YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Bir doktor ve üç çocuk annesi olarak, çocukların okulda cep telefonu kullanmaları konusunda büyüyen tartışmayı ilk elden gözlemledim. Çocuklarımı okula telefon gönderip göndermeme konusunda kendim karar vermekte zorlandım. Konu çok yönlüdür ve her iki tarafta da güvenlik, eğitim, sosyal gelişim ve genel sağlık konularına değinen geçerli argümanlar bulunmaktadır.
Bir anne olarak en büyük endişem çocuklarımın güvenliğidir. Okulda silahlı saldırıların ve acil durumların giderek yaygınlaştığı bir çağda, bir çocuğun ebeveyniyle hemen iletişime geçebilmesi çok değerlidir. Cep telefonları doğrudan iletişim hattı ve konum erişimi sağlayarak ebeveynlere gönül rahatlığı, çocuklara ise güvenlik duygusu sunuyor. Çocuk büyüdükçe, özellikle de araba kullanmaya başladıkça bunun daha da önemli hale geldiğini fark ettim.
Bir doktor olarak, çocuklar okulda telefonlarına açık erişime sahip olduğunda dikkat dağıtıcı unsurların bilişsel işlevler üzerindeki etkisini anlıyorum. Cep telefonları, sürekli bildirimleri ve sosyal medyaya erişimleri nedeniyle öğrencilerin dikkatini ders çalışmalarından önemli ölçüde uzaklaştırabiliyor. Ders sırasında mesajları kontrol etme veya oyun oynama eğilimi öğrenmeyi olumsuz etkileyebilir ve akademik performansın düşmesine neden olabilir.
EYALET MİLLETVEKİLLERİ OKULLARDA TELEFONUN YASAKLANMASI İÇİN BASKI YAPIYOR
Teknolojik yeterliliğin çok önemli olduğu bir dijital çağda yaşıyoruz, dolayısıyla teknolojinin tamamen yasaklanması onların gelişimine zarar verecektir. Bu nedenle çocukların yararları, riskleri ve kullanımı konusunda temel bir anlayışa sahip olmaları gerekir. Ancak bu, akademik bir ortamda öğretmen liderliğinde yapılmalı ve ders sırasında onları olumsuz etkileyebilecek eğitim dışı içeriğe erişim olmadan eğitim amaçlarıyla sınırlı olmalıdır.
Psikolojik açıdan aşırı cep telefonu kullanımı, yüz yüze sosyal becerilerin gelişimini engelleyebilir, güvensizlikleri etkileyebilir ve siber zorbalığa yol açabilir. (iStock)
Ayrıca teknolojinin kullanımıyla birlikte genç nesillerin sosyal beceriler ve insan etkileşimleri konusunda zorluklar yaşadığına da giderek daha fazla tanık oluyoruz. Psikolojik açıdan aşırı cep telefonu kullanımı, yüz yüze sosyal becerilerin gelişimini engelleyebilir, güvensizlikleri etkileyebilir ve siber zorbalığa yol açabilir. Okul, çocukların kişilerarası becerilerini geliştirmeleri, anlamlı ilişkiler kurmaları ve aynı zamanda ayrımcılığa karşı kendilerini güvende hissetmeleri için çok önemli bir ortamdır. Okul günlerinde cep telefonlarına erişime izin verilmesi bu fırsatları engelleyebilir ve kişisel etkileşimlerde daha az becerikli bir nesil oluşmasına yol açabilir.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Okuldaki tartışmalara özgü olmasa da cep telefonunun aşırı kullanımı, göz yorgunluğu, duruş sorunları, uyku bozuklukları ve anksiyete ve depresyon gibi zihinsel sağlık sorunları gibi çeşitli sağlık sorunlarıyla da ilişkilendirildi. Çocuklarda ekran kullanımının zararlarına ilişkin veriler o kadar yoğun hale geldi ki, Genel Cerrah Kongre'den sosyal medya uygulamalarına alkol ve sigaraya benzer bir uyarı etiketi yerleştirmesini talep etti.
Okullarda cep telefonu kullanımının artılarını ve eksilerini dengelemek incelikli bir iş ama imkansız değil. Okul politikalarına ilişkin önerilerim basit:
Günaha ortadan kaldırın
Okullara, kampüste sosyal medya kullanımını kısıtlayacak teknoloji sağlanmalıdır.
Üç vuruş
Ders saatleri içerisinde telefonların sırt çantasından çıkarılmasına izin verilmez. Öğrencinin ders sırasında herhangi bir nedenle telefonuyla konuşması halinde önce sözlü, sonra yazılı uyarı yapıldıktan sonra telefon elinden alınır ve velinin fiziksel olarak okula gelip telefonu açması gerekir.
Erişime izin vermek
Telefonlar ders dışı zamanlarda (ders aralarında, öğle yemeğinde) kullanılabilir.
Disiplin
Okula kayıtlıyken (okul saatleri içinde veya okul dışı saatlerde) siber zorbalık yapan öğrenciler, okuldan uzaklaştırma, okuldan atılma ve davranışsal terapi dahil olmak üzere maksimum sonuçlara maruz kalır.
Sıkı kurallar ve politikalar, dezavantajları en aza indirirken faydalardan yararlanmaya yardımcı olabilir ancak öğretmenler, yöneticiler, öğrenciler ve çocuklar tarafından bunlara uyulmalıdır. Ortak sorumluluğun sağlanması amacıyla herkes öğretim yılının başında yukarıdaki hususlar üzerinde anlaşmaya varmalıdır. Cep telefonu kullanmak bir hak değil ayrıcalıktır. Ve bu ayrıcalıkla birlikte sorumluluk da gelir.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Bir doktor ve anne olarak cep telefonunun doğru kullanıldığında faydalarını biliyorum. Ancak çocuklarımızı kanıtlanmış olumsuz etkilerine karşı güvence altına alacak önlemlerin uygulanması şarttır.
Dikkatli yönergeler ve zorunlu bağlılıkla, çocuklarımızın akademik performanslarından, sosyal gelişimlerinden veya sağlıklarından ödün vermeden teknolojinin avantajlarından faydalanmalarını sağlayabiliriz.
DR'DEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN. NICOLE SAPHIER
Nicole Saphier, MD, meme görüntüleme alanında ileri düzeyde burslu eğitim almış, kurul onaylı bir radyolog, Haberler tıbbi katkıcısı ve çok satan yazardır. Yeni kitabı “Sevgiler Anne”. Aynı zamanda “Amerika'yı Yeniden Sağlıklı Hale Getirin” ve “Panik Atak: COVİD-19'a Karşı Mücadelede Bilimle Politika Oynamak” kitaplarının da çok satan yazarıdır. Onu eskiden Twitter olarak bilinen X'te takip edin @NBSaphierMD ve Instagram @nicolesaphier_md.
Bir doktor ve üç çocuk annesi olarak, çocukların okulda cep telefonu kullanmaları konusunda büyüyen tartışmayı ilk elden gözlemledim. Çocuklarımı okula telefon gönderip göndermeme konusunda kendim karar vermekte zorlandım. Konu çok yönlüdür ve her iki tarafta da güvenlik, eğitim, sosyal gelişim ve genel sağlık konularına değinen geçerli argümanlar bulunmaktadır.
Bir anne olarak en büyük endişem çocuklarımın güvenliğidir. Okulda silahlı saldırıların ve acil durumların giderek yaygınlaştığı bir çağda, bir çocuğun ebeveyniyle hemen iletişime geçebilmesi çok değerlidir. Cep telefonları doğrudan iletişim hattı ve konum erişimi sağlayarak ebeveynlere gönül rahatlığı, çocuklara ise güvenlik duygusu sunuyor. Çocuk büyüdükçe, özellikle de araba kullanmaya başladıkça bunun daha da önemli hale geldiğini fark ettim.
Bir doktor olarak, çocuklar okulda telefonlarına açık erişime sahip olduğunda dikkat dağıtıcı unsurların bilişsel işlevler üzerindeki etkisini anlıyorum. Cep telefonları, sürekli bildirimleri ve sosyal medyaya erişimleri nedeniyle öğrencilerin dikkatini ders çalışmalarından önemli ölçüde uzaklaştırabiliyor. Ders sırasında mesajları kontrol etme veya oyun oynama eğilimi öğrenmeyi olumsuz etkileyebilir ve akademik performansın düşmesine neden olabilir.
EYALET MİLLETVEKİLLERİ OKULLARDA TELEFONUN YASAKLANMASI İÇİN BASKI YAPIYOR
Teknolojik yeterliliğin çok önemli olduğu bir dijital çağda yaşıyoruz, dolayısıyla teknolojinin tamamen yasaklanması onların gelişimine zarar verecektir. Bu nedenle çocukların yararları, riskleri ve kullanımı konusunda temel bir anlayışa sahip olmaları gerekir. Ancak bu, akademik bir ortamda öğretmen liderliğinde yapılmalı ve ders sırasında onları olumsuz etkileyebilecek eğitim dışı içeriğe erişim olmadan eğitim amaçlarıyla sınırlı olmalıdır.
Psikolojik açıdan aşırı cep telefonu kullanımı, yüz yüze sosyal becerilerin gelişimini engelleyebilir, güvensizlikleri etkileyebilir ve siber zorbalığa yol açabilir. (iStock)
Ayrıca teknolojinin kullanımıyla birlikte genç nesillerin sosyal beceriler ve insan etkileşimleri konusunda zorluklar yaşadığına da giderek daha fazla tanık oluyoruz. Psikolojik açıdan aşırı cep telefonu kullanımı, yüz yüze sosyal becerilerin gelişimini engelleyebilir, güvensizlikleri etkileyebilir ve siber zorbalığa yol açabilir. Okul, çocukların kişilerarası becerilerini geliştirmeleri, anlamlı ilişkiler kurmaları ve aynı zamanda ayrımcılığa karşı kendilerini güvende hissetmeleri için çok önemli bir ortamdır. Okul günlerinde cep telefonlarına erişime izin verilmesi bu fırsatları engelleyebilir ve kişisel etkileşimlerde daha az becerikli bir nesil oluşmasına yol açabilir.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Okuldaki tartışmalara özgü olmasa da cep telefonunun aşırı kullanımı, göz yorgunluğu, duruş sorunları, uyku bozuklukları ve anksiyete ve depresyon gibi zihinsel sağlık sorunları gibi çeşitli sağlık sorunlarıyla da ilişkilendirildi. Çocuklarda ekran kullanımının zararlarına ilişkin veriler o kadar yoğun hale geldi ki, Genel Cerrah Kongre'den sosyal medya uygulamalarına alkol ve sigaraya benzer bir uyarı etiketi yerleştirmesini talep etti.
Okullarda cep telefonu kullanımının artılarını ve eksilerini dengelemek incelikli bir iş ama imkansız değil. Okul politikalarına ilişkin önerilerim basit:
Günaha ortadan kaldırın
Okullara, kampüste sosyal medya kullanımını kısıtlayacak teknoloji sağlanmalıdır.
Üç vuruş
Ders saatleri içerisinde telefonların sırt çantasından çıkarılmasına izin verilmez. Öğrencinin ders sırasında herhangi bir nedenle telefonuyla konuşması halinde önce sözlü, sonra yazılı uyarı yapıldıktan sonra telefon elinden alınır ve velinin fiziksel olarak okula gelip telefonu açması gerekir.
Erişime izin vermek
Telefonlar ders dışı zamanlarda (ders aralarında, öğle yemeğinde) kullanılabilir.
Disiplin
Okula kayıtlıyken (okul saatleri içinde veya okul dışı saatlerde) siber zorbalık yapan öğrenciler, okuldan uzaklaştırma, okuldan atılma ve davranışsal terapi dahil olmak üzere maksimum sonuçlara maruz kalır.
Sıkı kurallar ve politikalar, dezavantajları en aza indirirken faydalardan yararlanmaya yardımcı olabilir ancak öğretmenler, yöneticiler, öğrenciler ve çocuklar tarafından bunlara uyulmalıdır. Ortak sorumluluğun sağlanması amacıyla herkes öğretim yılının başında yukarıdaki hususlar üzerinde anlaşmaya varmalıdır. Cep telefonu kullanmak bir hak değil ayrıcalıktır. Ve bu ayrıcalıkla birlikte sorumluluk da gelir.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Bir doktor ve anne olarak cep telefonunun doğru kullanıldığında faydalarını biliyorum. Ancak çocuklarımızı kanıtlanmış olumsuz etkilerine karşı güvence altına alacak önlemlerin uygulanması şarttır.
Dikkatli yönergeler ve zorunlu bağlılıkla, çocuklarımızın akademik performanslarından, sosyal gelişimlerinden veya sağlıklarından ödün vermeden teknolojinin avantajlarından faydalanmalarını sağlayabiliriz.
DR'DEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN. NICOLE SAPHIER
Nicole Saphier, MD, meme görüntüleme alanında ileri düzeyde burslu eğitim almış, kurul onaylı bir radyolog, Haberler tıbbi katkıcısı ve çok satan yazardır. Yeni kitabı “Sevgiler Anne”. Aynı zamanda “Amerika'yı Yeniden Sağlıklı Hale Getirin” ve “Panik Atak: COVİD-19'a Karşı Mücadelede Bilimle Politika Oynamak” kitaplarının da çok satan yazarıdır. Onu eskiden Twitter olarak bilinen X'te takip edin @NBSaphierMD ve Instagram @nicolesaphier_md.