Onu YouTube'un 'MrBeast'i olarak tanıyoruz ama Amerikalılara öğretecek güçlü bir şeyi var

Eda

New member
Medeniyet kelimesi günümüzde nadiren kullanılmaktadır. İnsanlığın uygar, yani kibar ve kültürlü olmayı arzuladığı çok eski zamanları akla getiriyor. Tarihsel olarak topluluklara, hükümete ve medeniyete atıfta bulunmak için de kullanılabilir, ancak bu kullanım da çok eski görünmektedir. Kelimeyi günlük kullanıma geri getirmenin zamanı geldi. MrBeast bunu yapabilecek tek kişi.

2023'te Amerikan Barolar Birliği'nin Sivil Okuryazarlık Anketi'ne yanıt verenlerin %85'i “toplumun 10 yıl öncesine göre daha az medeni olduğuna” inanıyordu. Sadece %6'sı “toplumun daha medeni hale geldiğine” inanıyordu.

Katılımcıların nezaketteki düşüşün 1 numaralı nedeni sosyal medyaydı ve bunu medya da yakından takip etti. Buna ek olarak, %53'ü insanların “hükümetin nasıl çalıştığı konusunda çok fazla bilgi sahibi olmadıklarını” düşündüklerini, %17'si ise insanların “hiç bilgilendirilmediğini” söyledi.

BARINAKTA 'SONSUZ AĞLAYAN' INDIANA KÖPEK, FACEBOOK'TA BİNLERE ULAŞTIĞINDA MÜJDELİ HABER VERDİ

Bu bahardaki huzursuzluk, insanların çoğunluğunun neyi protesto ettikleri ve hükümetimizin neyi temsil ettiği konusunda yeterince bilgi sahibi olmadıklarını (veya rasyonel olarak cahil olmayı tercih ettiklerini) bize daha da doğruluyor.

Medyayla birlikte sosyal medya da yarı gerçekleri yaymakla, anlaşmazlık tohumları ekerek ve tıklama tuzağını teşvik etmekle suçlanırken, istisna olan ve çevrimiçi davranışının incelenmesi ve örnek alınması gereken bir çevrimiçi varlık var. Çoğu kişi tarafından MrBeast olarak bilinen Jimmy Donaldson, toplumu kusurlu bölgelere bölmek yerine, uzlaşmaya yönelik sakin ve mantıklı söylemi teşvik eden, kendi kendini yetiştirmiş bir YouTube kişiliğidir.

MrBeast, YouTube'un en çok kazananlarından biri ve yakın zamanda 250 milyondan fazla takipçisi var ve hepsi de ayrıntılı gösterilerine ve yarışmalarına hayran kaldı. MrBeast tartışmalara karşı bağışık olmasa da, onun hiç kimseden Z kuşağı efsanesine uzanan yolculuğu, toplum için pek çok değerli yurttaşlık dersi sağlıyor.

Hepsinden önemlisi, Jimmy Donaldson'ın internette kendisini nasıl idare ettiğini incelemek, sosyal baskılara bir tepki olarak nezaketin, insanları birbirinden ayırmak yerine bir araya getiren sonuçlar yarattığını anlamamıza yardımcı olur.

Çatışmayı basitçe azaltma yeteneğinin örnekleri çoktur. MrBeast kendi çikolata markası olan Feastables'ı piyasaya sürdüğünde, ortaya çıkan çılgınlık ve yüksek talep, arzın yetişemeyeceği anlamına geliyordu. Mağaza rafları bozuldu ve dağınık hale geldi.

Buna yanıt olarak MrBeast, takipçilerine alışılmadık bir talepte bulunan bir tweet attı: “Yardımına ihtiyacım var!” Eğer ortalığı temizlersen beni çok mutlu edersin. [store shelves] ve bir dahaki sefere Walmart'a geldiğinizde daha iyi görünmelerini sağlayın. Temizliğin öncesini ve sonrasını gösteren en iyi “raf”a 5.000 dolarlık bir ödül sunarak hayran kitlesini teşvik etti. Bu yaklaşım, takipçilerini raflardan aynı durumda veya eskisinden daha iyi durumda çıkan iyi vatandaşlar olmaya teşvik etti.

MrBeast, video oyunları oynarken ve sıra dışı zorluklarla deneyler yaparken (hiç uyumadan 100.000'e kadar saymak veya bir tabuta gömülmek gibi) düşük kaliteli videolar hazırlayarak, önce niş bir oyuncu kitlesi topladı ve daha sonra bu kitleyi genişletti.

FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN

Şöhret kazandıkça ve daha fazla izleyici kazandıkça, daha ayrıntılı senaryolara ve muazzam hediyelere yöneldi. 2018 tarihli bir videoda, evsiz bir adama ilk YouTube sponsorluklarından birinden 10.000 dolar veriyor ve daha az şanslı olanlara yardım etme çabalarının başlangıcını belgeliyor. Sonraki yıllarda MrBeast, görüntülemelerden kazandığını sürekli olarak yeniden yatırarak ve bu sermaye kaynaklarını akıllara durgunluk veren ve anında viral hale gelen ayrıntılı yeni videolar oluşturmak için yeniden kullanarak videoları aracılığıyla daha büyük miktarlarda para sunmayı başardı.

MrBeast'in hikayesi, zenginliğe giden paçavralardan çok daha fazlasıdır. Sponsorluk parasını Uber sürücülerinden Twitch yayıncılarına kadar sıradan insanlara rastgele milyonlarca dolar dağıtmak için kullandı.

O zamandan bu yana, başkalarına yardım etme ve çevrimiçi ortamda harika tepkiler alma konusundaki başarısından ilham alan MrBeast, artık insanların dünyanın en kirli kumsalını temizlemesine, 20 milyon ağaç dikmesine, insanların körlüğünü iyileştirmesine ve yüz kuyu açmasına yardımcı olan videolar hazırlayan bir hayırsever haline geldi. Böylece yoksul topluluklar temiz ve güvenilir suya sahip oluyor. Bütün bunlar onun YouTube parasıyla finanse ediliyor.

Çoğumuz onu altın kalpli bir adam olarak tanımlasak da, tüm bu iyilikler bazıları tarafından küçümsendi. Eleştirmenler, hayırsever çalışmalarının YouTube'da yayınlanması nedeniyle Jimmy Donaldson/MrBeast için daha da fazla gelir sağladığına dikkat çekiyor.

Neyse ki, gelecek nesle sevdikleri şeyleri yaratmak için çok çalışmaları, daha az şanslı olanlara geri vermeleri ve sosyal medyada söyledikleri ve yazdıklarının sorumluluğunu almaları konusunda ilham verirken, bulaşıcı bir coşkuyla eleştirmenlerini başından savıyor.

Jimmy Donaldson yaptığı işte sosyal ve kamusal meydanlarda nezaketi ve toplumsal bilinci aktif olarak geliştiriyor. Z kuşağından Boomer kuşağına kadar Amerikalı dostlarımız MrBeast'ten öğrenmeli ve birbirlerine sevgi, empati ve şefkat göstermeye çalışmalı.

Wayne Geerling, Austin'deki Texas Üniversitesi'nde Öğretim profesörüdür.