YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Yüzde sekiz. Bu, Amerika’nın COVID-19’dan önemsiz olmayan ölüm riskiyle karşı karşıya kalan 60 yaş ve üstü devlet okulu öğretmeni işgücünün saçma sapan küçük bir kısmı. önce aşılar mevcuttu.
Yakın zamanda yayınlanan federal verilere göre, Ulusal Eğitim İlerleme Değerlendirmesi’nde (NAEP) matematikte en üst düzeyde performans gösteren 13 yaşındaki Siyahilerin payı da yüzde sekizdir. Ve geleneksel devlet okulları, dezavantajlı beyaz olmayan öğrencilere çok uzun süredir hizmet veremese de, bu endişe verici rakamlar, pandemi öncesinden bu yana performanslarında önemli bir düşüşü temsil ediyor.
Herhangi bir sürpriz var mı? Çoğu dezavantajlı öğrencinin yaşadığı Amerika’nın en mavi kentsel topluluklarındaki politikacılar, genellikle güçlü sendika liderlerinin emriyle, çalışanlarının 10’da 1’inden daha azını “korumak” için tam bir akademik yıl boyunca okullarını kapattılar.
Dar görüşlü okullara giden öğrenciler, en son NAEP’te her iki konuda da anlamlı bir düşüş yaşamadılar. (iStock)
En son NAEP verilerine göre, mevcut öğrenme kayıpları her yere yayılmaya devam ediyor. Ortalama olarak, devlet okulu öğrencileri pandemi öncesinden bu yana matematik (10 puan) ve okuma (6 puan) alanlarındaki tarihi zemini kaybetti. Ülkenin en eski ve en saygın ekonomi dergilerinden birinde kısa süre önce yayınlanan araştırma, buradaki gerçeği yansıtıyor: öğrenciler sınıf dışında ne kadar çok zaman geçirirlerse, o kadar az öğrendiler.
COVID-19 OKULLARIN KAPANMALARI ÇOCUKLAR ÜZERİNDE KALICI ETKİLER BIRAKIR
Daha da kötüsü, bugünün çocukları da öğrenme konusunda daha az meşgul ve heyecanlı. Yaklaşık üçte biri, partizan olmayan Hunt Institute’un açıkladığı bir davranış olan “daha yüksek akademik performansla olumlu bir şekilde ilişkili” olan “hiç ya da neredeyse hiç” eğlence için okuduklarını bildiriyor.
Bu rahatsız edici sonuçlar, politikacıların okul sistemine ek federal fon olarak yüz milyarlarca dolar akıtmasından yıllar sonra geldi. Soruna daha fazla para atmak yardımcı olmadı. Georgetown Üniversitesi araştırmacılarının yakın zamanda keşfettiği gibi, bunun bir nedeni, “sosyal-duygusal öğrenmeye yapılan yatırımların daha popüler olmasıdır. [with public schools] genişletilmiş öğrenme süresinden daha fazla.” Ve “federallerin yeni inşaatlara veya kapsamlı yenilemelere karşı uyarılarına rağmen, yaklaşık %20’sinin [the money] tesislere yatırım yapıldı… [doing little to resolve] öğrenmedeki boşluklar.”
Dar görüşlü okullar, öğrenim günlerine daha erken başlar, temellere odaklanır ve pandemi boyunca yüz yüze öğrenimi teşvik etme ve sağlama olasılığı çok daha yüksektir. (Getty/skynesher)
Amerika’nın Katolik okulları bu ayıltıcı eğilimlere meydan okudu. Dar görüşlü okullara giden öğrenciler, en son NAEP’te her iki konuda da anlamlı bir düşüş yaşamadılar.
Özel okul eğitimcilerinin iki katından fazlası (%17) COVID’e karşı savunmasız 60 yaş ve üzeri kategorisinde olmasına rağmen, Katolik okulları öğrencileri için açık kaldı.
GÖRÜŞ BÜLTENİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Nadiren serbest piyasa ilkelerine dönen Chicago’nun o zamanki Belediye Başkanı Lori Lightfoot bile, Chicago Devlet Okullarına dar görüşlü benzerleri gibi yeniden açılması için yalvardığında, K-12 eğitimindeki piyasa teşviklerinin gücünü zımnen kabul etti. Halk sağlığı departmanı, Katolik okullarının yeniden açılmasının olumsuz bir etkisi olmadığını tespit etti, ancak belediye başkanının bilimi takip etme çağrısı, 2022’de bile greve gitmeyi seçen şehrin güçlü öğretmenler sendikası tarafından reddedildi.
Öğrenme kaybını hafifletmede Katolik okulunun avantajına gizli bir sos yoktur. Tipik dar görüşlü okul, öğrenim gününe daha erken başlar, temellere odaklanır ve hepsinden önemlisi, pandemi boyunca yüz yüze öğrenimi teşvik etme ve sağlama olasılığı çok daha yüksektir.
Dahası, öğrenme kaybını azaltan kentsel Katolik okullarının çoğu, yoksul kentsel bölgelerdeki ve tonlarca lüks Demokratik semtlerdeki devlet okullarına göre daha eski tesisler, daha az para ve dezavantajlı öğrencilerle dolu olma olasılığı (daha fazla değilse de) aynıydı.
HABERLER SUNULDU
Katolik okul kaydının 2021-2022 akademik yılında yaklaşık %4 artmasına şaşmamalı. Öte yandan, devlet okulları pandemi sırasında bir milyondan fazla öğrenciyi kaybetti.
Daha avantajlı aileler şimdiden ayaklarıyla oy kullanıyor. Katolik ve diğer özel okullar da dahil olmak üzere tüm ailelerin eğitim alternatiflerine erişebilmesi için daha fazla eyaletin okul seçeneklerini genişletmesinin zamanı geldi. Umarım ortaya çıkan rekabet, devlet okullarına birlikte hareket etmeleri için bir neden verir.
MICHAEL HARTNEY’DEN DAHA FAZLA OKUMAK İÇİN TIKLAYIN
COREY DEANGELIS’İN DAHA FAZLASINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN
Corey DeAngelis, Amerikan Çocuklar Federasyonu’nda kıdemli bir araştırmacıdır.
Michael Hartney, Stanford Üniversitesi Hoover Enstitüsü’nde öğretim üyesidir.
Yüzde sekiz. Bu, Amerika’nın COVID-19’dan önemsiz olmayan ölüm riskiyle karşı karşıya kalan 60 yaş ve üstü devlet okulu öğretmeni işgücünün saçma sapan küçük bir kısmı. önce aşılar mevcuttu.
Yakın zamanda yayınlanan federal verilere göre, Ulusal Eğitim İlerleme Değerlendirmesi’nde (NAEP) matematikte en üst düzeyde performans gösteren 13 yaşındaki Siyahilerin payı da yüzde sekizdir. Ve geleneksel devlet okulları, dezavantajlı beyaz olmayan öğrencilere çok uzun süredir hizmet veremese de, bu endişe verici rakamlar, pandemi öncesinden bu yana performanslarında önemli bir düşüşü temsil ediyor.
Herhangi bir sürpriz var mı? Çoğu dezavantajlı öğrencinin yaşadığı Amerika’nın en mavi kentsel topluluklarındaki politikacılar, genellikle güçlü sendika liderlerinin emriyle, çalışanlarının 10’da 1’inden daha azını “korumak” için tam bir akademik yıl boyunca okullarını kapattılar.
Dar görüşlü okullara giden öğrenciler, en son NAEP’te her iki konuda da anlamlı bir düşüş yaşamadılar. (iStock)
En son NAEP verilerine göre, mevcut öğrenme kayıpları her yere yayılmaya devam ediyor. Ortalama olarak, devlet okulu öğrencileri pandemi öncesinden bu yana matematik (10 puan) ve okuma (6 puan) alanlarındaki tarihi zemini kaybetti. Ülkenin en eski ve en saygın ekonomi dergilerinden birinde kısa süre önce yayınlanan araştırma, buradaki gerçeği yansıtıyor: öğrenciler sınıf dışında ne kadar çok zaman geçirirlerse, o kadar az öğrendiler.
COVID-19 OKULLARIN KAPANMALARI ÇOCUKLAR ÜZERİNDE KALICI ETKİLER BIRAKIR
Daha da kötüsü, bugünün çocukları da öğrenme konusunda daha az meşgul ve heyecanlı. Yaklaşık üçte biri, partizan olmayan Hunt Institute’un açıkladığı bir davranış olan “daha yüksek akademik performansla olumlu bir şekilde ilişkili” olan “hiç ya da neredeyse hiç” eğlence için okuduklarını bildiriyor.
Bu rahatsız edici sonuçlar, politikacıların okul sistemine ek federal fon olarak yüz milyarlarca dolar akıtmasından yıllar sonra geldi. Soruna daha fazla para atmak yardımcı olmadı. Georgetown Üniversitesi araştırmacılarının yakın zamanda keşfettiği gibi, bunun bir nedeni, “sosyal-duygusal öğrenmeye yapılan yatırımların daha popüler olmasıdır. [with public schools] genişletilmiş öğrenme süresinden daha fazla.” Ve “federallerin yeni inşaatlara veya kapsamlı yenilemelere karşı uyarılarına rağmen, yaklaşık %20’sinin [the money] tesislere yatırım yapıldı… [doing little to resolve] öğrenmedeki boşluklar.”
Dar görüşlü okullar, öğrenim günlerine daha erken başlar, temellere odaklanır ve pandemi boyunca yüz yüze öğrenimi teşvik etme ve sağlama olasılığı çok daha yüksektir. (Getty/skynesher)
Amerika’nın Katolik okulları bu ayıltıcı eğilimlere meydan okudu. Dar görüşlü okullara giden öğrenciler, en son NAEP’te her iki konuda da anlamlı bir düşüş yaşamadılar.
Özel okul eğitimcilerinin iki katından fazlası (%17) COVID’e karşı savunmasız 60 yaş ve üzeri kategorisinde olmasına rağmen, Katolik okulları öğrencileri için açık kaldı.
GÖRÜŞ BÜLTENİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Nadiren serbest piyasa ilkelerine dönen Chicago’nun o zamanki Belediye Başkanı Lori Lightfoot bile, Chicago Devlet Okullarına dar görüşlü benzerleri gibi yeniden açılması için yalvardığında, K-12 eğitimindeki piyasa teşviklerinin gücünü zımnen kabul etti. Halk sağlığı departmanı, Katolik okullarının yeniden açılmasının olumsuz bir etkisi olmadığını tespit etti, ancak belediye başkanının bilimi takip etme çağrısı, 2022’de bile greve gitmeyi seçen şehrin güçlü öğretmenler sendikası tarafından reddedildi.
Öğrenme kaybını hafifletmede Katolik okulunun avantajına gizli bir sos yoktur. Tipik dar görüşlü okul, öğrenim gününe daha erken başlar, temellere odaklanır ve hepsinden önemlisi, pandemi boyunca yüz yüze öğrenimi teşvik etme ve sağlama olasılığı çok daha yüksektir.
Dahası, öğrenme kaybını azaltan kentsel Katolik okullarının çoğu, yoksul kentsel bölgelerdeki ve tonlarca lüks Demokratik semtlerdeki devlet okullarına göre daha eski tesisler, daha az para ve dezavantajlı öğrencilerle dolu olma olasılığı (daha fazla değilse de) aynıydı.
HABERLER SUNULDU
Katolik okul kaydının 2021-2022 akademik yılında yaklaşık %4 artmasına şaşmamalı. Öte yandan, devlet okulları pandemi sırasında bir milyondan fazla öğrenciyi kaybetti.
Daha avantajlı aileler şimdiden ayaklarıyla oy kullanıyor. Katolik ve diğer özel okullar da dahil olmak üzere tüm ailelerin eğitim alternatiflerine erişebilmesi için daha fazla eyaletin okul seçeneklerini genişletmesinin zamanı geldi. Umarım ortaya çıkan rekabet, devlet okullarına birlikte hareket etmeleri için bir neden verir.
MICHAEL HARTNEY’DEN DAHA FAZLA OKUMAK İÇİN TIKLAYIN
COREY DEANGELIS’İN DAHA FAZLASINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN
Corey DeAngelis, Amerikan Çocuklar Federasyonu’nda kıdemli bir araştırmacıdır.
Michael Hartney, Stanford Üniversitesi Hoover Enstitüsü’nde öğretim üyesidir.