Trump, DEI fırtınasının ortasında FAA'nın kalkışını ve doğru yönde uçmasını sağlayabilir

Eda

New member
Bu içeriğe erişim için Haberler'e katılın

Ayrıca hesabınızla belirli makalelere ve diğer premium içeriklere özel erişim – ücretsiz.

E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.

Geçerli bir e.

Sorun mu yaşıyorsunuz? Buraya tıklayın.

YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!


Başkan seçilen Donald Trump'ın kaptanlık koltuğuna oturmasıyla Federal Havacılık İdaresi, uçan halkın güvenini yeniden kazanmak ve Amerikan semalarını yeniden muhteşem kılmak için warp hızıyla hareket edecek. Aciliyet duygusuna sahip yeni bir yöneticinin ismini verecek; birinci sınıf havacılık uzmanlarını DEI'nin dikkat dağıtıcı unsurlarından kurtaracak yeterli yönetim zekası; ve acil modernizasyon ihtiyaçları için çok ihtiyaç duyulan milyarlarca dolarlık bir bütçeyi güvence altına alacak yeterli siyasi anlayış.

Ayırılacak bir dakikamız yok.

Kontrollerde 8.000 saatten fazla çalışmış bir havayolu nakliye pilotu olarak ve ayrıca Trump'ın Avrupa Birliği büyükelçisi olarak (FAA'nın Avrupa genel merkezinden sorumlu olduğum yer) geçirdiğim süre boyunca, neler olup bittiğini anlamak için benzersiz bir yeteneğe sahibim.

AMERICAN AIRLINES, 'KAPI BİTLEMESİNİ' 100'DEN FAZLA HAVALİMANINI kapsayacak şekilde genişletiyor

Ve olan şey, koşmamız gerektiğinde durgunluktur.



FAA'nın havalimanlarındaki büyük sorunları önleyecek ciddi bir modernizasyona ihtiyacı var. DOSYA: Bir Southwest Airlines Boeing 737-7H4 uçağı, 28 Haziran 2024'te San Diego, Kaliforniya'ya iniş için San Diego Uluslararası Havaalanına yaklaşırken görülüyor. (Fotoğraf: Kevin Carter/Getty Images)


Annemi ilk kez uçağa götürdüğümde, pistte yuvarlanıyorduk ve o ellerini gösterge panelinin üzerine koydu, arkasına yaslandı ve “Gordy, o kadar hızlı değil!” diye bağırdı. Ama onu güvende tutmak için yavaşlayamadım. Aynı şey bir sonraki yönetimin FAA'sı için de geçerli.

Bu Şükran Günü'nde rekor sayıda el ilanına neden olan trafik sıkışıklığı, eğer FAA teknolojilerini ve prosedürlerini hızlı bir şekilde modernleştirmezse sorunlarımızın en küçüğü olacak. Ramak kala olaylar, pist ihlalleri ve patlayan uçak camları gerçektir ve olmaya devam etmektedir.

Bürokratik, “Biz hep böyle yaptık” yaklaşımıyla bunların önüne geçilmeyecek. Teknolojinin neredeyse yaratıldığı kadar hızlı bir şekilde güncelliğini yitirdiği ve SpaceX gibi şirketlerin bürokrasiyi aşındırdığı bir dünyada, FAA'nın buna ayak uydurması gerekiyor. Hız her zaman doğal gelmiyor.

Bizi ileriye taşıyacak doğru başkanı bulmak üzereyiz. Trump'ın FAA yöneticisi, yeni Hükümet Verimliliği İdaresi Departmanı (DOGE) ile birlikte kurumun köklü bürokrasisini yeniden canlandırabilir ve yönlendirebilir. FAA'nın en iyileri ve en parlakları olağanüstüdür. Ve siperdeki herkes gibi, gerçek havacılar ve onların destek kadroları meslektaşlarının renklerini, inançlarını veya cinsiyetlerini umursamıyor. Yetkinliğe ve misyona önem verirler.

Ne yazık ki, Demokratların yönlendirdiği yanlış yönlendirilmiş kültürel girişimler, FAA'nın dünya çapındaki yeteneğine layık bir organizasyondan çok, yavaş bir ajans yaratmak için daha fazlasını yaptı. Yaralı askeri gazileri ülkenin ince hava trafik kontrolörleri hattına dahil etme yetkisini zorlamak yerine, kültürel duyarlılık eğitimi vererek 18 ayı boşa harcayan bir FAA Sivil Haklar Ofisi programını düşünün. Gerçekten mi? Hava trafik kontrolörlerine “bilinçsiz önyargı”nın ve yanlış zamirlerin tehlikelerini öğretmek, göklerimizi güvence altına almak için gereken yeni nesil profesyonelleri işe almak kadar önemli mi? Seyahat edenlerin FAA'ya zaman ayırıp güvenmeyi umursadıklarını mı düşünüyorsunuz?

FAA'nın 30 yıllık Hava Görevleri Bildirimi (NOTAM) bilgisayar sisteminin çöktüğü, 30.000 uçuşun ertelendiği ve bir günde 1.300 uçuşun daha iptal edildiği 2023 fiyaskosunu çok azımız unutacak. FAA'nın 138 Hava Trafik Kontrol sisteminin tamamındaki bu giderek artan ertelenmiş bakım ve modernizasyon bataklığı, DEI'nin dikkatinin dağılmasından daha da önemli olabilir.

Basitçe söylemek gerekirse, eğer FAA'yı şimdi düzeltmezsek, birkaç ay içinde Amerikan hava sahası dünya çapında en güvenli, en güvenilir ve en beğenilen hava sahası statüsünü kaybedebilir. Beklemede kim var? Çin.

Elbette bu, yakın zamanda Afrika, Avrupa ve diğer kıtalarda sayıları hızla artan Pekin yapımı havalimanlarından birine inip DC bölgesindeki Dulles Uluslararası Havaalanı gibi yorgun, yıpranmış bir terminale uçmuş olan hiç kimseyi şaşırtmayacaktır.


Gezginler Chicago'daki O'Hare Uluslararası Havalimanı'ndaki güvenlik kontrol noktasından geçmek için bekliyor


ABD havalimanlarını modernize etme taahhüdünde bulunmazsa, uçmak için en güvenli yer olma statüsünü kaybedebilir. DOSYA: Gezginler, 31 Ağustos 2023'te Chicago'daki O'Hare Uluslararası Havalimanı'ndaki güvenlik kontrol noktasından geçmek için bekliyor. (AP Fotoğrafı/Nam Y. Ha, Dosya)


Başka bir deyişle, FAA'nın dönüştürülmesi yalnızca havayolu yolcularına ve (aynı zamanda kurumun hava trafik kontrol hizmetine bağlı olan) ABD askeri havacılarına daha iyi hizmet vermekle kalmayacak, aynı zamanda Amerika'nın küresel gücünü ve prestijini de güçlendirecektir.

Birbirini takip eden Demokrat yönetimlerin aksine, Trump ve Cumhuriyetçi müttefikleri Çin ile varoluşsal bir rekabetle karşı karşıya olduğumuzun (onların devasa Kuşak ve Yol Girişimi 11 yaşında ve hız kesmeden devam ediyor) ve havacılıktaki hakimiyetin küresel rekabeti kazanmanın kritik bir bileşeni olduğunun farkındalar.

FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN

Sermayeyi etkili bir şekilde güvence altına alma ve dağıtma konusunda usta olan Trump, sonuçlara para harcamaya her zaman hazırdır. Tesis değişimi, radar modernizasyonu ve sistem modernizasyonunu vurgulayan milyarlarca dolarlık bir bütçe talebini desteklemesi muhtemel. Ayrıntılar ne olursa olsun Trump, FAA'nın 21. yüzyılın ikinci yarısına iyi bir şekilde uçmak için ihtiyaç duyduğu kaynakları Kongre'den çıkaracak.

Patronun tam kasası ve onayıyla, bir sonraki yönetici, Eylül ayında Devlet Sorumluluk Ofisi'nin (GAO) FAA'nın “sürdürülemez” olarak tanımladığı ve modernizasyonu on yıldan fazla sürecek eski bilgisayar sistemlerini tek bir başkanlık dönemi boyunca değiştirebilir. Trump'ın hayati önem taşıyan konularda ne kadar hızla ilerlediğini gördüm. Bunu Kovid sırasında Ar-Ge ile yaptı ve bunu, GAO bulgularının bizi uyardığı gibi on yıllar boyunca değil, yeni havalimanlarının hızlı bir şekilde inşa edilmesi veya genişletilmesi için yerel imar ve çevre düzenlemeleri konusunda federal üstünlüğe sahip olması gereken bir kurum olan FAA ile yapabilir.

Bu Şükran Günü'nde rekor sayıda el ilanına neden olan trafik sıkışıklığı, eğer FAA teknolojilerini ve prosedürlerini hızlı bir şekilde modernleştirmezse sorunlarımızın en küçüğü olacak. Ramak kala olaylar, pist ihlalleri ve patlayan uçak camları gerçektir ve olmaya devam etmektedir.
Trump'ın beklenmedik şeylere olan tutkusu (ikinci dönem kabine seçimlerine bakın) FAA inovasyonunu teşvik edecek ve geleneksel bir havacılık ve uzay şirketinden gelmeyen bir Yönetici için yer açacak. Boeing, Lockheed Martin, BAE Systems ve diğer uçak üretim devleri ile yeni nesil teknolojilere sahip gelişmekte olan şirketler Amerikan havacılığı için hayati önem taşımaya devam edecek, ancak yeni düşünme biçimleri FAA'yı ve halkın güvenini artırabilir.

FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

Güven kritiktir. FAA Yöneticisinin adını kaç Amerikalı belirleyebilir? Bir kaç. Ancak onlarla benzeri görülmemiş uçak gecikmeleri veya uçuş sırasında uçan bir kapı hakkında konuşursanız, her şeyi bileceklerdir. Ancak halkın gördüğü şeylerin çoğunun güvenlikten çok süreçle ilgisi var. Şu anda FAA, anakronik denetim ve satın alma süreçleriyle ve DEI'nin teknoloji ve yetenek yerine yolu aydınlatan yol gösterici olmasına izin verme baskısıyla uğraşıyor. Bir sonraki FAA yöneticisinin değişime liderlik etmesi, Kongre'ye gitmesi, davayı ortaya koyması, para alması ve işleri halletmesi gerekiyor.

Trump, Amerika'nın yerde veya havada kaybetmesine asla izin vermeyecek. Onunla birlikte uçmaya hazır olduğumuzdan emin olmalıyız.

GORDON SONDLAND'DAN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN