YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Dartmouth, MIT, Yale ve en son Brown gibi seçkin üniversiteler, pandemi sırasında kabul için standart testleri isteğe bağlı hale getirdikten sonra hatalarının farkına vardılar ve tüm başvuru sahipleri için bir test zorunluluğunu yeniden uygulamaya koydular.
Başlangıçta bu okullar, SAT ve ACT sınavlarını ayrımcı, adaletsiz ve hatta ırkçı olarak nitelendiren eleştirmenlere boyun eğdiler. Eleştirmenler, test puanlarındaki demografik farklılıkları ırksal düşmanlığa bağlamakta her zaman hatalıydılar, ancak bir konuda haklıydılar:
SAT ve ACT öğrencileri dezavantajlı duruma sokuyor: Tümü öğrenciler.
Eşitsizliklere odaklanmak daha hayati bir soruyu görmemizi engelliyor: Bu testler neyin önemli olduğunu ölçüyor mu? (AP Fotoğrafı/Alex Brandon)
Testlerle ilgili tartışmalar genellikle farklı sosyoekonomik veya ırksal grupların sistem içinde nasıl karşılaştırıldığına odaklanıyor; zengin öğrencilerin neden fakirlere göre daha iyi SAT puanları aldığını veya ACT'nin Siyahlar ve Hispanikler yerine Beyazları ve Asyalıları destekleyip desteklemediğini sorguluyor.
Eşitsizliklere bu kadar odaklanmak bizi çok daha hayati bir soruya karşı kör ediyor: Bu testler neyin önemli olduğunu da ölçüyor mu?
SAT, ÖĞRENCİLER İÇİN TESTİN giderek artan oranda İSTEĞE BAĞLI HALİNE GELMESİYLE 'YANLIŞ YÖNLENDİRİLMİŞ' SALDIRILARA KARŞI KORUNUYOR
SAT ve ACT açıkça politik bir önyargıya sahip olsa da, genel olarak son derece sıkıcı ve tarafsız olacak şekilde tasarlandılar. Sınav yazarları, hiçbir öğrenci türünün veya eğitim yönteminin adil olmayan bir avantaja maruz kalmamasını sağlamak için, sınava girenlerin daha önce okumuş olabileceği, belki de çok az kişinin okuyacağı ilham verici olmayan, önemsiz metinleri bilinçli olarak seçerler.
Gençlerimiz, çok az anlamı olan puanlara ulaşmak için, esassız beceriler kazanmak için yıllarını harcıyorlar. (John Paraskevas/Newsday RM, Getty Images aracılığıyla)
Bu tarafsızlık teklifi açıkça işe yaramadı. Ancak çok daha önemlisi, öğretmenlerin ve öğrencilerin sınava hazırlanmaları, bu da entelektüel açıdan en umut verici gençlerimizin, çok az anlam taşıyan puanlar elde etmek için hayatlarının yıllarını esassız beceriler kazanmaya odaklanarak geçirmeleri anlamına geliyor.
Örneğin, öğrencilerin anlama eğitimi aldığı okumaların şampuan şişesinin kenarındaki pazarlama metni kadar kuru ve anlamsız olması durumunda okuduğunu anlama puanlarının demografik gruplar arasında farklılık göstermesi önemli midir?
Öğrenciler okula gitmiyor ve üniversiteler sadece çocukların rastgele ders çalışabilmesi için var değil. şey. Amaç gençlerin birer birey olmalarına yardımcı olmak.bir – şefkatli ve derin bir insan, etrafındaki dünyayı şekillendiren tarih ve felsefelerin farkında olan eleştirel bir düşünür ve dışarı çıkıp o dünyayı daha iyiye doğru değiştirecek kadar kendini iyi tanıyan biri.
EĞİTİMDE KARŞI DEVRİMİ AÇACAK SINAV
Üniversitelere bir tür standart testin gerekli olduğu hatırlatıldı. (iStock)
Bu tip insan, sadece okuma, yazma gibi becerilerin kazanılmasıyla değil, geçmişten günümüze düşünürlerle, yazarlarla ve entelektüel devrimcilerle etkileşime girilerek oluşturulur. Sonuçta klasik bir eğitimden oluşuyorlar.
Üniversiteler kendilerini “küresel vatandaşların”, “geleceğin liderlerinin” ve “gerçeği arayanların” kuluçka merkezleri olarak tanıtarak bu tür insanları şekillendirme arzularını düzenli olarak ilan ediyorlar. Ancak aynı üniversiteler, başvuranları bilgi edinmeden sayısız saatler çalışmaya zorluyor, zihinlerini içeriği olmayan sınavlara göre şekillendiriyor.
Cevap test gerekliliklerini bırakmak değil. Farklı etkilerle ilgili endişelere rağmen, üniversiteler, başvuru sahiplerini yeterince karşılaştırmak ve daha az akademik kaynağa veya ders dışı etkinliklere erişimi olan öğrencilere adil bir şans vermek için bir tür standart testin gerekli olduğunu hızla fark ediyor.
Mevcut sınav rejimimiz adaletsiz ve aydınlatıcı olmayan bir eğitim sistemini sürdürüyor. (iStock)
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Ancak mevcut test rejimimiz kendi kendini yenilgiye uğratıyor ve hem adaletsiz hem de aydınlatıcı olmayan bir eğitim sistemini sürdürüyor.
Daha fazla okul test gerekliliklerini nasıl yeniden uygulamaya koyacağını düşünürken şunu hatırlamaları iyi olur: Sorun standartlaştırılmış testlerde değil, standartlardadır.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Jeremy Tate, SAT ve ACT'ye beşeri bilimler odaklı bir alternatif olan Classic Learning Test'in kurucusu ve CEO'sudur.
Dartmouth, MIT, Yale ve en son Brown gibi seçkin üniversiteler, pandemi sırasında kabul için standart testleri isteğe bağlı hale getirdikten sonra hatalarının farkına vardılar ve tüm başvuru sahipleri için bir test zorunluluğunu yeniden uygulamaya koydular.
Başlangıçta bu okullar, SAT ve ACT sınavlarını ayrımcı, adaletsiz ve hatta ırkçı olarak nitelendiren eleştirmenlere boyun eğdiler. Eleştirmenler, test puanlarındaki demografik farklılıkları ırksal düşmanlığa bağlamakta her zaman hatalıydılar, ancak bir konuda haklıydılar:
SAT ve ACT öğrencileri dezavantajlı duruma sokuyor: Tümü öğrenciler.
Eşitsizliklere odaklanmak daha hayati bir soruyu görmemizi engelliyor: Bu testler neyin önemli olduğunu ölçüyor mu? (AP Fotoğrafı/Alex Brandon)
Testlerle ilgili tartışmalar genellikle farklı sosyoekonomik veya ırksal grupların sistem içinde nasıl karşılaştırıldığına odaklanıyor; zengin öğrencilerin neden fakirlere göre daha iyi SAT puanları aldığını veya ACT'nin Siyahlar ve Hispanikler yerine Beyazları ve Asyalıları destekleyip desteklemediğini sorguluyor.
Eşitsizliklere bu kadar odaklanmak bizi çok daha hayati bir soruya karşı kör ediyor: Bu testler neyin önemli olduğunu da ölçüyor mu?
SAT, ÖĞRENCİLER İÇİN TESTİN giderek artan oranda İSTEĞE BAĞLI HALİNE GELMESİYLE 'YANLIŞ YÖNLENDİRİLMİŞ' SALDIRILARA KARŞI KORUNUYOR
SAT ve ACT açıkça politik bir önyargıya sahip olsa da, genel olarak son derece sıkıcı ve tarafsız olacak şekilde tasarlandılar. Sınav yazarları, hiçbir öğrenci türünün veya eğitim yönteminin adil olmayan bir avantaja maruz kalmamasını sağlamak için, sınava girenlerin daha önce okumuş olabileceği, belki de çok az kişinin okuyacağı ilham verici olmayan, önemsiz metinleri bilinçli olarak seçerler.
Gençlerimiz, çok az anlamı olan puanlara ulaşmak için, esassız beceriler kazanmak için yıllarını harcıyorlar. (John Paraskevas/Newsday RM, Getty Images aracılığıyla)
Bu tarafsızlık teklifi açıkça işe yaramadı. Ancak çok daha önemlisi, öğretmenlerin ve öğrencilerin sınava hazırlanmaları, bu da entelektüel açıdan en umut verici gençlerimizin, çok az anlam taşıyan puanlar elde etmek için hayatlarının yıllarını esassız beceriler kazanmaya odaklanarak geçirmeleri anlamına geliyor.
Örneğin, öğrencilerin anlama eğitimi aldığı okumaların şampuan şişesinin kenarındaki pazarlama metni kadar kuru ve anlamsız olması durumunda okuduğunu anlama puanlarının demografik gruplar arasında farklılık göstermesi önemli midir?
Öğrenciler okula gitmiyor ve üniversiteler sadece çocukların rastgele ders çalışabilmesi için var değil. şey. Amaç gençlerin birer birey olmalarına yardımcı olmak.bir – şefkatli ve derin bir insan, etrafındaki dünyayı şekillendiren tarih ve felsefelerin farkında olan eleştirel bir düşünür ve dışarı çıkıp o dünyayı daha iyiye doğru değiştirecek kadar kendini iyi tanıyan biri.
EĞİTİMDE KARŞI DEVRİMİ AÇACAK SINAV
Üniversitelere bir tür standart testin gerekli olduğu hatırlatıldı. (iStock)
Bu tip insan, sadece okuma, yazma gibi becerilerin kazanılmasıyla değil, geçmişten günümüze düşünürlerle, yazarlarla ve entelektüel devrimcilerle etkileşime girilerek oluşturulur. Sonuçta klasik bir eğitimden oluşuyorlar.
Üniversiteler kendilerini “küresel vatandaşların”, “geleceğin liderlerinin” ve “gerçeği arayanların” kuluçka merkezleri olarak tanıtarak bu tür insanları şekillendirme arzularını düzenli olarak ilan ediyorlar. Ancak aynı üniversiteler, başvuranları bilgi edinmeden sayısız saatler çalışmaya zorluyor, zihinlerini içeriği olmayan sınavlara göre şekillendiriyor.
Cevap test gerekliliklerini bırakmak değil. Farklı etkilerle ilgili endişelere rağmen, üniversiteler, başvuru sahiplerini yeterince karşılaştırmak ve daha az akademik kaynağa veya ders dışı etkinliklere erişimi olan öğrencilere adil bir şans vermek için bir tür standart testin gerekli olduğunu hızla fark ediyor.
Mevcut sınav rejimimiz adaletsiz ve aydınlatıcı olmayan bir eğitim sistemini sürdürüyor. (iStock)
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Ancak mevcut test rejimimiz kendi kendini yenilgiye uğratıyor ve hem adaletsiz hem de aydınlatıcı olmayan bir eğitim sistemini sürdürüyor.
Daha fazla okul test gerekliliklerini nasıl yeniden uygulamaya koyacağını düşünürken şunu hatırlamaları iyi olur: Sorun standartlaştırılmış testlerde değil, standartlardadır.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Jeremy Tate, SAT ve ACT'ye beşeri bilimler odaklı bir alternatif olan Classic Learning Test'in kurucusu ve CEO'sudur.