YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Pandeminin en yoğun olduğu dönemde Kongre, öğrencilerin akademik anlamda güç kaybetmesini önlemek amacıyla ülkedeki okullara 190 milyar dolar daha tahsis etti. Okul bölgelerinin bu nakit akışıyla yaptığı şeylerden biri çeşitlilikten sorumlu şefleri işe almaktı. Ancak çeşitlilikten sorumlu şefler, öğrenme kaybını engellemek yerine sorunu özellikle azınlık öğrencileri arasında daha da kötüleştirdi.
Okul bölgeleri, azınlık öğrencilerini ve onların özel ihtiyaçlarını savunarak, görünürde ırksal başarı farklarını kapatmak için çeşitlilikten sorumlu şefler veya benzer görünen pozisyonlar oluşturuyor. Uygulamada bu bürokratlar, azınlık öğrencileri için eğitim açısından zararlı olan ırk ve cinsiyet konularında ideolojik ortodokslukları dayatıyor.
Test puanlarına ilişkin ulusal analizimiz, azınlık öğrencilerinin salgın sırasında çeşitlilikten sorumlu şeflerin görevlendirildiği okul bölgelerinde, bu görevlilerin bulunmadığı bölgelere göre önemli ölçüde daha fazla öğrenme kaybı yaşadıklarını ortaya koyuyor. Siyah ve Hispanik test puanları, çeşitlilik sorumlusunun bulunduğu bölgelerde, aynı bölgelerdeki Beyaz öğrenciler arasında olduğundan daha büyük bir farkla düştü.
CBS’DEN GAYLE KING, “WOKEİZM”İN KENDİSİ İÇİN “GERÇEKÇİLİK” OLDUĞUNU SÖYLÜYOR, KELİMELERİN KÜÇÜRTÜCÜ HALE GELMESİNDEN RAHATSIZ OLUYOR
Çeşitlilik görevlilerinin bulunduğu bölgelerdeki Siyahi ve Hispanik öğrencilerin matematik başarısındaki ekstra düşüş, o dönemde tüm öğrencilerin öğrenmesindeki düşüşün kabaca dörtte biri kadardı. Bu ek öğrenme kaybı, ulusal düzeyde standartlaştırılmış bir başarı testinde yüzde 4,5’ten fazla puan anlamına geliyor; her açıdan önemli bir düşüş.
Çeşitlilik şeflerinin olumsuz etkisi, salgından önce bölgelerdeki ırksal başarı farklarının ne kadar geniş olduğunu ve önceki on yılda bu farklardaki eğilimi istatistiksel olarak kontrol etmemizden sonra bile geçerliliğini korudu. Pandemi sırasında bu bölgelerde ırksal başarı farkları daha da kötüye gitti.
Yapısal ırkçılık nedeniyle Siyahi ve Hispanik öğrencilerin diğer öğrencilerle aynı davranış standartlarına veya akademik başarıya sahip olmaması konusunda ısrar eden üst düzey bir bölge yetkilisini işe almak, açıkça azınlık öğrencilerinin başarısını baltaladı.
2021’de en az 15.000 öğrencinin bulunduğu okul bölgelerinin %39’unda çeşitlilikten sorumlu bir yetkili bulunuyordu. Okullara 190 milyar dolar akıtıldıktan sonra bu oran yüzde 48’e yükseldi. En büyük okul bölgelerinin (100.000’den fazla öğrencisi olan) %89’unda artık bu bürokratlar bulunmaktadır.
Ancak 15.000 ile 20.000 arasında öğrencinin bulunduğu daha küçük ilçelerde bile %40’ın böyle bir konumu var. Federal COVID-19 parası, bu fikrin üniversitelerden okul bölgelerine yayılmasını kolaylaştırdı; büyük olanlardan başlayarak, sonunda mütevazı büyüklükteki bölgelere de yayıldı.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Çeşitlilik şefleri her eğitim kurumuna sızdıkça, akademik başarıyı artırmakta başarısız oluyorlar, ancak gerçek amaçlarında başarılı oluyorlar: ırk ve cinsiyet konularında ideolojik ortodoksluklarını yaymak. Bu görevlilerin bulunduğu okul bölgelerinin salgın sırasında azınlık öğrencileri arasında daha fazla öğrenme kaybına uğrama olasılığı daha yüksek olsa da, kendi çocuklarının cinsiyet sorunlarıyla ilgili bilgileri ebeveynlerden gizlemeye yönelik politikalar benimseme olasılıkları da önemli ölçüde daha yüksekti.
Çeşitlilik sorumlusu olan okul bölgeleri arasında %40’ı yakın zamanda kendi çocuklarının isimlerini, zamirlerini veya kullandıkları banyoları değiştirdiklerini ebeveynlere söylememe yönünde politikalar benimsedi; bu oran böyle bir okul bulunmayan bölgelerde sadece %23’tü.
Bu çeşitlilik görevlilerinin bölgelerin bu politikaları benimsemesine doğrudan katkıda bulunup bulunmadığını bilmiyoruz, ancak onlarla birlikte bölgelerin öğrencilerin öğrenimiyle ilgilenmekten ziyade tartışmalı ideolojik gündemleri ilerletmeye odaklandıklarını açıkça görebiliyoruz.
Okul bölgeleri, aldıkları 190 milyar doların son kısmını gelecek yılın sonuna kadar harcamak zorunda olduğundan, birçok bölge yetkilisi ve onların yol arkadaşları, okulların başka bir ekstra federal fon enjeksiyonu ile bu mali uçurumdan kurtarılması gerektiğinden korkuyor.
Okul bölgesi yetkilileri, ülkenin vergi mükelleflerinin kanını daha da akıtmak yerine, yıkımdan başka bir şey göstermeden harcamalarını kısmaya başlamalı. Ortadan kaldırmaları gereken ilk ve en bariz masraf, çeşitlilik sorumlusudur.
JAY P. GREENE’DEN DAHA FAZLA BİLGİ OKUMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Madison Marino, Heritage Vakfı Eğitim Politikası Merkezi’nde araştırmacıdır.
Jay P. Greene, Heritage Vakfı Eğitim Politikası Merkezi’nde kıdemli araştırma görevlisidir.
Pandeminin en yoğun olduğu dönemde Kongre, öğrencilerin akademik anlamda güç kaybetmesini önlemek amacıyla ülkedeki okullara 190 milyar dolar daha tahsis etti. Okul bölgelerinin bu nakit akışıyla yaptığı şeylerden biri çeşitlilikten sorumlu şefleri işe almaktı. Ancak çeşitlilikten sorumlu şefler, öğrenme kaybını engellemek yerine sorunu özellikle azınlık öğrencileri arasında daha da kötüleştirdi.
Okul bölgeleri, azınlık öğrencilerini ve onların özel ihtiyaçlarını savunarak, görünürde ırksal başarı farklarını kapatmak için çeşitlilikten sorumlu şefler veya benzer görünen pozisyonlar oluşturuyor. Uygulamada bu bürokratlar, azınlık öğrencileri için eğitim açısından zararlı olan ırk ve cinsiyet konularında ideolojik ortodokslukları dayatıyor.
Test puanlarına ilişkin ulusal analizimiz, azınlık öğrencilerinin salgın sırasında çeşitlilikten sorumlu şeflerin görevlendirildiği okul bölgelerinde, bu görevlilerin bulunmadığı bölgelere göre önemli ölçüde daha fazla öğrenme kaybı yaşadıklarını ortaya koyuyor. Siyah ve Hispanik test puanları, çeşitlilik sorumlusunun bulunduğu bölgelerde, aynı bölgelerdeki Beyaz öğrenciler arasında olduğundan daha büyük bir farkla düştü.
CBS’DEN GAYLE KING, “WOKEİZM”İN KENDİSİ İÇİN “GERÇEKÇİLİK” OLDUĞUNU SÖYLÜYOR, KELİMELERİN KÜÇÜRTÜCÜ HALE GELMESİNDEN RAHATSIZ OLUYOR
Çeşitlilik görevlilerinin bulunduğu bölgelerdeki Siyahi ve Hispanik öğrencilerin matematik başarısındaki ekstra düşüş, o dönemde tüm öğrencilerin öğrenmesindeki düşüşün kabaca dörtte biri kadardı. Bu ek öğrenme kaybı, ulusal düzeyde standartlaştırılmış bir başarı testinde yüzde 4,5’ten fazla puan anlamına geliyor; her açıdan önemli bir düşüş.
Çeşitlilik şeflerinin olumsuz etkisi, salgından önce bölgelerdeki ırksal başarı farklarının ne kadar geniş olduğunu ve önceki on yılda bu farklardaki eğilimi istatistiksel olarak kontrol etmemizden sonra bile geçerliliğini korudu. Pandemi sırasında bu bölgelerde ırksal başarı farkları daha da kötüye gitti.
Yapısal ırkçılık nedeniyle Siyahi ve Hispanik öğrencilerin diğer öğrencilerle aynı davranış standartlarına veya akademik başarıya sahip olmaması konusunda ısrar eden üst düzey bir bölge yetkilisini işe almak, açıkça azınlık öğrencilerinin başarısını baltaladı.
2021’de en az 15.000 öğrencinin bulunduğu okul bölgelerinin %39’unda çeşitlilikten sorumlu bir yetkili bulunuyordu. Okullara 190 milyar dolar akıtıldıktan sonra bu oran yüzde 48’e yükseldi. En büyük okul bölgelerinin (100.000’den fazla öğrencisi olan) %89’unda artık bu bürokratlar bulunmaktadır.
Ancak 15.000 ile 20.000 arasında öğrencinin bulunduğu daha küçük ilçelerde bile %40’ın böyle bir konumu var. Federal COVID-19 parası, bu fikrin üniversitelerden okul bölgelerine yayılmasını kolaylaştırdı; büyük olanlardan başlayarak, sonunda mütevazı büyüklükteki bölgelere de yayıldı.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Çeşitlilik şefleri her eğitim kurumuna sızdıkça, akademik başarıyı artırmakta başarısız oluyorlar, ancak gerçek amaçlarında başarılı oluyorlar: ırk ve cinsiyet konularında ideolojik ortodoksluklarını yaymak. Bu görevlilerin bulunduğu okul bölgelerinin salgın sırasında azınlık öğrencileri arasında daha fazla öğrenme kaybına uğrama olasılığı daha yüksek olsa da, kendi çocuklarının cinsiyet sorunlarıyla ilgili bilgileri ebeveynlerden gizlemeye yönelik politikalar benimseme olasılıkları da önemli ölçüde daha yüksekti.
Çeşitlilik sorumlusu olan okul bölgeleri arasında %40’ı yakın zamanda kendi çocuklarının isimlerini, zamirlerini veya kullandıkları banyoları değiştirdiklerini ebeveynlere söylememe yönünde politikalar benimsedi; bu oran böyle bir okul bulunmayan bölgelerde sadece %23’tü.
Bu çeşitlilik görevlilerinin bölgelerin bu politikaları benimsemesine doğrudan katkıda bulunup bulunmadığını bilmiyoruz, ancak onlarla birlikte bölgelerin öğrencilerin öğrenimiyle ilgilenmekten ziyade tartışmalı ideolojik gündemleri ilerletmeye odaklandıklarını açıkça görebiliyoruz.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINYapısal ırkçılık nedeniyle Siyahi ve Hispanik öğrencilerin diğer öğrencilerle aynı davranış standartlarına veya akademik başarıya sahip olmaması konusunda ısrar eden üst düzey bir bölge yetkilisini işe almak, açıkça azınlık öğrencilerinin başarısını baltaladı.
Okul bölgeleri, aldıkları 190 milyar doların son kısmını gelecek yılın sonuna kadar harcamak zorunda olduğundan, birçok bölge yetkilisi ve onların yol arkadaşları, okulların başka bir ekstra federal fon enjeksiyonu ile bu mali uçurumdan kurtarılması gerektiğinden korkuyor.
Okul bölgesi yetkilileri, ülkenin vergi mükelleflerinin kanını daha da akıtmak yerine, yıkımdan başka bir şey göstermeden harcamalarını kısmaya başlamalı. Ortadan kaldırmaları gereken ilk ve en bariz masraf, çeşitlilik sorumlusudur.
JAY P. GREENE’DEN DAHA FAZLA BİLGİ OKUMAK İÇİN BURAYA TIKLAYIN
Madison Marino, Heritage Vakfı Eğitim Politikası Merkezi’nde araştırmacıdır.
Jay P. Greene, Heritage Vakfı Eğitim Politikası Merkezi’nde kıdemli araştırma görevlisidir.