Ebeveynlerin uyanık olmayan seçenekler sunan sözleşmeli okullara ihtiyacı var | Haberler

Eda

New member
Bu içeriğe erişmek için Haberler'e katılın

Ayrıca hesabınızla seçili makalelere ve diğer premium içeriklere ücretsiz erişim.

E-postanızı girip Devam'a basarak, Haberler'in Kullanım Şartları ve Gizlilik Politikası'nı kabul etmiş olursunuz. Bu politikaya Finansal Teşvik Bildirimimiz de dahildir.

Geçerli bir e.

Sorun mu yaşıyorsunuz? Buraya tıklayın.

YENİArtık Haberler makalelerini dinleyebilirsiniz!


Birçok kamu okuluna nüfuz eden “uyanık” propagandasından memnun olmayan ebeveynler, sadece okul seçimi seçeneklerini kullanarak solcu telkinlerden kaçabileceklerini düşünebilirler. Ancak, “seçim” tek başına çocuklarının tercih ettikleri değerleri teşvik eden okullara gideceğini garanti etmez.

Sözleşmeli okullara gelince, yeni kanıtlar, birçoğunun ebeveynlerin kaçınmaya çalıştığı uyanık değerleri kısıtlamak yerine güçlendirdiğini gösteriyor.

Şu anda ABD'de sunulan en yaygın okul seçeneği olan sözleşmeli okullar, genellikle ebeveynlerin değerlerine uygun şekilde yanıt verecek şekilde tasarlanmamıştır. Açılıp faaliyetlerine devam etmek için, sözleşmeli okulların, hangi yeni sözleşmeli okullar için başvuruların kabul edileceğine ve mevcut sözleşmeli okulların kapatılmaya zorlanıp zorlanmayacağına karar vermekle görevli eyalet tarafından seçilen sözleşmeli okul yetkililerinin gözüne girmesi gerekir.



24 Ocak 2024'te Kuzey Carolina, Raleigh'deki Yasama Binası önündeki Halifax Alışveriş Merkezi'nde Ulusal Okul Seçimi Haftası'nı kutlayan miting için pankartlar. (Travis Long/Raleigh News & Observer/Tribune News Service via Getty Images)


Ayrıca, geleneksel devlet okullarına göre kişi başına daha az fon almaları ve okul binaları edinmeleri gerektiğinden, sözleşmeli okullar sık sık Gates Vakfı ve Walton Aile Vakfı gibi büyük hayır kurumlarından mali destek almak zorunda kalıyorlar.

BU KİLOMETRE TAŞI OKUL SEÇİMİ HAREKETİ İÇİN NE ANLAMA GELİYOR?

Yetkilendiricileri ve fon sağlayıcıları memnun etmek, aileleri memnun etmekten çok farklı görünebilir. Ve bu belli oluyor.

The Heritage Foundation tarafından yakın zamanda yayınlanan bir raporda, ebeveyn-öğrenci el kitaplarını inceleyerek ve (1) çeşitlilik; (2) eşitlik; (3) kapsayıcılık; (4) onarıcı; (5) adalet; (6) sosyal-duygusal öğrenme; (7) cinsiyet kimliği; ve (8) kültürel olarak onaylayıcı/ilgili gibi ilerici ideolojiye bağlılığı ifade eden kelimeleri kaç kez kullandıklarını sayarak sözleşmeli okulların değerlerini ölçüyoruz.

Bu uyanık değerler, bireysel adaletten ziyade toplumsal adaleti vurgulama eğilimindedir ve bireysel sorumluluk ve eşit muamele gibi geleneksel Amerikan ve klasik liberal değerleri, grup kimliğine göre farklılaştırılmış muamele lehine reddeder.

Daha sonra tüzük sonuçlarını, aynı yaş grubuna hizmet veren coğrafi olarak en yakın ilçe okulunda üretilen el kitabının sonuçlarıyla karşılaştırıyoruz. Genel olarak, bu sekiz “uyanmış” teriminin, ilçe okullarına kıyasla (211 okulda 2.517 kez) tüzük okullarında neredeyse iki kat daha sık kullanıldığını gözlemliyoruz (211 okulda 1.317 kez).

CONDOLEEZZA RICE OKUL SEÇİMİNİ SAVUNUYOR, BUNUN BİR IRK SORUNU OLDUĞUNU SAVUNUYOR: 'OKUL SEÇİMİNDEN YANAYIM, DEĞİL MİYİM?'

Bu desen birebir bazda da tekrarlanıyor; karşılaştırma bölgesindeki okuldan daha fazla sayıda sözleşmeli okulda bu terimler kullanılırken, tam tersi durumda sadece 68 okul bulunuyor (21'inde eşitlik var).

Sonuçlarımız, sözleşmeli okulların bölge okullarından önemli ölçüde daha uyanık olduğunu gösteriyor. Sözleşmeli okulların uyanıklığı, ebeveyn talebinin bir işlevi değil, düzenleyicilerin ve hayırseverlerin bu okulları ele geçirme derecesinin bir işlevidir.

Önceki bir raporda, tüzük el kitaplarındaki uyanık terimlerinin yaygınlığının düzenleyici ortamla ilişkili olduğunu gözlemledik. Tüzük politikaları okulları ebeveynlerden ziyade düzenleyicilere ve bağışçılara karşı daha fazla sorumlu olmaya zorladığında, bu tüzük okulları daha uyanık oluyor. Özellikle, bu kalıp eyalet siyasi partizanlığını istatistiksel olarak kontrol ettikten sonra bile geçerliliğini koruyor.

DEVLET OKULLARI İÇİN ESNEKLİK OKUL SEÇİMİNDE SONRAKİ ADIMDIR

Düzenleyici tarafta, asıl suçlu, tüzük yetkilendiricileri için ulusal bir üyelik örgütü ve genel olarak tüzük hareketi için öncelikleri belirlemede bir kral yapıcı olan Ulusal Tüzük Okulu Yetkilendiricileri Derneği'dir (NACSA). NACSA, tüzük yetkilendirmesinde çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılığı (DEI) ilerletmek için yoğun bir şekilde lobi yapmaktadır ve bunu en önemli önceliklerinden biri olarak görmektedir.

“DEI açığını kapatmaya ve kuruluşlarında DEI'ye öncelik vermeye hazır olan yetkilendiricilere pratik rehberlik ve öneriler” sunan bir raporda NACSA, “eşitlik denetimleri” (yani, ırk temelli işe alımların nerede yapılması gerektiğini belirlemek için çeşitli ırksal gruplardan gelen kişilerin sayısını sayma) ve ırksal yakınlık grupları (yani ırksal ayrımcılık) gibi ayrıştırıcı uygulamaları teşvik ediyor.

Hayırseverlik tarafında, ebeveynleri zayıflatan başlıca suçlular Gates Vakfı, Walton Aile Vakfı ve NewSchools Girişim Fonu'dur. Bu kuruluşlar, sözleşmeli okullara yüz milyonlarca dolar bağışta bulunur ve hepsinin DEI uygulamasına dair net bir beklentisi vardır.

DAHA FAZLA FOX HABER FİKRİ İÇİN TIKLAYIN

Örneğin, Walton'ın beş yıllık planı, “vakfın yaptığı bağışlarda ve dahil ettiği seslerde çeşitliliği, eşitliği ve kapsayıcılığı önceliklendirmenin” en önemli üç hedeflerinden biri olduğunu belirtiyor. Bu arada Gates, “doğru cevabı bulmayı” “beyaz üstünlüğünün” bir tezahürü olarak gören “ırkçılık karşıtı” müfredatları destekliyor.

Geri kalmamak için NewSchools Girişim Fonu, portföyündeki tüm okulların “üç tasarım ilkesine uyumlu” eğitim deneyimleri geliştirmeye “bağlı” olması gerektiğini belirtiyor; bu ilkelerden biri de “eşitlik”tir.

Bu kuruluşların sözleşmeli okullar üzerindeki nüfuzları göz önüne alındığında, sözleşmeli okulların sunduğu seçenek yelpazesinin ortalama ebeveynlerin tercih ettiklerinin çok gerisinde kalması şaşırtıcı değildir.

FOX NEWS UYGULAMASINI ALMAK İÇİN TIKLAYIN

Neyse ki, bir çözüm mümkün. NACSA'nın etkisi, eyalet ve federal fonlar aracılığıyla aldıkları milyonlarca doları azaltarak etkisizleştirilebilir. Ayrıca, birden fazla tüzük yetkilendiricisinin getirilmesi ve düzenlemenin kaldırılması, Arizona'nın yaptığı gibi tüzüklerin ebeveyn tercihlerine daha çok benzemesine yardımcı olabilir.

Ebeveynler, tüzük alternatiflerinin daha da uyanık olduğunu görüp uyanık kamu okullarından kaçmamalı. Tüzük politikalarındaki reformlar, tüzüklerin ebeveynlerin tercih ettiği değerlerin tam aralığını yansıtmasını sağlayabilir.

JAY GREENE'DEN DAHA FAZLASINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN

IAN KINGSBURY'DEN DAHA FAZLASINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN

DAHA FAZLASINI OKUMAK İÇİN TIKLAYIN JASON BEDRICK


Ian Kingsbury, Eğitim Özgürlüğü Enstitüsü'nde kıdemli araştırmacıdır. Jason Bedrick, The Heritage Foundation'daki Eğitim Politikası Merkezi'nde araştırma görevlisidir.