daki Dar es Salaam ve Kongo Cumhuriyeti'ndeki Pointe-Noire gibi limanlara.
Evet, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki limanlar üçüncü dünya ülkelerindeki limanlara göre daha az verimlidir. Hiçbir Amerikan limanı dünyanın en verimli 10 limanı arasına giremedi. Suçlu – otomasyon eksikliği. Amerika Birleşik Devletleri'nde bir konteyner gemisinin boşaltılması bir ila üç gün sürer. Karşılaştırıldığında, Japonya'daki limanlarda benzer büyüklükte bir geminin boşaltılması 0,36 gün sürüyor.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Bay Daggett yanlış dövüşe odaklanmış durumda. Otomasyonla mücadele etmek yerine onu benimsemeli. Modası geçmiş sendika işlerini korumak için müzakere masasından uzaklaşmak yerine, USMX'i işleri korurken daha hızlı otomatikleşmeye zorlamalı.
Otomasyonu benimseyen ancak işini otomasyon yüzünden kaybeden herhangi bir sendika üyesinin USMX tarafından aynı maaş ve sosyal haklar paketiyle işe alınacağını garanti eden basit bir pozisyon, grevi önleyecek ve Amerika Birleşik Devletleri'nin limanlarını dünya ticaretine dönüştürmesine yardımcı olacaktır. -sınıf, bizi on dokuzuncu yüzyıldan yirmi birinci yüzyıla taşıyor.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Yeni atanan Ulaştırma Bakanı Sean Duffy, Trump yönetiminin ilk gününde bu zorluğun üstesinden gelmek zorunda kalacak. Bakan Duffy'nin, DOT'un yol ve köprülerde eşitlik konusuna odaklanmasını ortadan kaldıracağını ve verimliliği artıracağını, ABD'yi dünyanın en gelişmiş ülkesi olarak haklı konumuna geri getireceğini göstermesi gerekiyor.
Cevaplar zor değil, sadece uygulamak cesaret ister.
Jim Nelles, Chicago, IL'de yaşayan bir tedarik zinciri danışmanıdır. Birçok şirkette Baş Tedarik Görevlisi, Baş Tedarik Zinciri Görevlisi ve Operasyon Direktörü olarak görev yaptı. Jim, NROTC bursuyla üniversiteye gittikten sonra ülkesine Deniz Subayı olarak hizmet etti. Northwestern Üniversitesi'nden Ekonomi ve Fransızca alanında lisans derecesine ve JL Kellogg İşletme Yüksek Okulu'ndan Yönetim alanında yüksek lisans derecesine sahiptir.