YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Joe Biden’ın iklim hamlesi otomotiv endüstrimizi baltalıyor ve sadece piller veya hammaddeler için değil, Çin’e daha da fazla güvenmeye davetiye çıkarıyor. Bu ekonomimiz için kötü, işçiler için kötü ve Demokratlar için kötü.
Birleşik Otomotiv İşçileri, bu Perşembe gece yarısına kadar bir anlaşmaya varılamaması halinde, muhtemelen Üç Büyük otomobil şirketinin tamamını grevle tehdit ediyor. UAW başkanı Shawn Fain, dört yılda yüzde 46’lık maaş zammı, yeni 32 saatlik çalışma haftası ve cömert yaşam maliyeti düzenlemeleri ve emekli maaşları dahil olmak üzere neredeyse imkansız taleplerde bulundu. Son zamanlarda tutumunu biraz yumuşatmış olsa da, bir grev olası görünüyor.
Otomotiv şirketleri ile UAW arasındaki mücadele Biden için bir kaybet-kaybet durumu. Grev, yakın zamanda gazetecilere grevin gerçekleşeceğini düşünmediğini söyleyen, Big Labor’un açık bir müttefiki olan başkan için bir utanç kaynağı olacaktır. Bu, Michigan ekonomisine zarar verebilir ve 2016’da Donald Trump’a oy veren ancak 2020’de Joe Biden’a oy veren değişken bir durumda Demokratların umutlarını zedeleyebilir. Aynı zamanda, iş bırakmayı önleyen büyük bir anlaşma, daha yüksek ücretler ve enflasyonla ilgili endişeleri artırabilir. Fed’in daha fazla faiz artırımına ara vermesi bekleniyor.
BIDEN, SON GÜN YAKLAŞTIĞINDAN OTO İŞÇİLERİNİN GREV YAPACAĞINI DÜŞÜNMÜYOR
Ancak Biden’ın en büyük sorunu, müzakerelerin Joe Biden’ın elektrikli araçlara yönelik kötü düşünülmüş hamlesine ışık tutması. Geçtiğimiz baharda başkan, 2032 yılına kadar ABD’de satılan tüm arabaların %67’sinin elektrikli olmasını zorunlu kılan emisyon standartlarını etkili bir şekilde önerdi (2030 yılına kadar satılan tüm arabaların %50’sinin tamamen elektrikli olacağı yönündeki önceki talimatına beklenmedik bir yükseltme).
Bu arada otomobil üreticileri, başkanın Yeşil Rüyası’na uymaya hazırlanırken zaten baskı altında olan UAW taleplerinin kârlılıklarını ezeceğinden korkuyor. Ayrıca sendikalı işçilere ödenen ücretlerin artırılmasının, onların ABD dışında, özellikle de Çin’de üretilen ucuz elektrikli araçlarla rekabet etme yeteneklerini daha da zayıflatacağından endişe ediyorlar.
Geçtiğimiz baharda Biden yeni kilometre verimliliği standartlarını yayınladığında, ABD merkezli otomobil üreticileri kuralları “ne makul ne de bu teklifin kapsadığı zaman çerçevesinde ulaşılabilir” olarak tanımladılar. Ayrıca, bu acımasız önlemin “araçların maliyetini önemli ölçüde artırmadan, tüketici tercihlerini azaltmadan ve Amerika Birleşik Devletleri nüfusunun ve topraklarının büyük bir kısmına dezavantaj yaratmadan karşılanabileceğini” söylediler. Bugün ABD’de satılan yeni arabaların yalnızca %7’sinin tamamen elektrikli olduğunu unutmayın.
Bu arada ABD’de elektrikli araçlara olan talep hayal kırıklığı yarattı. Satışlar artıyor ancak meraklıların beklediği kadar hızlı değil. Stoklar arttı ve Tesla gibi bazı üreticiler fiyatları düşürdü ya da arabaları satıştan kaldırmak için artan teşvikler teklif etti.
Haziran ayı sonunda elektrikli araç stokları bir önceki yılın aynı dönemine göre %350 artışla 92.000 oldu. Yakın zamanda yapılan Cox Otomotiv Araştırması’na göre, tüketicilerin elektrikli araç satın almamasının en önemli nedeni uygun fiyat olmaya devam ediyor. Yüksek sübvansiyonlar ve vergi kredileriyle bile çoğu Amerikalının maliyeti ortalama 55.000 dolar olan tamamen elektrikli araçları karşılayamıyor.
İkinci en büyük sorun ise şarj istasyonlarının olmayışı. Artan talebi karşılamak için endüstrinin ihtiyaç duyduğu şeyin çok gerisindeyiz.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Elektrikli araçlara geçişin ekonomisi zaten önemli ölçüde olumsuz etkilenmiş olsa da, bir grev otomobil endüstrisini mahvedebilir. Her ne kadar otomobil firmaları son zamanlarda büyük karlar elde ediyor olsa da, gazla çalışan otomobillerin EV genişlemelerini sübvanse etmesiyle e-işletmeler bazılarının durumu kötü durumda. Sendika üyelerine önemli ölçüde daha fazla ödeme yapmak, kârlılıklarını zayıflatacak ve onları sendika dışı Tesla’ya ve ayrıca ucuz Çin ithalatına karşı daha da savunmasız hale getirecektir.
Bu tehdit gerçektir. Joe Biden’ın Amerikan kamuoyuna söylemediği şey şu: Çin, elektrikli araç endüstrisine hakim. Çin şu anda dünyanın en büyük elektrikli araç pazarıdır ve küresel satışların %60’ını oluşturmaktadır.
Bu pazar büyüdükçe Çinli şirketler üretimi artırdı ve pil bileşenleri gibi gerekli ürünlerin tedarik zincirlerini güvence altına aldı. Devlet sübvansiyonları ve erken başlangıç nedeniyle Çin’de yalnızca kendi içinde değil küresel olarak da rekabet eden çok sayıda başarılı şirket var. Örneğin Çin’in BYD’si, geçen yıl yaklaşık iki milyon elektrikli araç satarak küresel lider konumunda; bu rakam, 1,3 milyon adet satan Tesla’dan daha fazla.
Avrupa’da, 2035’te gazla çalışan arabalara yönelik bir yasağın ortaya çıkması elektrikli araçlara geçişi gerektiriyor. Çin yapımı araçların ihracatı Avrupa’ya yağıyor; 2025 yılına kadar Avrupa’daki EV satışlarının yaklaşık %20’sinin Çin’den gelmesi bekleniyor. Avrupalı otomobil üreticileri pazar paylarını korumak için çabalıyor.
Kısa bir süre önce BMW’nin başkanı Avrupalı otomobil üreticilerinin ve özellikle de düşük fiyatlı otomobil üreticilerinin Çin ithalatlarıyla bir fiyat savaşına itildikleri konusunda uyardı; bu savaşın kazanılması pek olası değil.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
ABD’deki otomobil üreticileri yakında aynı artan rekabetle karşı karşıya kalabilir. Çin ithalatının ABD pazarına akmasına izin vermek, Biden’ın emisyon hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacaktır, ancak yönetiminin ABD’nin Çin’e olan bağımlılığını azaltma hedefiyle çelişecektir. Sektör uzmanları şimdiden ABD’nin elektrikli araç üretimini karşılamak için Çin’den kritik malzeme ve mineral ithalatını artırmak zorunda kalacağı konusunda uyarıyor.
ABD otomotiv endüstrisi, GSYİH’nın yaklaşık %3’ünü oluşturan en büyük imalat sektörümüzdür. Yetenekli ve dayanıklıdır ama büyülü değildir. Maliyetler tavan yaparsa, ya daha az kârlı olacak ya da küçülerek Çin’e kaptırılacak. Beyaz Saray ve ülke bunun olmasına izin veremez.
LIZ PEEK’TEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Liz Peek, Haberler katılımcısı ve büyük Wall Street firması Wertheim & Company’nin eski ortağıdır. Fiscal Times’ın eski köşe yazarı, The Hill için yazıyor ve Haberler, New York Sun ve diğer yayınlara sık sık katkıda bulunuyor. Daha fazlası için LizPeek.com’u ziyaret edin. Onu Twitter’da takip edin @LizPeek.
Joe Biden’ın iklim hamlesi otomotiv endüstrimizi baltalıyor ve sadece piller veya hammaddeler için değil, Çin’e daha da fazla güvenmeye davetiye çıkarıyor. Bu ekonomimiz için kötü, işçiler için kötü ve Demokratlar için kötü.
Birleşik Otomotiv İşçileri, bu Perşembe gece yarısına kadar bir anlaşmaya varılamaması halinde, muhtemelen Üç Büyük otomobil şirketinin tamamını grevle tehdit ediyor. UAW başkanı Shawn Fain, dört yılda yüzde 46’lık maaş zammı, yeni 32 saatlik çalışma haftası ve cömert yaşam maliyeti düzenlemeleri ve emekli maaşları dahil olmak üzere neredeyse imkansız taleplerde bulundu. Son zamanlarda tutumunu biraz yumuşatmış olsa da, bir grev olası görünüyor.
Otomotiv şirketleri ile UAW arasındaki mücadele Biden için bir kaybet-kaybet durumu. Grev, yakın zamanda gazetecilere grevin gerçekleşeceğini düşünmediğini söyleyen, Big Labor’un açık bir müttefiki olan başkan için bir utanç kaynağı olacaktır. Bu, Michigan ekonomisine zarar verebilir ve 2016’da Donald Trump’a oy veren ancak 2020’de Joe Biden’a oy veren değişken bir durumda Demokratların umutlarını zedeleyebilir. Aynı zamanda, iş bırakmayı önleyen büyük bir anlaşma, daha yüksek ücretler ve enflasyonla ilgili endişeleri artırabilir. Fed’in daha fazla faiz artırımına ara vermesi bekleniyor.
BIDEN, SON GÜN YAKLAŞTIĞINDAN OTO İŞÇİLERİNİN GREV YAPACAĞINI DÜŞÜNMÜYOR
Ancak Biden’ın en büyük sorunu, müzakerelerin Joe Biden’ın elektrikli araçlara yönelik kötü düşünülmüş hamlesine ışık tutması. Geçtiğimiz baharda başkan, 2032 yılına kadar ABD’de satılan tüm arabaların %67’sinin elektrikli olmasını zorunlu kılan emisyon standartlarını etkili bir şekilde önerdi (2030 yılına kadar satılan tüm arabaların %50’sinin tamamen elektrikli olacağı yönündeki önceki talimatına beklenmedik bir yükseltme).
UAW, elektrikli araçlara geçişin işten çıkarmalara ve sendikaların küçülmesine yol açabileceğini biliyor; Ford Motor, EV üretiminin geleneksel içten yanmalı motorlara göre %40 daha az iş gücü gerektireceğini kabul etti. UAW artık otomobil üreticilerinin ücretleri artırarak onları bir bütün haline getirmesini istiyor. Kavgaya hazırlanıyorlar.Joe Biden’ın Amerikan kamuoyuna söylemediği şey şu: Çin, elektrikli araç endüstrisine hakim. Çin şu anda dünyanın en büyük elektrikli araç pazarıdır ve küresel satışların %60’ını oluşturmaktadır.
Bu arada otomobil üreticileri, başkanın Yeşil Rüyası’na uymaya hazırlanırken zaten baskı altında olan UAW taleplerinin kârlılıklarını ezeceğinden korkuyor. Ayrıca sendikalı işçilere ödenen ücretlerin artırılmasının, onların ABD dışında, özellikle de Çin’de üretilen ucuz elektrikli araçlarla rekabet etme yeteneklerini daha da zayıflatacağından endişe ediyorlar.
Geçtiğimiz baharda Biden yeni kilometre verimliliği standartlarını yayınladığında, ABD merkezli otomobil üreticileri kuralları “ne makul ne de bu teklifin kapsadığı zaman çerçevesinde ulaşılabilir” olarak tanımladılar. Ayrıca, bu acımasız önlemin “araçların maliyetini önemli ölçüde artırmadan, tüketici tercihlerini azaltmadan ve Amerika Birleşik Devletleri nüfusunun ve topraklarının büyük bir kısmına dezavantaj yaratmadan karşılanabileceğini” söylediler. Bugün ABD’de satılan yeni arabaların yalnızca %7’sinin tamamen elektrikli olduğunu unutmayın.
Bu arada ABD’de elektrikli araçlara olan talep hayal kırıklığı yarattı. Satışlar artıyor ancak meraklıların beklediği kadar hızlı değil. Stoklar arttı ve Tesla gibi bazı üreticiler fiyatları düşürdü ya da arabaları satıştan kaldırmak için artan teşvikler teklif etti.
Haziran ayı sonunda elektrikli araç stokları bir önceki yılın aynı dönemine göre %350 artışla 92.000 oldu. Yakın zamanda yapılan Cox Otomotiv Araştırması’na göre, tüketicilerin elektrikli araç satın almamasının en önemli nedeni uygun fiyat olmaya devam ediyor. Yüksek sübvansiyonlar ve vergi kredileriyle bile çoğu Amerikalının maliyeti ortalama 55.000 dolar olan tamamen elektrikli araçları karşılayamıyor.
İkinci en büyük sorun ise şarj istasyonlarının olmayışı. Artan talebi karşılamak için endüstrinin ihtiyaç duyduğu şeyin çok gerisindeyiz.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Elektrikli araçlara geçişin ekonomisi zaten önemli ölçüde olumsuz etkilenmiş olsa da, bir grev otomobil endüstrisini mahvedebilir. Her ne kadar otomobil firmaları son zamanlarda büyük karlar elde ediyor olsa da, gazla çalışan otomobillerin EV genişlemelerini sübvanse etmesiyle e-işletmeler bazılarının durumu kötü durumda. Sendika üyelerine önemli ölçüde daha fazla ödeme yapmak, kârlılıklarını zayıflatacak ve onları sendika dışı Tesla’ya ve ayrıca ucuz Çin ithalatına karşı daha da savunmasız hale getirecektir.
Bu tehdit gerçektir. Joe Biden’ın Amerikan kamuoyuna söylemediği şey şu: Çin, elektrikli araç endüstrisine hakim. Çin şu anda dünyanın en büyük elektrikli araç pazarıdır ve küresel satışların %60’ını oluşturmaktadır.
Bu pazar büyüdükçe Çinli şirketler üretimi artırdı ve pil bileşenleri gibi gerekli ürünlerin tedarik zincirlerini güvence altına aldı. Devlet sübvansiyonları ve erken başlangıç nedeniyle Çin’de yalnızca kendi içinde değil küresel olarak da rekabet eden çok sayıda başarılı şirket var. Örneğin Çin’in BYD’si, geçen yıl yaklaşık iki milyon elektrikli araç satarak küresel lider konumunda; bu rakam, 1,3 milyon adet satan Tesla’dan daha fazla.
Avrupa’da, 2035’te gazla çalışan arabalara yönelik bir yasağın ortaya çıkması elektrikli araçlara geçişi gerektiriyor. Çin yapımı araçların ihracatı Avrupa’ya yağıyor; 2025 yılına kadar Avrupa’daki EV satışlarının yaklaşık %20’sinin Çin’den gelmesi bekleniyor. Avrupalı otomobil üreticileri pazar paylarını korumak için çabalıyor.
Kısa bir süre önce BMW’nin başkanı Avrupalı otomobil üreticilerinin ve özellikle de düşük fiyatlı otomobil üreticilerinin Çin ithalatlarıyla bir fiyat savaşına itildikleri konusunda uyardı; bu savaşın kazanılması pek olası değil.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
ABD’deki otomobil üreticileri yakında aynı artan rekabetle karşı karşıya kalabilir. Çin ithalatının ABD pazarına akmasına izin vermek, Biden’ın emisyon hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacaktır, ancak yönetiminin ABD’nin Çin’e olan bağımlılığını azaltma hedefiyle çelişecektir. Sektör uzmanları şimdiden ABD’nin elektrikli araç üretimini karşılamak için Çin’den kritik malzeme ve mineral ithalatını artırmak zorunda kalacağı konusunda uyarıyor.
ABD otomotiv endüstrisi, GSYİH’nın yaklaşık %3’ünü oluşturan en büyük imalat sektörümüzdür. Yetenekli ve dayanıklıdır ama büyülü değildir. Maliyetler tavan yaparsa, ya daha az kârlı olacak ya da küçülerek Çin’e kaptırılacak. Beyaz Saray ve ülke bunun olmasına izin veremez.
LIZ PEEK’TEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Liz Peek, Haberler katılımcısı ve büyük Wall Street firması Wertheim & Company’nin eski ortağıdır. Fiscal Times’ın eski köşe yazarı, The Hill için yazıyor ve Haberler, New York Sun ve diğer yayınlara sık sık katkıda bulunuyor. Daha fazlası için LizPeek.com’u ziyaret edin. Onu Twitter’da takip edin @LizPeek.