YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Fosil yakıt ve yenilenebilir enerji sağlayıcıları arasındaki gerilim artıyor. Ve başkan yardım etmedi.
Başkan Biden, göreve geldiğinden beri iklim aktivistleri ve çevre lobicileri tarafından belirlenen saldırgan gündeme uyum sağlamak için geri adım attı. Böyle yaparak, Amerika’nın büyük olmasına yardımcı olan petrol, kömür ve doğal gaz gibi endüstrileri cezalandırdı ya da bir kenara itti. Başkan, tehlikeli düzenlemeler ve kabadayı kürsüsündeki eski kabadayı karamsarlığıyla fosil yakıtları ekonomimizin sınırlarına taşımak istiyor. Yenilemelerin onlarca yıldır tam olarak sağlanamamasına rağmen, petrol ve gazdan elde edilen güvenilir enerjiyi daha az güvenilir yenilenebilir enerji kaynaklarıyla takas etmeye tamamen istekli görünüyor.
Temsilci Alexandria Ocasio-Cortez, DN.Y., 2019’da Yeşil Yeni Mutabakat kararını açıkladığında, bu uzak bir hayal olarak görülüyordu. Eleştirmenler ve medya, Amerika’nın böyle bir vizyonu benimseyeceği konusunda şaşkına dönmüştü, ancak AOC’nin amacı, federal hükümeti enerji dönüşümü için milyarlarca dolar ayırmaya zorlayarak, enerji sektöründe milyonlarca iş yaratmak için dünyayı fosil yakıtlardan kurtarmaktı. ve petrol ve gazın yerini alacak yeni teknolojileri sübvanse etmek.
BU, BIDEN’IN YEŞİL YENİ ANLAŞMA HEDEFLERİNE YÖNELİK TEHLİKELİ ANAHTAR
Ancak bugün son gülen AOC olabilir. Geçen yaz, Başkan Biden Enflasyon Azaltma Yasasını (IRA) yasalaştırdı. İklim değişikliğini ele alan en büyük federal mevzuat parçası olan IRA, Yeşil Yeni Mutabakat’ın temel unsurlarının çoğunu bünyesinde barındırıyor. AOC’nin bir zamanlar gerçek dışı olan hayali, sadece üç yıl sonra günümüzün gerçeği haline geldi.
Başkan Biden ve Temsilci İskenderiye Ocasio-Cortez (Getty Images)
Kongre Bütçe Ofisi’ne göre IRA, iklim değişikliği ile ilgili hükümlere 391 milyar dolar yatırım yapacak. Buna 270 milyar dolarlık vergi teşviki ve Temiz Hava Yasasında değişiklik yapılarak oluşturulan yeşil bir banka için 27 milyar dolar dahildir.
Başkan Joe Biden, 16 Ağustos 2022’de Beyaz Saray’da Enflasyonu Düşürme Yasası’nı imzalamak için kullandığı kalemi Senatör Joe Manchin’e veriyor. (Drew Angerer/Getty Images)
Ancak saygın özel sektör kaynakları, maliyetlerin daha da artacağını söylüyor. Credit Suisse tarafından hazırlanan bir rapor, yasa tasarısındaki toplam iklim harcamasının 800 milyar dolar olacağını öngörüyor ve Goldman Sachs, toplam 1,2 trilyon dolar öngörüyor.
En büyük finansman taahhütleri şunlardır: yenilenebilir enerji ve şebeke enerjisi depolama için 128 milyar dolar, elektrikli araç teşvikleri için 13 milyar dolar, evde enerji verimliliği yükseltmeleri için 14 milyar dolar, evde enerji arzı iyileştirmeleri için 22 milyar dolar ve gelişmiş üretim için 37 milyar dolar.
Her ne şekilde olursa olsun bunlar şaşırtıcı rakamlar. Uzaktan bile olsalar, Biden’ın yeşil hareketi, kilit, hisse senedi ve namluyu satın aldığı ve geleceğimizi yenilenebilir enerji lobisine ipotek etmeye hazır olduğu açıktır. Fosil yakıtların öngörülebilir gelecekte Amerika’ya – ve aslında dünyaya – hala güç sağladığı ve mevcut en güvenli, güvenilir enerji araçlarını sağladığı gerçeğini görmezden geliyor.
Defterin diğer tarafında, IRA, çoğunlukla karbon yakalama ve depolama (CCS) geliştirmede ilerlemeyi teşvik etmek için petrol ve gaz için vergi teşvikleri ve hibeler içeriyor. Elbette, bu teşvikler hem Kırmızı hem de Mavi eyaletlerde yatırım ve istihdam üzerinde şimdiden bir etki yarattı.
Petrol ve gaz için birkaç telafi edici hüküm olsa da, Biden’ın büyük yeşil eşantiyonu, ironik bir şekilde, uzun vadede sürdürülemez. Petrol ve doğal gaza ilişkin yeni ve daha kısıtlayıcı düzenlemelerin getirdiği yük, yasanın fosil yakıt endüstrisine sağladığı faydalardan daha ağır basabilir. Örneğin, Çevre Koruma Ajansı’nın elektrik enerjisi üreticilerine yönelik son gereksinimleri, elektrik şebekesini bozmakla tehdit ediyor.
JOE MANCHIN, DEMOKRATLARIN FOSİL YAKITLARI HIZLI BİR ŞEKİLDE SONLANDIRMASI İÇİN BASKIYA “BOĞALAR—” DİYOR
Yılın en yoğun sezonu için tam zamanında.
Ve Cumhuriyetçiler Meclisi’nin beceriksizce de olsa borç limiti müzakerelerinde düzeltmeye çalıştıkları bu eşitsizliktir. Konuşmacı McCarthy, defteri bir yandan yenilenebilir sübvansiyonlar ile diğer yandan fosil yakıt teşvikleri arasında dengeleme sözü verdi, ancak henüz borç limiti tartışmalarının dar parametreleri içinde mantıklı bir durum ortaya koyamadı.
Bununla birlikte Konuşmacı, durumu ortaya koymak için geleneksel bilgeliğe ve zorlayıcı verilere güvenebilir. Yenilenebilir enerji kaynaklarının artan payına rağmen, petrol ve gaz dünyanın enerji ihtiyacının karşılanmasında hayati bir rol oynamaya devam ediyor. Uluslararası Enerji Ajansı’na (IEA) göre, 2020 yılında küresel enerji tüketiminin yaklaşık %60’ını petrol ve gaz oluşturuyor. orta vadeli.
Bu endüstriler, yüzyılı aşkın bir süredir enerji, ulaşım ve çok daha fazlasını sağlayan küresel ekonominin bel kemiği olmuştur. Hem doğrudan hem de dolaylı olarak milyonlarca iş yaratırlar ve küresel GSYİH’ya önemli ölçüde katkıda bulunurlar. Pek çok ülke, özellikle geniş hidrokarbon rezervlerine sahip olanlar, ulusal bütçelerini finanse etmek ve sosyal refah programlarını sürdürmek için petrol ve gaz gelirlerine bağımlıdır.
ABD kendisini petrol ve gaz üretimi ve keşfinden vazgeçirmeye hazırlanırken, Çin, Rusya ve dünyanın geri kalanı böyle bir şey yapmıyor. (Getty Images aracılığıyla Xie Huanchi/Xinhua)
Petrol ve gaz endüstrilerine verilen federal desteğin mütevazı da olsa azaltılması, yalnızca miyop değil, aynı zamanda Amerika’nın ulusal güvenlik çıkarları açısından da önemsizdir. ABD kendisini petrol ve gaz üretimi ve keşfinden vazgeçirmeye hazırlanırken, Çin, Rusya ve diğerleri böyle bir şey yapmıyor.
Özellikle gelişmekte olan ülkeler, artan enerji taleplerini karşılamak ve ekonomik büyümeyi teşvik etmek için büyük ölçüde fosil yakıtlara güvenmeye devam ediyor. Çin ve Rusya’nın petrol ve gaz üretimini artırdığı bir zamanda, müttefiklerimiz ve bakmakla yükümlü olduğumuz kişiler üzerindeki etkimizi devredebilir miyiz?
Önde gelen iklim değişikliği araştırmacılarının yeni bir raporuna göre, BBC’ye göre, “Dünya yeni fosil yakıt projeleri için bir ‘altına hücum’a tanık oluyor. Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesi petrol ve gazda yeni yatırımlara yol açtı.”
GÖRÜŞ BÜLTENİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Enerji ekosistemimiz, ne kadar ilginç, yenilikçi veya yatırıma değer olursa olsun, tek bir teknoloji setinin hakimiyetinde olamayacak kadar karmaşık ve önemli. Politika kararlarımız tek bir sektör veya endüstrinin esiri olamaz.
Temsilciler Cori Bush ve İskenderiye Ocasio-Cortez, 28 Haziran 2021’de Yeşil Yeni Mutabakat’ı desteklemek için Beyaz Saray yakınlarında bir mitinge liderlik ediyor. (Chip Somodevilla/Getty Images)
Amerika’nın enerji ihtiyaçları, piyasadaki teknolojiler kadar çeşitlidir. Önümüzdeki on yılların artan taleplerini karşılamak için hepsine (fosil yakıtlar, nükleer, jeotermal, yenilenebilir kaynaklar ve daha fazlası) ihtiyacımız var.
Yeşil Yeni Mutabakat ilkelerini kısmen benimsemek bir şeydir. Demokrat Parti’nin AOC kanadının, özellikle değerli bir sanayi sektörü pahasına, yakın gelecekte Amerikan enerji politikasını yönlendirmesine izin vermek başka bir şeydir.
HABERLER SUNULDU
Enerji geçişi hem zorlayıcı hem de zordur. Politika yapıcılar, hem yerli hem de yabancı bir dizi çatışan çıkarı dengelemeli ve sağduyulu çözümler bulmalıdır. Sürdürülebilirlik önemlidir, ancak istikrar ve güvenlik pahasına değil.
Başkan, yenilenebilir kaynakları sübvanse etmemeli ve sürekli olarak güvenilir enerji seçeneklerine önem vermemelidir. Gelecekteki başarımız, değersiz ilerici sloganlar değil, ihtiyatlı ve pragmatik enerji çözümleri gerektirir.
ADONIS HOFFMAN’DAN DAHA FAZLA OKUMAK İÇİN TIKLAYIN
Adonis Hoffman The Advisory Counsel LLC’nin CEO’sudur. Georgetown Üniversitesi’nde eski bir yardımcı profesördür ve ABD Temsilciler Meclisi’nde üst düzey yasal görevlerde bulunmuştur.
Fosil yakıt ve yenilenebilir enerji sağlayıcıları arasındaki gerilim artıyor. Ve başkan yardım etmedi.
Başkan Biden, göreve geldiğinden beri iklim aktivistleri ve çevre lobicileri tarafından belirlenen saldırgan gündeme uyum sağlamak için geri adım attı. Böyle yaparak, Amerika’nın büyük olmasına yardımcı olan petrol, kömür ve doğal gaz gibi endüstrileri cezalandırdı ya da bir kenara itti. Başkan, tehlikeli düzenlemeler ve kabadayı kürsüsündeki eski kabadayı karamsarlığıyla fosil yakıtları ekonomimizin sınırlarına taşımak istiyor. Yenilemelerin onlarca yıldır tam olarak sağlanamamasına rağmen, petrol ve gazdan elde edilen güvenilir enerjiyi daha az güvenilir yenilenebilir enerji kaynaklarıyla takas etmeye tamamen istekli görünüyor.
Temsilci Alexandria Ocasio-Cortez, DN.Y., 2019’da Yeşil Yeni Mutabakat kararını açıkladığında, bu uzak bir hayal olarak görülüyordu. Eleştirmenler ve medya, Amerika’nın böyle bir vizyonu benimseyeceği konusunda şaşkına dönmüştü, ancak AOC’nin amacı, federal hükümeti enerji dönüşümü için milyarlarca dolar ayırmaya zorlayarak, enerji sektöründe milyonlarca iş yaratmak için dünyayı fosil yakıtlardan kurtarmaktı. ve petrol ve gazın yerini alacak yeni teknolojileri sübvanse etmek.
BU, BIDEN’IN YEŞİL YENİ ANLAŞMA HEDEFLERİNE YÖNELİK TEHLİKELİ ANAHTAR
Ancak bugün son gülen AOC olabilir. Geçen yaz, Başkan Biden Enflasyon Azaltma Yasasını (IRA) yasalaştırdı. İklim değişikliğini ele alan en büyük federal mevzuat parçası olan IRA, Yeşil Yeni Mutabakat’ın temel unsurlarının çoğunu bünyesinde barındırıyor. AOC’nin bir zamanlar gerçek dışı olan hayali, sadece üç yıl sonra günümüzün gerçeği haline geldi.
Başkan Biden ve Temsilci İskenderiye Ocasio-Cortez (Getty Images)
Kongre Bütçe Ofisi’ne göre IRA, iklim değişikliği ile ilgili hükümlere 391 milyar dolar yatırım yapacak. Buna 270 milyar dolarlık vergi teşviki ve Temiz Hava Yasasında değişiklik yapılarak oluşturulan yeşil bir banka için 27 milyar dolar dahildir.
Başkan Joe Biden, 16 Ağustos 2022’de Beyaz Saray’da Enflasyonu Düşürme Yasası’nı imzalamak için kullandığı kalemi Senatör Joe Manchin’e veriyor. (Drew Angerer/Getty Images)
Ancak saygın özel sektör kaynakları, maliyetlerin daha da artacağını söylüyor. Credit Suisse tarafından hazırlanan bir rapor, yasa tasarısındaki toplam iklim harcamasının 800 milyar dolar olacağını öngörüyor ve Goldman Sachs, toplam 1,2 trilyon dolar öngörüyor.
En büyük finansman taahhütleri şunlardır: yenilenebilir enerji ve şebeke enerjisi depolama için 128 milyar dolar, elektrikli araç teşvikleri için 13 milyar dolar, evde enerji verimliliği yükseltmeleri için 14 milyar dolar, evde enerji arzı iyileştirmeleri için 22 milyar dolar ve gelişmiş üretim için 37 milyar dolar.
Her ne şekilde olursa olsun bunlar şaşırtıcı rakamlar. Uzaktan bile olsalar, Biden’ın yeşil hareketi, kilit, hisse senedi ve namluyu satın aldığı ve geleceğimizi yenilenebilir enerji lobisine ipotek etmeye hazır olduğu açıktır. Fosil yakıtların öngörülebilir gelecekte Amerika’ya – ve aslında dünyaya – hala güç sağladığı ve mevcut en güvenli, güvenilir enerji araçlarını sağladığı gerçeğini görmezden geliyor.
Defterin diğer tarafında, IRA, çoğunlukla karbon yakalama ve depolama (CCS) geliştirmede ilerlemeyi teşvik etmek için petrol ve gaz için vergi teşvikleri ve hibeler içeriyor. Elbette, bu teşvikler hem Kırmızı hem de Mavi eyaletlerde yatırım ve istihdam üzerinde şimdiden bir etki yarattı.
Petrol ve gaz için birkaç telafi edici hüküm olsa da, Biden’ın büyük yeşil eşantiyonu, ironik bir şekilde, uzun vadede sürdürülemez. Petrol ve doğal gaza ilişkin yeni ve daha kısıtlayıcı düzenlemelerin getirdiği yük, yasanın fosil yakıt endüstrisine sağladığı faydalardan daha ağır basabilir. Örneğin, Çevre Koruma Ajansı’nın elektrik enerjisi üreticilerine yönelik son gereksinimleri, elektrik şebekesini bozmakla tehdit ediyor.
JOE MANCHIN, DEMOKRATLARIN FOSİL YAKITLARI HIZLI BİR ŞEKİLDE SONLANDIRMASI İÇİN BASKIYA “BOĞALAR—” DİYOR
Yılın en yoğun sezonu için tam zamanında.
Ve Cumhuriyetçiler Meclisi’nin beceriksizce de olsa borç limiti müzakerelerinde düzeltmeye çalıştıkları bu eşitsizliktir. Konuşmacı McCarthy, defteri bir yandan yenilenebilir sübvansiyonlar ile diğer yandan fosil yakıt teşvikleri arasında dengeleme sözü verdi, ancak henüz borç limiti tartışmalarının dar parametreleri içinde mantıklı bir durum ortaya koyamadı.
Bununla birlikte Konuşmacı, durumu ortaya koymak için geleneksel bilgeliğe ve zorlayıcı verilere güvenebilir. Yenilenebilir enerji kaynaklarının artan payına rağmen, petrol ve gaz dünyanın enerji ihtiyacının karşılanmasında hayati bir rol oynamaya devam ediyor. Uluslararası Enerji Ajansı’na (IEA) göre, 2020 yılında küresel enerji tüketiminin yaklaşık %60’ını petrol ve gaz oluşturuyor. orta vadeli.
Bu endüstriler, yüzyılı aşkın bir süredir enerji, ulaşım ve çok daha fazlasını sağlayan küresel ekonominin bel kemiği olmuştur. Hem doğrudan hem de dolaylı olarak milyonlarca iş yaratırlar ve küresel GSYİH’ya önemli ölçüde katkıda bulunurlar. Pek çok ülke, özellikle geniş hidrokarbon rezervlerine sahip olanlar, ulusal bütçelerini finanse etmek ve sosyal refah programlarını sürdürmek için petrol ve gaz gelirlerine bağımlıdır.
ABD kendisini petrol ve gaz üretimi ve keşfinden vazgeçirmeye hazırlanırken, Çin, Rusya ve dünyanın geri kalanı böyle bir şey yapmıyor. (Getty Images aracılığıyla Xie Huanchi/Xinhua)
Petrol ve gaz endüstrilerine verilen federal desteğin mütevazı da olsa azaltılması, yalnızca miyop değil, aynı zamanda Amerika’nın ulusal güvenlik çıkarları açısından da önemsizdir. ABD kendisini petrol ve gaz üretimi ve keşfinden vazgeçirmeye hazırlanırken, Çin, Rusya ve diğerleri böyle bir şey yapmıyor.
Özellikle gelişmekte olan ülkeler, artan enerji taleplerini karşılamak ve ekonomik büyümeyi teşvik etmek için büyük ölçüde fosil yakıtlara güvenmeye devam ediyor. Çin ve Rusya’nın petrol ve gaz üretimini artırdığı bir zamanda, müttefiklerimiz ve bakmakla yükümlü olduğumuz kişiler üzerindeki etkimizi devredebilir miyiz?
Önde gelen iklim değişikliği araştırmacılarının yeni bir raporuna göre, BBC’ye göre, “Dünya yeni fosil yakıt projeleri için bir ‘altına hücum’a tanık oluyor. Rusya’nın Ukrayna’yı işgal etmesi petrol ve gazda yeni yatırımlara yol açtı.”
GÖRÜŞ BÜLTENİNE ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ
Enerji ekosistemimiz, ne kadar ilginç, yenilikçi veya yatırıma değer olursa olsun, tek bir teknoloji setinin hakimiyetinde olamayacak kadar karmaşık ve önemli. Politika kararlarımız tek bir sektör veya endüstrinin esiri olamaz.
Temsilciler Cori Bush ve İskenderiye Ocasio-Cortez, 28 Haziran 2021’de Yeşil Yeni Mutabakat’ı desteklemek için Beyaz Saray yakınlarında bir mitinge liderlik ediyor. (Chip Somodevilla/Getty Images)
Amerika’nın enerji ihtiyaçları, piyasadaki teknolojiler kadar çeşitlidir. Önümüzdeki on yılların artan taleplerini karşılamak için hepsine (fosil yakıtlar, nükleer, jeotermal, yenilenebilir kaynaklar ve daha fazlası) ihtiyacımız var.
Yeşil Yeni Mutabakat ilkelerini kısmen benimsemek bir şeydir. Demokrat Parti’nin AOC kanadının, özellikle değerli bir sanayi sektörü pahasına, yakın gelecekte Amerikan enerji politikasını yönlendirmesine izin vermek başka bir şeydir.
HABERLER SUNULDU
Enerji geçişi hem zorlayıcı hem de zordur. Politika yapıcılar, hem yerli hem de yabancı bir dizi çatışan çıkarı dengelemeli ve sağduyulu çözümler bulmalıdır. Sürdürülebilirlik önemlidir, ancak istikrar ve güvenlik pahasına değil.
Başkan, yenilenebilir kaynakları sübvanse etmemeli ve sürekli olarak güvenilir enerji seçeneklerine önem vermemelidir. Gelecekteki başarımız, değersiz ilerici sloganlar değil, ihtiyatlı ve pragmatik enerji çözümleri gerektirir.
ADONIS HOFFMAN’DAN DAHA FAZLA OKUMAK İÇİN TIKLAYIN
Adonis Hoffman The Advisory Counsel LLC’nin CEO’sudur. Georgetown Üniversitesi’nde eski bir yardımcı profesördür ve ABD Temsilciler Meclisi’nde üst düzey yasal görevlerde bulunmuştur.