Bu içeriğe erişim için Haberler'e katılın
Maksimum makale sayınıza ulaştınız. Okumaya devam etmek için giriş yapın veya ÜCRETSİZ bir hesap oluşturun.
Geçerli bir e.
E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Sorun yaşıyorsanız? Buraya tıklayın.
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Kongre, 10 Mayıs Cuma gününe kadar Federal Havacılık İdaresi için beş yıllık yeniden yetkilendirmeyi yürürlüğe koymaya hazır görünüyor. Ancak tasarıda kritik bir şey eksik: havacılık endüstrisinde “Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılım”ın tamamen yasaklanması.
Çeşitlilik doğru bir şekilde anlaşıldığında bizi hem bireyler hem de toplum olarak daha güçlü kılabilir. Bazı durumlarda, masanın etrafında farklı geçmişlere, deneyimlere ve felsefi bakış açılarına sahip insanların olması fayda sağlar. Bunu söylemek pek tartışmaya açık değil.
Ancak ideolojik itici gücü nedeniyle tamamen farklı bir canavar olan “DEI”nin çerçevesi kesinlikle uçmuyor. Özellikle havacılık sektöründe bu tamamen umursamazlıktır. Dahası, bu açıkça yasa dışıdır, çünkü federal sivil haklar yasaları istihdamda ırk ayrımcılığını yasaklamaktadır.
Yolcular, 10 Ekim 2021'de Dallas Love Field'da yapacakları uçuşlarla ilgili bilgi arıyor. (AP Fotoğrafı/Julie Mart)
Son dönemde yaşanan olaylar, uçak içindeki ve çevresindeki çalışanların vasıflı olmasının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Patlayan kapılar, havada ya da asfaltta ramak kala durumlar ya da asi yolcular olsun, uçakların güvenli ve etkili bir şekilde işletilmesi, ayakları üzerinde hızlı, bilgili ve iyi eğitimli kişilere bağlıdır. Aslında havacılık, mekanik zorluklardan aşırı hava koşullarına kadar hızla değişen koşullarla düzenli olarak karşı karşıya kalan bir endüstridir.
ELITE ÜNİVERSİTESİ DEI İŞE ALMA ŞARTINI KALDIRIYOR: 'ÇALIŞMIYORLAR'
Uçak yolcuları seyahat ederken rahatlığı ve huzuru hak ediyor. Giderek daha fazla endişe verici olayın haber olması ve sektörden giderek daha fazla kişinin bu durumu haber vermesi nedeniyle tüketici güveninin hızla azalması şaşırtıcı değil.
Evet, genel olarak çeşitlilik hususları ile herhangi bir olay veya felaket arasında düz bir çizgi çizmek zordur. Ancak tartışılmaz olan şey, insan yaşamını, kendilerine verilen görevleri yerine getirmeye uygun olmayan kişilerin ellerine bırakmanın sadece aşırı derecede sorumsuzluk değil, aynı zamanda yasanın ihlali olduğudur.
Daha önce, FAA'nın istihdam öncesi testi, bakın, kişinin hava trafik kontrolörü olma yeteneğini belirlemeye odaklanıyordu. Obama yönetimi sırasında bu durum değişti. İşte o zaman FAA, işgücünün yeterli sayıda Afrikalı Amerikalıya sahip olmadığına karar verdi ve daha fazlasının testi geçebileceği umuduyla testini değiştirdi.
Ve orijinal testi geçmiş olan herkesin geçme puanları sıfırlandı. “Lisede kaç spor yaptın?” gibi yeni sorular soruldu. Bu, FAA'nın neden 2.000 kayıp hava trafik kontrolörü nedeniyle çaresizce yetersiz kaldığını açıklayabilir. Ve ramak kala olayların neden %25 arttığını.
NPR'NİN DEI, ÇEŞİTLİLİK 'TAKİP SİSTEMİ' İLE 'TAKINTI'SI, KIDEMLİ EDİTÖRÜN BOMBA DEĞERLENDİRMESİNİN ARDINDAN İNCELENDİ
Firmam Mountain States Hukuk Vakfı, FAA'ya karşı sonuç niteliğindeki ayrımcılık iddiasının bir parçasıdır. FAA, bunun yalnızca eski sınavla iş bulamayan adayların önündeki yapısal engelleri kaldırdığını söylüyor ancak bu bir aldatmaca.
Yeni test o kadar zayıf geliştirildi ki, birçoğu daha önceki testte %100 almış ancak henüz FAA açık pozisyonlarına başvurma şansı bulamayan müşterilerimiz yeni testi geçemedi.
Federal sivil haklar kanunu istihdamda ayrımcılığı yasaklamaktadır. Yüksek Mahkeme, Başlık VII'nin, bazı ırksal gruplar “aşırı temsil edilse” bile, işgücünün ırksal yapısını “yeniden dengeleme” çabalarını kapsadığını söyledi. Benzer şekilde, nihai amaç “düzgün” bir oyun alanı yaratmak olsa bile, insanlara ırk temelinde farklı muamele etmenin hâlâ yasa dışı sayıldığını vurguladı. Bu emsaller, FAA'nın eylemleri için doğrudan geçerlidir.
RUTGERS ÜNİVERSİTESİ PROFESÖRÜ DEI OFİSLERİ OLMADAN 'ANLAMLI İLERLEME YAPMA YETENEĞİNİN OLMADIĞINI' SÖYLÜYOR
Davamız halen çeşitli dava aşamalarından geçerek devam etmektedir. Sadece belirli bir sınıfı, yani 2014'ten önce iş başvurusu reddedilen yaklaşık 920 kişiyi temsil ettiğimizi belirtmekte fayda var. Dolayısıyla çok daha fazlası zarar gördü. Aslında her gün olmasa da haftalık olarak FAA'nın ırk ayrımcılığına maruz kalan kişilerinden telefon ve e-posta alıyoruz. Elon Musk bile dikkat ediyor. “Bu gerçek mi?” X'e sordu.
FAA, bu tür yanlış yönlendirilmiş davranışlar için akla gelebilecek en tehlikeli ortamlardan birinde, yarış hususlarını liyakat ve becerinin önüne koyan bir model sergiledi. Kararlı bir yasal işlem yapılmazsa bu durum FAA içinde ve muhtemelen havacılık endüstrisinde de derinleşecektir.
Havayolları, pilotlar için ırksal ve toplumsal cinsiyet “temsil” hedeflerine ulaşmayı hedeflediklerini gururla duyuruyor ve üreticiler – hatta kuşatılmış olanlar bile – DEI önlemlerini benimsiyor.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Hiç abartmadan, havacılık sektörü ölüme ve yıkıma davetiye çıkarıyor. Gerekli becerilere sahip olmayan birinin zor bir durumla yüzleşmek zorunda kalması ve bununla başa çıkamaması an meselesidir.
Yönetim kurulu odasında, İK departmanında veya fakülte salonunda çeşitliliğin varsayılan değerleri ne olursa olsun, havacılığın DEI'yi radarından uzak tutması gerektiğini açıklamanın zamanı geldi.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Maksimum makale sayınıza ulaştınız. Okumaya devam etmek için giriş yapın veya ÜCRETSİZ bir hesap oluşturun.
Geçerli bir e.
E-postanızı girip devam düğmesine bastığınızda, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler'in Kullanım Koşullarını ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
Sorun yaşıyorsanız? Buraya tıklayın.
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Kongre, 10 Mayıs Cuma gününe kadar Federal Havacılık İdaresi için beş yıllık yeniden yetkilendirmeyi yürürlüğe koymaya hazır görünüyor. Ancak tasarıda kritik bir şey eksik: havacılık endüstrisinde “Çeşitlilik, Eşitlik ve Katılım”ın tamamen yasaklanması.
Çeşitlilik doğru bir şekilde anlaşıldığında bizi hem bireyler hem de toplum olarak daha güçlü kılabilir. Bazı durumlarda, masanın etrafında farklı geçmişlere, deneyimlere ve felsefi bakış açılarına sahip insanların olması fayda sağlar. Bunu söylemek pek tartışmaya açık değil.
Ancak ideolojik itici gücü nedeniyle tamamen farklı bir canavar olan “DEI”nin çerçevesi kesinlikle uçmuyor. Özellikle havacılık sektöründe bu tamamen umursamazlıktır. Dahası, bu açıkça yasa dışıdır, çünkü federal sivil haklar yasaları istihdamda ırk ayrımcılığını yasaklamaktadır.
Yolcular, 10 Ekim 2021'de Dallas Love Field'da yapacakları uçuşlarla ilgili bilgi arıyor. (AP Fotoğrafı/Julie Mart)
Son dönemde yaşanan olaylar, uçak içindeki ve çevresindeki çalışanların vasıflı olmasının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Patlayan kapılar, havada ya da asfaltta ramak kala durumlar ya da asi yolcular olsun, uçakların güvenli ve etkili bir şekilde işletilmesi, ayakları üzerinde hızlı, bilgili ve iyi eğitimli kişilere bağlıdır. Aslında havacılık, mekanik zorluklardan aşırı hava koşullarına kadar hızla değişen koşullarla düzenli olarak karşı karşıya kalan bir endüstridir.
ELITE ÜNİVERSİTESİ DEI İŞE ALMA ŞARTINI KALDIRIYOR: 'ÇALIŞMIYORLAR'
Uçak yolcuları seyahat ederken rahatlığı ve huzuru hak ediyor. Giderek daha fazla endişe verici olayın haber olması ve sektörden giderek daha fazla kişinin bu durumu haber vermesi nedeniyle tüketici güveninin hızla azalması şaşırtıcı değil.
Evet, genel olarak çeşitlilik hususları ile herhangi bir olay veya felaket arasında düz bir çizgi çizmek zordur. Ancak tartışılmaz olan şey, insan yaşamını, kendilerine verilen görevleri yerine getirmeye uygun olmayan kişilerin ellerine bırakmanın sadece aşırı derecede sorumsuzluk değil, aynı zamanda yasanın ihlali olduğudur.
Daha önce, FAA'nın istihdam öncesi testi, bakın, kişinin hava trafik kontrolörü olma yeteneğini belirlemeye odaklanıyordu. Obama yönetimi sırasında bu durum değişti. İşte o zaman FAA, işgücünün yeterli sayıda Afrikalı Amerikalıya sahip olmadığına karar verdi ve daha fazlasının testi geçebileceği umuduyla testini değiştirdi.
Ve orijinal testi geçmiş olan herkesin geçme puanları sıfırlandı. “Lisede kaç spor yaptın?” gibi yeni sorular soruldu. Bu, FAA'nın neden 2.000 kayıp hava trafik kontrolörü nedeniyle çaresizce yetersiz kaldığını açıklayabilir. Ve ramak kala olayların neden %25 arttığını.
NPR'NİN DEI, ÇEŞİTLİLİK 'TAKİP SİSTEMİ' İLE 'TAKINTI'SI, KIDEMLİ EDİTÖRÜN BOMBA DEĞERLENDİRMESİNİN ARDINDAN İNCELENDİ
Firmam Mountain States Hukuk Vakfı, FAA'ya karşı sonuç niteliğindeki ayrımcılık iddiasının bir parçasıdır. FAA, bunun yalnızca eski sınavla iş bulamayan adayların önündeki yapısal engelleri kaldırdığını söylüyor ancak bu bir aldatmaca.
Yeni test o kadar zayıf geliştirildi ki, birçoğu daha önceki testte %100 almış ancak henüz FAA açık pozisyonlarına başvurma şansı bulamayan müşterilerimiz yeni testi geçemedi.
Federal sivil haklar kanunu istihdamda ayrımcılığı yasaklamaktadır. Yüksek Mahkeme, Başlık VII'nin, bazı ırksal gruplar “aşırı temsil edilse” bile, işgücünün ırksal yapısını “yeniden dengeleme” çabalarını kapsadığını söyledi. Benzer şekilde, nihai amaç “düzgün” bir oyun alanı yaratmak olsa bile, insanlara ırk temelinde farklı muamele etmenin hâlâ yasa dışı sayıldığını vurguladı. Bu emsaller, FAA'nın eylemleri için doğrudan geçerlidir.
RUTGERS ÜNİVERSİTESİ PROFESÖRÜ DEI OFİSLERİ OLMADAN 'ANLAMLI İLERLEME YAPMA YETENEĞİNİN OLMADIĞINI' SÖYLÜYOR
Davamız halen çeşitli dava aşamalarından geçerek devam etmektedir. Sadece belirli bir sınıfı, yani 2014'ten önce iş başvurusu reddedilen yaklaşık 920 kişiyi temsil ettiğimizi belirtmekte fayda var. Dolayısıyla çok daha fazlası zarar gördü. Aslında her gün olmasa da haftalık olarak FAA'nın ırk ayrımcılığına maruz kalan kişilerinden telefon ve e-posta alıyoruz. Elon Musk bile dikkat ediyor. “Bu gerçek mi?” X'e sordu.
FAA, bu tür yanlış yönlendirilmiş davranışlar için akla gelebilecek en tehlikeli ortamlardan birinde, yarış hususlarını liyakat ve becerinin önüne koyan bir model sergiledi. Kararlı bir yasal işlem yapılmazsa bu durum FAA içinde ve muhtemelen havacılık endüstrisinde de derinleşecektir.
Havayolları, pilotlar için ırksal ve toplumsal cinsiyet “temsil” hedeflerine ulaşmayı hedeflediklerini gururla duyuruyor ve üreticiler – hatta kuşatılmış olanlar bile – DEI önlemlerini benimsiyor.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Hiç abartmadan, havacılık sektörü ölüme ve yıkıma davetiye çıkarıyor. Gerekli becerilere sahip olmayan birinin zor bir durumla yüzleşmek zorunda kalması ve bununla başa çıkamaması an meselesidir.
Yönetim kurulu odasında, İK departmanında veya fakülte salonunda çeşitliliğin varsayılan değerleri ne olursa olsun, havacılığın DEI'yi radarından uzak tutması gerektiğini açıklamanın zamanı geldi.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN