Bu makaleyi ücretsiz okuyun!
Üstelik ücretsiz hesabınızla binlerce makaleye, videoya ve daha fazlasına sınırsız erişim elde edin!
Geçerli bir e.
E-postanızı girerek, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
1. Charlie Brown Noel özel programının dört yaratıcısı ABD ordusunun gazileriydi.
Charlie Brown’ın yaratıcısı ve Noel özel bölümünün senaryosunun yazarı Charles Schulz, İkinci Dünya Savaşı’nda ABD Ordusunda savaşmış bir gaziydi. Gösterinin yapımcısı Lee Mendelson, Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri’nde görev yaptı. Özel bölümün müziğini besteleyen Vince Guaraldi, programın yönetmeni ve animatörü Bill Melendez gibi ABD Ordusu gazisiydi. Bir röportajcı Schulz’a en gurur verici başarısının ne olduğunu sorduğunda Schulz, stüdyosunun duvarında tuttuğu çerçeveli bir askeri ödüle işaret etti: Aktif kara muharebesinde savaşan piyadelere verilen Muharebe Piyade Rozeti.
2. CBS yöneticileri ‘A Charlie Brown Christmas’ı ilk kez gösterdikleri zaman dehşete düşmüşlerdi
Yöneticiler, animasyonun kalitesizliği ve programın amatör seslendirme yeteneği karşısında şok oldular. Noel özel programında caz müziğinin kullanılması ve gülme müziğinin bulunmaması (Schulz’un eklemeyi reddettiği bir şey) onları dehşete düşürdü. Yöneticiler özellikle dizinin aşırı dindarlığından rahatsız olmuştu (“İncil olayı bizi korkutuyor!”). Gösterinin yapımcısı Lee Mendelson’a, kendisinden veya Schulz’dan artık özel sipariş vermeyeceklerini açıkça söyleyerek bitirdiler.
3. Başkan Ronald Reagan’ın ağabeyi Neil Reagan, özel programın yapımında rol oynadı.
1965’te Ronald Reagan’ın ağabeyi Neil Reagan, kardeşinin siyasi makama ilk adaylığını planlıyordu. Neil aynı zamanda Coca-Cola’nın reklam firmasının Batı Yakası yöneticisiydi. TV özel programı ön yapım aşamasındayken reklamcıya tatil programının storyboard’ları ve animasyonun kaba bir versiyonu gösterildi.
HIT FILMMAKER İNANÇLI İZLEYİCİLER İÇİN STÜDYO AÇTI: ‘DÜNYAYI UMUTLA DOLDURMAK İSTİYORUZ’
Reagan gösterinin yavaş ilerlemesi karşısında dehşete düşmüştü. Programın yapımcısı Schulz ve Mendelson’a, program hakkındaki dürüst görüşünü New York City’deki amirlerine iletmesi halinde prodüksiyonu derhal durduracaklarını söyledi. Mendelson, gösterinin bir film müziği olduğunda ve animasyona renk eklendiğinde çok daha iyi olacağını savundu. Reagan yanıt vermeden önce uzun süre düşündü: “Tamam, işime mal olabilir ama hiçbir şey söylemeyeceğim.”
“Charlie Brown Noeli” her Noel sezonunun ikonik bir parçası haline geldi. (Fotoğraf: ABC Fotoğraf Arşivleri/Getty Images aracılığıyla Disney Genel Eğlence İçeriği)
4. Fıstık karakterlerini canlandırmak çok zordu
Charles Schulz’un “Fıstık” karakterlerinin animasyonda işlenmesi inanılmaz derecede zordu. Büyük yuvarlak kafaları vardı, bu da büyük kafataslarının birbirine çarpmadığı bir sahnede onları bir araya getirmeyi zorlaştırıyordu. Kolları başlarının üstüne ulaşamıyordu, bu da belirli hareketleri kısıtlıyordu ve kısa güdük bacakları yürümeyi garip hale getiriyordu.
İronik bir şekilde, Schulz’un çizimlerindeki minimalizm onları canlandırmayı da zorlaştırdı. Yüzlerinde çok az referans noktası olduğundan, göz biraz fazla sola veya sağa kaydırıldığında karakterin şekli bozuk görünüyordu.
5. Özel bölüm birçok süreklilik hatası içeriyor
Örneğin, Lucy psikiyatri standına yaklaştığında üzerinde kar yok ama geldiğinde Charlie Brown’a danışmak için oturmadan önce karı silmek zorunda kalıyor. Aynı sahnede tabelasında bazen “Doktor Gerçekten İçeride”, bazen de “Doktor İçeride” yazıyor.
Daha sonraki bir sahnede, Charlie Brown, Lucy’ye hitap ederken ve bir Noel ağacına olan ihtiyacı tartışırken burnu kayboluyor. Ayrıca hüzünlü Noel ağacının bazen üç dalı olur, bazen de altı veya daha fazla dalı olur.
6. ‘A Charlie Brown Christmas’ın heyecan verici sahnesinde Linus’un battaniyesi önemli ama pek az fark edilen bir rol oynuyor
Özel programın heyecan verici sahnesinde Linus, Luka İncili’ni okurken, tam da “korkma” kelimesini söylediği anda güvenlik battaniyesini düşürüyor. Bu an incelikli bir şekilde işleniyor ancak hem karakter hem de konuşulan kelimeler bağlamında anlam açısından zengin.
Linus, 1 Haziran 1954’te çizgi romanda yer aldığından beri battaniyeye sarılıyordu. “Korkma” veya “korkma” kelimelerinin İncil’de 365 kez geçen en yaygın ifadeler olduğu bildiriliyor.
7. Özel bölümü Meksikalı bir göçmen yönetti ve canlandırdı
Jose Cuauhtemoc “Bill” Melendez, Los Angeles’a taşınmadan önce genç bir çocukken annesi ve kardeşleriyle birlikte Arizona’ya göç etti. Mükemmel bir öğrenci olan Melendez, yanlışlıkla ABD vatandaşı olmadığı için UCLA’daki üniversiteye gidemediğini düşündü ve bir kereste fabrikasında çalışmaya gitti.
Çizim yeteneği onu 1930’larda Disney’de animasyon eğitim programına yönlendirdi. Melendez, 2. Dünya Savaşı sırasında askere alındı ve burada ABD vatandaşı olarak yemin etti. Melendez ilk kez 1950’li yıllarda Ford reklamlarında “Fıstık” karakterlerini canlandırdı. Kısa sürede Schulz’la yakın bir dostluk kurdu ve Schulz’un çizgi film karakterlerini canlandırmak için güveneceği tek kişi oldu.
Michael Keane’nin “Charlie Brown’ın Noel Mucizesi: Bir Tatil Klasiği Yapımının İlham Verici, Anlatılmamış Hikayesi” adlı kitabının kapağı.
8. Golden Gate Köprüsü özel etkinliğin müziklerinde önemli bir rol oynadı
1963’te Mendelson, Schulz hakkında bir belgesel üzerinde çalışıyordu ve dizinin müzikleri için umutsuzca müzik bulma ihtiyacı duyuyordu. Golden Gate Köprüsü’nden geçerken arabasının radyosunu dinlerken büyüleyici bir melodi duydu: Caz müzisyeni Vince Guaraldi’nin “Cast Your Fate to the Wind” şarkısı.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Mendelson Guaraldi’ye ulaştı ve ondan belgeselin müziğini bestelemesini istedi. Sadece birkaç gün sonra Guaraldi, Golden Gate Köprüsü’nden geçerken müzisyene ilham geldi. Eve koştu, piyanosunun başına oturdu ve aklına gelen melodiyi çaldı. Melodi “Linus ve Lucy” olarak tanındı ve Peanuts serisinin imza şarkısı oldu.
9. Schulz, itirazlara rağmen Linus’un Kutsal Yazılardan okumasını özel olarak saklamakta ısrar etti
Schulz, Noel özel programında Linus’un Luka İncili’nden okumasını önerdiğinde hem yapımcı Mendelson hem de programın yönetmeni Melendez tarafından itirazlarla karşılandı. Melendez, “Bunu yapamayız, bu çok dini bir davranış” dedi. Mendelson da dinin karikatürlere ait olmadığını savunarak bu görüşe katıldı.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
10. Çocuk oyunculardan bazıları senaryoyu okuyamayacak kadar küçüktü
Özel programın seslendirme sanatçısı olan çocuklardan bazıları, kendi diyalog satırlarını içeren senaryolarını teslim ettiklerinde, şaşkın bir sessizlikle özel programın yönetmeni Melendez’e baktılar. Henüz okumayı öğrenmemişlerdi.
Bu, Melendez’in genç yeteneğe replikleri okumasını ve ardından her oyuncunun bu sözleri tekrarlamasını gerektirdi. Bazen okuyabilen aktörler için bile tek bir kelimenin küçük hecelere bölünmesi gerekiyordu. Nihai sonuç, özel programdaki diyalogların çoğunun dengesiz, dalgalı bir kadansa sahip olmasıydı.
MICHAEL KEANE’DEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Üstelik ücretsiz hesabınızla binlerce makaleye, videoya ve daha fazlasına sınırsız erişim elde edin!
Geçerli bir e.
E-postanızı girerek, Mali Teşvik Bildirimimizi içeren Haberler Hizmet Şartları ve Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz. İçeriğe erişmek için e-postanızı kontrol edin ve verilen talimatları izleyin.
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
1. Charlie Brown Noel özel programının dört yaratıcısı ABD ordusunun gazileriydi.
Charlie Brown’ın yaratıcısı ve Noel özel bölümünün senaryosunun yazarı Charles Schulz, İkinci Dünya Savaşı’nda ABD Ordusunda savaşmış bir gaziydi. Gösterinin yapımcısı Lee Mendelson, Amerika Birleşik Devletleri Hava Kuvvetleri’nde görev yaptı. Özel bölümün müziğini besteleyen Vince Guaraldi, programın yönetmeni ve animatörü Bill Melendez gibi ABD Ordusu gazisiydi. Bir röportajcı Schulz’a en gurur verici başarısının ne olduğunu sorduğunda Schulz, stüdyosunun duvarında tuttuğu çerçeveli bir askeri ödüle işaret etti: Aktif kara muharebesinde savaşan piyadelere verilen Muharebe Piyade Rozeti.
2. CBS yöneticileri ‘A Charlie Brown Christmas’ı ilk kez gösterdikleri zaman dehşete düşmüşlerdi
Yöneticiler, animasyonun kalitesizliği ve programın amatör seslendirme yeteneği karşısında şok oldular. Noel özel programında caz müziğinin kullanılması ve gülme müziğinin bulunmaması (Schulz’un eklemeyi reddettiği bir şey) onları dehşete düşürdü. Yöneticiler özellikle dizinin aşırı dindarlığından rahatsız olmuştu (“İncil olayı bizi korkutuyor!”). Gösterinin yapımcısı Lee Mendelson’a, kendisinden veya Schulz’dan artık özel sipariş vermeyeceklerini açıkça söyleyerek bitirdiler.
3. Başkan Ronald Reagan’ın ağabeyi Neil Reagan, özel programın yapımında rol oynadı.
1965’te Ronald Reagan’ın ağabeyi Neil Reagan, kardeşinin siyasi makama ilk adaylığını planlıyordu. Neil aynı zamanda Coca-Cola’nın reklam firmasının Batı Yakası yöneticisiydi. TV özel programı ön yapım aşamasındayken reklamcıya tatil programının storyboard’ları ve animasyonun kaba bir versiyonu gösterildi.
HIT FILMMAKER İNANÇLI İZLEYİCİLER İÇİN STÜDYO AÇTI: ‘DÜNYAYI UMUTLA DOLDURMAK İSTİYORUZ’
Reagan gösterinin yavaş ilerlemesi karşısında dehşete düşmüştü. Programın yapımcısı Schulz ve Mendelson’a, program hakkındaki dürüst görüşünü New York City’deki amirlerine iletmesi halinde prodüksiyonu derhal durduracaklarını söyledi. Mendelson, gösterinin bir film müziği olduğunda ve animasyona renk eklendiğinde çok daha iyi olacağını savundu. Reagan yanıt vermeden önce uzun süre düşündü: “Tamam, işime mal olabilir ama hiçbir şey söylemeyeceğim.”
“Charlie Brown Noeli” her Noel sezonunun ikonik bir parçası haline geldi. (Fotoğraf: ABC Fotoğraf Arşivleri/Getty Images aracılığıyla Disney Genel Eğlence İçeriği)
4. Fıstık karakterlerini canlandırmak çok zordu
Charles Schulz’un “Fıstık” karakterlerinin animasyonda işlenmesi inanılmaz derecede zordu. Büyük yuvarlak kafaları vardı, bu da büyük kafataslarının birbirine çarpmadığı bir sahnede onları bir araya getirmeyi zorlaştırıyordu. Kolları başlarının üstüne ulaşamıyordu, bu da belirli hareketleri kısıtlıyordu ve kısa güdük bacakları yürümeyi garip hale getiriyordu.
İronik bir şekilde, Schulz’un çizimlerindeki minimalizm onları canlandırmayı da zorlaştırdı. Yüzlerinde çok az referans noktası olduğundan, göz biraz fazla sola veya sağa kaydırıldığında karakterin şekli bozuk görünüyordu.
5. Özel bölüm birçok süreklilik hatası içeriyor
Örneğin, Lucy psikiyatri standına yaklaştığında üzerinde kar yok ama geldiğinde Charlie Brown’a danışmak için oturmadan önce karı silmek zorunda kalıyor. Aynı sahnede tabelasında bazen “Doktor Gerçekten İçeride”, bazen de “Doktor İçeride” yazıyor.
Daha sonraki bir sahnede, Charlie Brown, Lucy’ye hitap ederken ve bir Noel ağacına olan ihtiyacı tartışırken burnu kayboluyor. Ayrıca hüzünlü Noel ağacının bazen üç dalı olur, bazen de altı veya daha fazla dalı olur.
6. ‘A Charlie Brown Christmas’ın heyecan verici sahnesinde Linus’un battaniyesi önemli ama pek az fark edilen bir rol oynuyor
Özel programın heyecan verici sahnesinde Linus, Luka İncili’ni okurken, tam da “korkma” kelimesini söylediği anda güvenlik battaniyesini düşürüyor. Bu an incelikli bir şekilde işleniyor ancak hem karakter hem de konuşulan kelimeler bağlamında anlam açısından zengin.
Linus, 1 Haziran 1954’te çizgi romanda yer aldığından beri battaniyeye sarılıyordu. “Korkma” veya “korkma” kelimelerinin İncil’de 365 kez geçen en yaygın ifadeler olduğu bildiriliyor.
7. Özel bölümü Meksikalı bir göçmen yönetti ve canlandırdı
Jose Cuauhtemoc “Bill” Melendez, Los Angeles’a taşınmadan önce genç bir çocukken annesi ve kardeşleriyle birlikte Arizona’ya göç etti. Mükemmel bir öğrenci olan Melendez, yanlışlıkla ABD vatandaşı olmadığı için UCLA’daki üniversiteye gidemediğini düşündü ve bir kereste fabrikasında çalışmaya gitti.
Çizim yeteneği onu 1930’larda Disney’de animasyon eğitim programına yönlendirdi. Melendez, 2. Dünya Savaşı sırasında askere alındı ve burada ABD vatandaşı olarak yemin etti. Melendez ilk kez 1950’li yıllarda Ford reklamlarında “Fıstık” karakterlerini canlandırdı. Kısa sürede Schulz’la yakın bir dostluk kurdu ve Schulz’un çizgi film karakterlerini canlandırmak için güveneceği tek kişi oldu.
Michael Keane’nin “Charlie Brown’ın Noel Mucizesi: Bir Tatil Klasiği Yapımının İlham Verici, Anlatılmamış Hikayesi” adlı kitabının kapağı.
8. Golden Gate Köprüsü özel etkinliğin müziklerinde önemli bir rol oynadı
1963’te Mendelson, Schulz hakkında bir belgesel üzerinde çalışıyordu ve dizinin müzikleri için umutsuzca müzik bulma ihtiyacı duyuyordu. Golden Gate Köprüsü’nden geçerken arabasının radyosunu dinlerken büyüleyici bir melodi duydu: Caz müzisyeni Vince Guaraldi’nin “Cast Your Fate to the Wind” şarkısı.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Mendelson Guaraldi’ye ulaştı ve ondan belgeselin müziğini bestelemesini istedi. Sadece birkaç gün sonra Guaraldi, Golden Gate Köprüsü’nden geçerken müzisyene ilham geldi. Eve koştu, piyanosunun başına oturdu ve aklına gelen melodiyi çaldı. Melodi “Linus ve Lucy” olarak tanındı ve Peanuts serisinin imza şarkısı oldu.
9. Schulz, itirazlara rağmen Linus’un Kutsal Yazılardan okumasını özel olarak saklamakta ısrar etti
Schulz, Noel özel programında Linus’un Luka İncili’nden okumasını önerdiğinde hem yapımcı Mendelson hem de programın yönetmeni Melendez tarafından itirazlarla karşılandı. Melendez, “Bunu yapamayız, bu çok dini bir davranış” dedi. Mendelson da dinin karikatürlere ait olmadığını savunarak bu görüşe katıldı.
Schulz’un önerdiği sahne, özel bölümü hem dindar hem de dindar olmayan izleyicilerin saldırılarına açık hale getirecek. Kiliseye gidenler, İncil’den animasyonlar yapmanın ve onun kutsal ayetlerini çizgi film karakterlerine söylemenin günah olduğunu söyleyerek itiraz edebilirler. Daha az dindar olanlar, vaaz veren ahlak dersi olarak algıladıkları şeyden rahatsız olabilirler. Ancak Schulz ısrarcıydı. “Biz yapmazsak kim yapacak?” O sordu.İronik bir şekilde, Schulz’un çizimlerindeki minimalizm onları canlandırmayı da zorlaştırdı. Yüzlerinde çok az referans noktası olduğundan, göz biraz fazla sola veya sağa kaydırıldığında karakterin şekli bozuk görünüyordu.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
10. Çocuk oyunculardan bazıları senaryoyu okuyamayacak kadar küçüktü
Özel programın seslendirme sanatçısı olan çocuklardan bazıları, kendi diyalog satırlarını içeren senaryolarını teslim ettiklerinde, şaşkın bir sessizlikle özel programın yönetmeni Melendez’e baktılar. Henüz okumayı öğrenmemişlerdi.
Bu, Melendez’in genç yeteneğe replikleri okumasını ve ardından her oyuncunun bu sözleri tekrarlamasını gerektirdi. Bazen okuyabilen aktörler için bile tek bir kelimenin küçük hecelere bölünmesi gerekiyordu. Nihai sonuç, özel programdaki diyalogların çoğunun dengesiz, dalgalı bir kadansa sahip olmasıydı.
MICHAEL KEANE’DEN DAHA FAZLA BİLGİ İÇİN BURAYA TIKLAYIN