YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Daha önce Haywood County NC’de okunması zorunlu olan çok satan genç yetişkin kitabı “Sevgili Martin”, George Zimmerman’ı dinlediği belli olan yarı Latin yarı Beyaz bir polis memurunun Justyce adında genç bir Siyah çocuğa yanaştığı bir sahneyle açılıyor. Polis memuru bir tehdit olarak tasvir edilir ve Justyce, öfkesinin ve ırkçılığının masum bir kurbanı olarak tasvir edilir.
En çok satan genç yetişkin kitabı, zavallı çocuğa neredeyse her ırkçı olayı, şiddet eylemini ve önyargılı itaatsizliği fırlatıyor. Kitabın tamamı tek bir şey hakkında ve yalnızca tek bir şey hakkında: ırk; özellikle, Amerika’nın Siyah çocuklar için nasıl hala ırkçı bir ülke olduğu.
Yine de bu kitap, en iyi Genç Yetişkin edebiyatı dalında William C. Morris Kitap Ödülü sahibi seçildi. Haywood County’deki bir Okul Kurulu toplantısında, bir baba ayağa kalkar ve kahramanın kız arkadaşının çok sayıda küfür ve basit ayrıntısına atıfta bulunarak bu kitabın çocuklar için uygun olmadığını açıklar. Bu, yerel gazetenin ve ebeveynlerin babanın gerçekten ırkçı olup olmadığını sorgulamasını engellemedi.
CHARTER OKULLAR DEVLET OKULLARINDAN DAHA FAZLA PERFORMANSLI: RAPOR
Baba, iptal edilme riskini alsa bile, ırksal taciz temalarının uygulanabilirliğini geri çekmelidir. “Sevgili Martin” gibi bir kitabın yoğunluğunu ve etkilenebilir küçük azınlık çocuklarını nasıl etkileyeceğini düşünün.
Siyah Amerikalılar arasında yapılan bir anket, yazar Ta-Nehisi Coates’in “Amerika’da Siyah bedeni yok etmek doğaldır” diyen bir pasajını okuduklarında, hayatlarının kontrolünde olduklarını söyleyen Siyahların yüzdesinin düştüğünü buldu. %83’ten %68’e düştü. DOSYA: Coates, 19 Haziran 2019 Çarşamba günü bir kongre oturumunda tazminatlar hakkında ifade veriyor. (Getty Images aracılığıyla Cheriss May/NurPhoto)
Aslında kitap, Siyah çocukları Beyazlardan korkmaları için eğitiyor. Bir polis memuru, Justyce’in Siyahi arkadaşını vurur. Beyaz bir ukala, Justyce’e sözlü olarak zorbalık yapar. Justyce’in öz annesi, Beyaz kadınlarla çıkmaya karşı uyarır.
“Sevgili Martin” gibi kitapların, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Siyah ailelerin genel kabul görmüş bilgeliğini edebi biçimde yansıttığı doğru olabilir. Eğer öyleyse, o zaman Siyah Amerikalıların artık 50’ler ve 60’larda olduğu gibi benzer düzeylerde ırkçılıkla karşı karşıya kalmadıkları gerçeği ışığında, bu kabul edilen bilgeliğin değişmesi gerekiyor.
Siyah Amerikalılar, tartışma oranlarını hesaba kattığınızda, polis tarafından Beyazlardan daha düşük oranlarda vuruluyor. Siyahi Amerikalıların %60’ı mali açıdan ebeveynlerinden daha iyi durumda olduklarına inanıyor.
Siyahi Amerikalılar, hiç olmadığı kadar üniversite eğitimli. Bununla birlikte, “Siyah Tarih” kurslarımız ve “Siyah Tarih”i yansıtan okumalarımız, yine de öncelikle Amerika’nın Siyahlara karşı ırkçı olduğu kavramını desteklemektedir.
Siyah Amerikalılar, böylesine depresif bir dünya görüşünü vurgulayan bir dizi öğretiye maruz kaldıklarında, kendi durumları hakkında daha depresif ve alaycı hale geliyorlar.
Londra’daki Birkbeck Koleji’nde Siyah Amerikalılar arasında yapılan bir anket, Siyah Amerikalıların önde gelen Kritik Irk Teorisi yazarı Ta-Nehisi Coates’in “Amerika’da Siyahi bedeni yok etmek doğaldır” diyen bir pasajını okuduğunda, Siyahların yüzdesinin şunu söylediğini ortaya çıkardı: hayatlarının kontrolünü ellerinde tutuyorlar oranı %83’ten %68’e düşüyor.
Bu, Amerika’nın başta Siyahi olmak üzere pek çok bölgesinde ciddi sorunların olmadığı anlamına gelmez. Beyaz Amerikalılar arasında uluslararası bir test ölçütü olan ortalama PISA puanları 521’dir ve bu, ülkeler arasında dünyanın üçüncü en yüksek puanı için iyidir.
Ancak Siyah Amerikalılar için ortalama PISA puanları 436’dır ve Mısır ve Meksika gibi gelişmekte olan ülkelerle karşılaştırılabilir. Çoğunlukla Siyah Amerikalıların yaşadığı benzer şekilde yüksek gelirli ilçelerdeki okullar bile, daha karışık ırkların olduğu okullardan daha az başarılı olma eğilimindedir.
Çoğunluğu Siyahilerin yaşadığı bir ilçe olan Prince George County, MD’nin medyan hane geliri 91.124 dolardır, bu eyalet için hemen hemen aynıdır, ancak öğrencilerinin yalnızca %25’i sınıf düzeyinde okuma sınavına girer ve %10’u matematikte sınıf düzeyinde sınava girer .
Bu istatistiklere verilecek tepki, Siyah Amerikalıların eğitim başarısının umutsuz olduğunu söylemek olacaktır. Ancak, Harlem’deki Sisulu-Walker gibi ülkemizin tamamı Siyahlardan oluşan sözleşmeli okullarından bazıları, Siyah ve Beyaz çocuklar arasındaki okuma farklarını 2/3 veya daha fazla oranında kapattı.
Bu okullardaki birkaç anahtardan bazıları, erken yaşta ses bilgisi eğitimini vurgulamak (ırksal başarı farkını kapatmanın birçok savunucusu arasında popüler olan bir politika) ve asi davranışlar için gerçek sonuçlar veren güçlü disiplin politikaları geliştirmektir.
Eski başkan Barack Obama’nın 2010’da yazdığı Başlık VI rehberliği, disiplin cezalarında “ırk eşitliği” talep ederek okul müdürlerinin bunu yapmasını çok daha zorlaştırdı – yani Siyah çocukların, ortalamanın üzerinde şiddet içeren münakaşalara rağmen Beyazlarla aynı oranlarda disipline edilmesi gerektiği anlamına geliyor .
Amerika’nın sistemik olarak ırkçı bir ülke olduğu fikri olan eleştirel ırk teorisinin okullarımıza entegre edilmesi işleri daha da kötüleştiriyor.
GÖRÜŞ BÜLTENİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Kuzey Karolina Üniversitesi Müttefik Sağlık Bilimleri Bölümü, dersleri “sistematik olarak kısa devre” olarak nitelendirdi.[ing] Yeterince temsil edilmeyen azınlık öğrencileri”, ironik bir şekilde Siyah öğrencilere ders formatını idare edemedikleri şeklinde kaba klişeler atıyorlar.
Bir CRT merceği altında, savunucular, matematiği öğretme şeklimizi Siyah çocuklara karşı ırkçı olarak bile patlattılar. Ancak başka bir azınlık olan Asyalı çocukların sözde ırkçı bir ülkede matematikte neden bu kadar başarılı olduklarını açıklayamıyorlar.
Prince George’un County Maryland öğrencileri düşük performans gösteriyor. DOSYA: Dr. Henry A. Wise’ın girişi. Jr., Prince George’s County, Maryland’deki Lise. (Google Earth)
Bir Khan Academy çalışması, 20 saatlik Khan Academy uygulama testleri yapan Siyahi çocukların karşılık gelen SAT puanlarını Beyaz çocuklardan bile daha fazla iyileştirebildiklerini gösterdiğinden, CRT elbette sıkı çalışmayı ve çalışmayı geçersiz kılar. Sorun, bu çocuklara Asyalı olmayan çok az azınlığın yaptığı 20 saatlik Khan Academy deneme sınavlarını yaptırmakta.
HABERLER SUNULDU
Genel olarak, “ırkçılığı” çözmek adına, Amerika’daki okullar gerçekten neyin işe yaradığını öğretmekte gevşek hale geldiler ve bunun yerine işe yaramayan her şeyi öğretiyorlar. Dahası, Siyah çocukları kendilerine karşı yıkıcı Beyaz nefret anlatılarıyla vuruyorlar ve onları düşük fırsatla kinci geleceklere hazırlıyorlar.
Burada biraz dürüst konuşalım. Bugün Amerika’da Siyahların karşı karşıya olduğu sorun, Amerika’nın Siyah çocuklara yönelik “bilinçsiz önyargısı” yüzünden değil. Bunun nedeni, CRT bilgili eğitim sistemimizin Siyah çocukları büyümeye ve başarılı olmaya zorlama konusundaki sistematik başarısızlıklarıdır.
Daha önce Haywood County NC’de okunması zorunlu olan çok satan genç yetişkin kitabı “Sevgili Martin”, George Zimmerman’ı dinlediği belli olan yarı Latin yarı Beyaz bir polis memurunun Justyce adında genç bir Siyah çocuğa yanaştığı bir sahneyle açılıyor. Polis memuru bir tehdit olarak tasvir edilir ve Justyce, öfkesinin ve ırkçılığının masum bir kurbanı olarak tasvir edilir.
En çok satan genç yetişkin kitabı, zavallı çocuğa neredeyse her ırkçı olayı, şiddet eylemini ve önyargılı itaatsizliği fırlatıyor. Kitabın tamamı tek bir şey hakkında ve yalnızca tek bir şey hakkında: ırk; özellikle, Amerika’nın Siyah çocuklar için nasıl hala ırkçı bir ülke olduğu.
Yine de bu kitap, en iyi Genç Yetişkin edebiyatı dalında William C. Morris Kitap Ödülü sahibi seçildi. Haywood County’deki bir Okul Kurulu toplantısında, bir baba ayağa kalkar ve kahramanın kız arkadaşının çok sayıda küfür ve basit ayrıntısına atıfta bulunarak bu kitabın çocuklar için uygun olmadığını açıklar. Bu, yerel gazetenin ve ebeveynlerin babanın gerçekten ırkçı olup olmadığını sorgulamasını engellemedi.
CHARTER OKULLAR DEVLET OKULLARINDAN DAHA FAZLA PERFORMANSLI: RAPOR
Baba, iptal edilme riskini alsa bile, ırksal taciz temalarının uygulanabilirliğini geri çekmelidir. “Sevgili Martin” gibi bir kitabın yoğunluğunu ve etkilenebilir küçük azınlık çocuklarını nasıl etkileyeceğini düşünün.
Siyah Amerikalılar arasında yapılan bir anket, yazar Ta-Nehisi Coates’in “Amerika’da Siyah bedeni yok etmek doğaldır” diyen bir pasajını okuduklarında, hayatlarının kontrolünde olduklarını söyleyen Siyahların yüzdesinin düştüğünü buldu. %83’ten %68’e düştü. DOSYA: Coates, 19 Haziran 2019 Çarşamba günü bir kongre oturumunda tazminatlar hakkında ifade veriyor. (Getty Images aracılığıyla Cheriss May/NurPhoto)
Aslında kitap, Siyah çocukları Beyazlardan korkmaları için eğitiyor. Bir polis memuru, Justyce’in Siyahi arkadaşını vurur. Beyaz bir ukala, Justyce’e sözlü olarak zorbalık yapar. Justyce’in öz annesi, Beyaz kadınlarla çıkmaya karşı uyarır.
“Sevgili Martin” gibi kitapların, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Siyah ailelerin genel kabul görmüş bilgeliğini edebi biçimde yansıttığı doğru olabilir. Eğer öyleyse, o zaman Siyah Amerikalıların artık 50’ler ve 60’larda olduğu gibi benzer düzeylerde ırkçılıkla karşı karşıya kalmadıkları gerçeği ışığında, bu kabul edilen bilgeliğin değişmesi gerekiyor.
Siyah Amerikalılar, tartışma oranlarını hesaba kattığınızda, polis tarafından Beyazlardan daha düşük oranlarda vuruluyor. Siyahi Amerikalıların %60’ı mali açıdan ebeveynlerinden daha iyi durumda olduklarına inanıyor.
Siyahi Amerikalılar, hiç olmadığı kadar üniversite eğitimli. Bununla birlikte, “Siyah Tarih” kurslarımız ve “Siyah Tarih”i yansıtan okumalarımız, yine de öncelikle Amerika’nın Siyahlara karşı ırkçı olduğu kavramını desteklemektedir.
Siyah Amerikalılar, böylesine depresif bir dünya görüşünü vurgulayan bir dizi öğretiye maruz kaldıklarında, kendi durumları hakkında daha depresif ve alaycı hale geliyorlar.
Londra’daki Birkbeck Koleji’nde Siyah Amerikalılar arasında yapılan bir anket, Siyah Amerikalıların önde gelen Kritik Irk Teorisi yazarı Ta-Nehisi Coates’in “Amerika’da Siyahi bedeni yok etmek doğaldır” diyen bir pasajını okuduğunda, Siyahların yüzdesinin şunu söylediğini ortaya çıkardı: hayatlarının kontrolünü ellerinde tutuyorlar oranı %83’ten %68’e düşüyor.
Bu, Amerika’nın başta Siyahi olmak üzere pek çok bölgesinde ciddi sorunların olmadığı anlamına gelmez. Beyaz Amerikalılar arasında uluslararası bir test ölçütü olan ortalama PISA puanları 521’dir ve bu, ülkeler arasında dünyanın üçüncü en yüksek puanı için iyidir.
Ancak Siyah Amerikalılar için ortalama PISA puanları 436’dır ve Mısır ve Meksika gibi gelişmekte olan ülkelerle karşılaştırılabilir. Çoğunlukla Siyah Amerikalıların yaşadığı benzer şekilde yüksek gelirli ilçelerdeki okullar bile, daha karışık ırkların olduğu okullardan daha az başarılı olma eğilimindedir.
Çoğunluğu Siyahilerin yaşadığı bir ilçe olan Prince George County, MD’nin medyan hane geliri 91.124 dolardır, bu eyalet için hemen hemen aynıdır, ancak öğrencilerinin yalnızca %25’i sınıf düzeyinde okuma sınavına girer ve %10’u matematikte sınıf düzeyinde sınava girer .
Bu istatistiklere verilecek tepki, Siyah Amerikalıların eğitim başarısının umutsuz olduğunu söylemek olacaktır. Ancak, Harlem’deki Sisulu-Walker gibi ülkemizin tamamı Siyahlardan oluşan sözleşmeli okullarından bazıları, Siyah ve Beyaz çocuklar arasındaki okuma farklarını 2/3 veya daha fazla oranında kapattı.
Bu okullardaki birkaç anahtardan bazıları, erken yaşta ses bilgisi eğitimini vurgulamak (ırksal başarı farkını kapatmanın birçok savunucusu arasında popüler olan bir politika) ve asi davranışlar için gerçek sonuçlar veren güçlü disiplin politikaları geliştirmektir.
Eski başkan Barack Obama’nın 2010’da yazdığı Başlık VI rehberliği, disiplin cezalarında “ırk eşitliği” talep ederek okul müdürlerinin bunu yapmasını çok daha zorlaştırdı – yani Siyah çocukların, ortalamanın üzerinde şiddet içeren münakaşalara rağmen Beyazlarla aynı oranlarda disipline edilmesi gerektiği anlamına geliyor .
Sonuç olarak, Virginia okullarındaki şiddet olayları 2011 ile 2016 arasında %45 arttı ve bunların %62’sini Siyah çocuklarla ilgili şikayetler oluşturuyor.Siyahi Amerikalılar, hiç olmadığı kadar üniversite eğitimli. Bununla birlikte, “Siyah Tarih” kurslarımız ve “Siyah Tarih”i yansıtan okumalarımız, yine de öncelikle Amerika’nın Siyahlara karşı ırkçı olduğu kavramını desteklemektedir.
Amerika’nın sistemik olarak ırkçı bir ülke olduğu fikri olan eleştirel ırk teorisinin okullarımıza entegre edilmesi işleri daha da kötüleştiriyor.
GÖRÜŞ BÜLTENİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Kuzey Karolina Üniversitesi Müttefik Sağlık Bilimleri Bölümü, dersleri “sistematik olarak kısa devre” olarak nitelendirdi.[ing] Yeterince temsil edilmeyen azınlık öğrencileri”, ironik bir şekilde Siyah öğrencilere ders formatını idare edemedikleri şeklinde kaba klişeler atıyorlar.
Bir CRT merceği altında, savunucular, matematiği öğretme şeklimizi Siyah çocuklara karşı ırkçı olarak bile patlattılar. Ancak başka bir azınlık olan Asyalı çocukların sözde ırkçı bir ülkede matematikte neden bu kadar başarılı olduklarını açıklayamıyorlar.
Prince George’un County Maryland öğrencileri düşük performans gösteriyor. DOSYA: Dr. Henry A. Wise’ın girişi. Jr., Prince George’s County, Maryland’deki Lise. (Google Earth)
Bir Khan Academy çalışması, 20 saatlik Khan Academy uygulama testleri yapan Siyahi çocukların karşılık gelen SAT puanlarını Beyaz çocuklardan bile daha fazla iyileştirebildiklerini gösterdiğinden, CRT elbette sıkı çalışmayı ve çalışmayı geçersiz kılar. Sorun, bu çocuklara Asyalı olmayan çok az azınlığın yaptığı 20 saatlik Khan Academy deneme sınavlarını yaptırmakta.
HABERLER SUNULDU
Genel olarak, “ırkçılığı” çözmek adına, Amerika’daki okullar gerçekten neyin işe yaradığını öğretmekte gevşek hale geldiler ve bunun yerine işe yaramayan her şeyi öğretiyorlar. Dahası, Siyah çocukları kendilerine karşı yıkıcı Beyaz nefret anlatılarıyla vuruyorlar ve onları düşük fırsatla kinci geleceklere hazırlıyorlar.
Burada biraz dürüst konuşalım. Bugün Amerika’da Siyahların karşı karşıya olduğu sorun, Amerika’nın Siyah çocuklara yönelik “bilinçsiz önyargısı” yüzünden değil. Bunun nedeni, CRT bilgili eğitim sistemimizin Siyah çocukları büyümeye ve başarılı olmaya zorlama konusundaki sistematik başarısızlıklarıdır.