YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!
Çinli elektrikli otomobil şirketi BYD'nin Tesla'yı geride bırakarak dünyanın bir numaralı EV üreticisi olduğu haberi, tam da Ejderha Yılı yaklaşırken geldi.
Ancak BYD küresel pazar payını silip süpürürken, Amerika bu ejderhanın üç kafasına karşı dikkatli olmalı: Amerikalılar hakkında casusluk yapan, potansiyel olarak yollardaki ABD araçlarını devre dışı bırakan ve yerli EV endüstrisini baltalayan.
Çin Komünist Partisi tüm büyük Çin şirketlerini kontrol ediyor ve Amerika, ÇKP'ye hayati bir ekonomik sektör üzerinde güç verme yönündeki küresel çabaya katılmamalı. Aslında Amerika, hem Çin'de hem de Meksika gibi diğer ülkelerde üretilen Çin elektrikli araçlarının satışını yasaklamalı.
Çin Komünist Partisi tüm büyük Çin şirketlerini kontrol ediyor ve Amerika, ÇKP'ye hayati bir ekonomik sektör üzerinde güç vermemelidir. (Reuters/Damir Sagolj)
Casusluk. Amerikalılar, Şubat 2023'te bir Çin casus balonunun Alaska'dan Montana'ya ve Doğu Yakası'na hareket etmesinden endişe duyuyorlardı. Güney Carolina'da vuruldu. 200 fit uzunluğunda ve 2.000 poundun üzerinde ağırlığa sahip olan balon, hassas bilgileri toplayacak güneş panelleri ve ekipman içeriyordu.
ELON MUSK, ÇİNLİ EV ŞİRKETLERİNİN TARİFELER OLMADAN REKABETİ 'YIKACAĞINI' SÖYLEDİ
Çin EV'leri daha güçlü casusluk ekipmanlarıyla donatılabilir. Askeri üsler, enerji santralleri ve cep telefonu kuleleri dahil her yere gidebilirler.
Elektrikli araçlar, önemli verileri toplama konusunda casus balonlardan çok daha etkili olacak ve çok daha düşük maliyete sahip olacak çünkü Amerikalılar bu araçları satın alacak. Benzer güvenlik nedenleriyle Federal İletişim Komisyonu 2022'de Huawei ve ZTE teknolojisini yasakladı.
Çin EV'leri aynı zamanda ÇKP'nin Amerikalıların kişisel verilerine dair benzeri görülmemiş bir hazineye sahip olmasına da olanak tanıyacak. İnsanlar araba satın alırken adres, ehliyet, kredi kartı ve sigorta bilgilerini veriyorlar. Kredi almaları durumunda şirket, ipotekler, diğer krediler ve ek kredi kartları da dahil olmak üzere kredi geçmişine erişebilir. Amerika bunu ÇKP'ye vermemelidir.
FORD ABD'DEKİ EV FABRİKASI İÇİN ÇİNLİ ASKERİ YAZILIM TEDARİKÇİSİ KİRALAMAYI PLANLIYOR: GOP ARAŞTIRMACILARI
Araçların Devre Dışı Bırakılması. Tıpkı General Motors'un Onstar programının çalıntı araçları durdurabileceğini veya devre dışı bırakabileceğini ilan ettiği gibi, Amerika da ÇKP'ye Amerika'da kullanılan elektrikli araçları durdurma veya devre dışı bırakma yetkisi vermemelidir. Onstar, acil durum flaşörlerini uzaktan etkinleştirebilir. Motorların çalışmasını durdurmak için GM ticari markalı Remote Ignition Block
*'u ve aracı yavaşlatmak için Çalınan Araç Yavaşlatma®'yı kullanabilir. Eğer Onstar bunu yapabilirse, Çinli otomobil şirketleri şüphesiz frenleme ve navigasyon sistemlerini devre dışı bırakma potansiyelinin yanı sıra bu teknolojiye de sahip olacak.
ABD EV Teşviklerinin altını çiziyor. 2022 Enflasyonu Azaltma Yasası, EV ve pil üretim tesislerine fon sağlamak için 1 trilyon doların üzerinde temiz enerji girişimi ve yerli bir EV endüstrisi geliştirmek için tüketici vergi kredileri içeriyordu. Ancak ÇKP'nin Çin EV'lerine yönelik sübvansiyonları, kongre niyetinin aksine, bu programları ve Amerikan EV üretimini baltalayabilir.
Çin, hem düşük ücretli iş gücü hem de Sincan'da çocuk işçiliği ve köle emeğinin kullanılması nedeniyle daha düşük işgücü maliyetine sahip; Çin'in kirlilik konusunda daha az düzenlemesi olması ve yerli kömüre bağımlı olması nedeniyle enerji maliyetleri daha düşük; ve daha düşük sermaye maliyetleri, çünkü ÇKP ayrıcalıklı şirketlere düşük oranlı finansman sağlıyor. Çin, dünyadaki kritik pil minerallerinin %60'ını kontrol ediyor ve dünya pillerinin %80'ini üretiyor.
ÇKP'YE BAĞLI ELEKTRİKLİ ARAÇ ŞİRKETİ, ABD'DEKİ İKİNCİ TESİSİ İÇİN 500 MİLYON DOLARDAN FAZLA VERGİ MALİYETİ SAĞLADI
Bu avantajlar nedeniyle Çin elektrikli araçları dünya çapında genişliyor. Çinli şirketler arasında BYD, Nio, Chery, Geely, SAIC ve Great Wall yer alıyor. Çin, 2023 yılında dünya çapında 5 milyon araç ihraç etti ve şu anda küresel araç ihracatında birinci sırada yer alıyor. Çin genişlerken aynı zamanda Jeep Çin'den ayrıldı ve Çin'deki GM ve Ford araçlarının satışları 2017'dekinin yarısı kadar oldu.
Geçen yıl 3 milyon otomobil satan BYD, 11.500 dolarlık Martı ile Alman otomobil üreticilerinin altını çizmeyi umuyor. 33.000 dolarlık Dolphin, Birleşik Krallık'taki en ucuz yeni arabalardan biri. İskandinavya, Asya ve Avustralya'ya genişliyor. Hatta sürekli elektrik kesintisi yaşayan Güney Afrika'da 40.000 dolarlık elektrikli araç bile pazarlıyor.
Geely artık Volvo'nun sahibi ve SAIC, İngiltere'nin MG'sini devraldı. Chery, 2024 yılında İngiltere'de 50 showroom açmayı ve 15.000 otomobil satarak Jeep, Jaguar ve Suzuki'yi geride bırakmayı planlıyor.
ESKİ CIA DİREKTÖRÜ LEON PANETTA, ÇİN'İN MICHIGAN EV TESİSİNİ Casusluk Amaçlı Kullanabileceği Uyardı
Michael Dunne geçen ay Automotive News'da şunları yazdı: “Çin'in EV ve pil üretimi ABD'dekinden 10 kat daha fazla…. BYD Aralık ayının son haftasında 76.800 EV üretirken GM 2023'ün tamamında 75.883 EV üretti.”
Çin küçük elektrikli araçlarda avantajlıyken, kamyonet ve SUV gibi daha büyük araçlarda ABD şirketleri hakim durumda. Ancak Amerikan şirketlerine, düzenleyicileri olan ABD Ulaştırma Bakanlığı ve Çevre Koruma Ajansı tarafından müşterilerinin satın almak istediği arabalar yerine elektrikli araçlara odaklanmaları konusunda baskı yapılıyor.
2030'da yeni araç satışlarının yüzde 60'ının ve 2032'de yüzde 66'sının pille çalışan elektrikli olmasını zorunlu kılan düzenlemeler, Mart ayında beklenen yayınlanmadan önce şu anda Beyaz Saray'da inceleniyor.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Amerika her ikisine birden sahip olamaz. Hem Çin'de hem de başka yerlerde bulunan Çinli şirketlerden ithalatı yasaklamadan elektrikli araçların zorunlu hale getirilmesi, tıpkı Çinli şirketlerin küresel otomobil pazarlarını ele geçirmesi gibi, ABD otomobil pazarını da Çinlilere verecektir. Çin'den elektrikli araç ithalatına izin verilmesi büyük ulusal güvenlik tehditleri oluşturmanın yanı sıra ÇKP'ye ABD ekonomisi üzerinde kontrol sağlıyor.
Dikkatli ol Amerika, çünkü Ejderha arabalarımızı almaya geliyor.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Diana Furchtgott-Roth, Heritage Vakfı'nın Enerji, İklim ve Çevre Merkezi Direktörüdür.
Çinli elektrikli otomobil şirketi BYD'nin Tesla'yı geride bırakarak dünyanın bir numaralı EV üreticisi olduğu haberi, tam da Ejderha Yılı yaklaşırken geldi.
Ancak BYD küresel pazar payını silip süpürürken, Amerika bu ejderhanın üç kafasına karşı dikkatli olmalı: Amerikalılar hakkında casusluk yapan, potansiyel olarak yollardaki ABD araçlarını devre dışı bırakan ve yerli EV endüstrisini baltalayan.
Çin Komünist Partisi tüm büyük Çin şirketlerini kontrol ediyor ve Amerika, ÇKP'ye hayati bir ekonomik sektör üzerinde güç verme yönündeki küresel çabaya katılmamalı. Aslında Amerika, hem Çin'de hem de Meksika gibi diğer ülkelerde üretilen Çin elektrikli araçlarının satışını yasaklamalı.
Çin Komünist Partisi tüm büyük Çin şirketlerini kontrol ediyor ve Amerika, ÇKP'ye hayati bir ekonomik sektör üzerinde güç vermemelidir. (Reuters/Damir Sagolj)
Casusluk. Amerikalılar, Şubat 2023'te bir Çin casus balonunun Alaska'dan Montana'ya ve Doğu Yakası'na hareket etmesinden endişe duyuyorlardı. Güney Carolina'da vuruldu. 200 fit uzunluğunda ve 2.000 poundun üzerinde ağırlığa sahip olan balon, hassas bilgileri toplayacak güneş panelleri ve ekipman içeriyordu.
ELON MUSK, ÇİNLİ EV ŞİRKETLERİNİN TARİFELER OLMADAN REKABETİ 'YIKACAĞINI' SÖYLEDİ
Çin EV'leri daha güçlü casusluk ekipmanlarıyla donatılabilir. Askeri üsler, enerji santralleri ve cep telefonu kuleleri dahil her yere gidebilirler.
Elektrikli araçlar, önemli verileri toplama konusunda casus balonlardan çok daha etkili olacak ve çok daha düşük maliyete sahip olacak çünkü Amerikalılar bu araçları satın alacak. Benzer güvenlik nedenleriyle Federal İletişim Komisyonu 2022'de Huawei ve ZTE teknolojisini yasakladı.
Çin EV'leri aynı zamanda ÇKP'nin Amerikalıların kişisel verilerine dair benzeri görülmemiş bir hazineye sahip olmasına da olanak tanıyacak. İnsanlar araba satın alırken adres, ehliyet, kredi kartı ve sigorta bilgilerini veriyorlar. Kredi almaları durumunda şirket, ipotekler, diğer krediler ve ek kredi kartları da dahil olmak üzere kredi geçmişine erişebilir. Amerika bunu ÇKP'ye vermemelidir.
FORD ABD'DEKİ EV FABRİKASI İÇİN ÇİNLİ ASKERİ YAZILIM TEDARİKÇİSİ KİRALAMAYI PLANLIYOR: GOP ARAŞTIRMACILARI
Araçların Devre Dışı Bırakılması. Tıpkı General Motors'un Onstar programının çalıntı araçları durdurabileceğini veya devre dışı bırakabileceğini ilan ettiği gibi, Amerika da ÇKP'ye Amerika'da kullanılan elektrikli araçları durdurma veya devre dışı bırakma yetkisi vermemelidir. Onstar, acil durum flaşörlerini uzaktan etkinleştirebilir. Motorların çalışmasını durdurmak için GM ticari markalı Remote Ignition Block
ABD EV Teşviklerinin altını çiziyor. 2022 Enflasyonu Azaltma Yasası, EV ve pil üretim tesislerine fon sağlamak için 1 trilyon doların üzerinde temiz enerji girişimi ve yerli bir EV endüstrisi geliştirmek için tüketici vergi kredileri içeriyordu. Ancak ÇKP'nin Çin EV'lerine yönelik sübvansiyonları, kongre niyetinin aksine, bu programları ve Amerikan EV üretimini baltalayabilir.
Çin, hem düşük ücretli iş gücü hem de Sincan'da çocuk işçiliği ve köle emeğinin kullanılması nedeniyle daha düşük işgücü maliyetine sahip; Çin'in kirlilik konusunda daha az düzenlemesi olması ve yerli kömüre bağımlı olması nedeniyle enerji maliyetleri daha düşük; ve daha düşük sermaye maliyetleri, çünkü ÇKP ayrıcalıklı şirketlere düşük oranlı finansman sağlıyor. Çin, dünyadaki kritik pil minerallerinin %60'ını kontrol ediyor ve dünya pillerinin %80'ini üretiyor.
ÇKP'YE BAĞLI ELEKTRİKLİ ARAÇ ŞİRKETİ, ABD'DEKİ İKİNCİ TESİSİ İÇİN 500 MİLYON DOLARDAN FAZLA VERGİ MALİYETİ SAĞLADI
Bu avantajlar nedeniyle Çin elektrikli araçları dünya çapında genişliyor. Çinli şirketler arasında BYD, Nio, Chery, Geely, SAIC ve Great Wall yer alıyor. Çin, 2023 yılında dünya çapında 5 milyon araç ihraç etti ve şu anda küresel araç ihracatında birinci sırada yer alıyor. Çin genişlerken aynı zamanda Jeep Çin'den ayrıldı ve Çin'deki GM ve Ford araçlarının satışları 2017'dekinin yarısı kadar oldu.
Geçen yıl 3 milyon otomobil satan BYD, 11.500 dolarlık Martı ile Alman otomobil üreticilerinin altını çizmeyi umuyor. 33.000 dolarlık Dolphin, Birleşik Krallık'taki en ucuz yeni arabalardan biri. İskandinavya, Asya ve Avustralya'ya genişliyor. Hatta sürekli elektrik kesintisi yaşayan Güney Afrika'da 40.000 dolarlık elektrikli araç bile pazarlıyor.
Geely artık Volvo'nun sahibi ve SAIC, İngiltere'nin MG'sini devraldı. Chery, 2024 yılında İngiltere'de 50 showroom açmayı ve 15.000 otomobil satarak Jeep, Jaguar ve Suzuki'yi geride bırakmayı planlıyor.
ESKİ CIA DİREKTÖRÜ LEON PANETTA, ÇİN'İN MICHIGAN EV TESİSİNİ Casusluk Amaçlı Kullanabileceği Uyardı
Michael Dunne geçen ay Automotive News'da şunları yazdı: “Çin'in EV ve pil üretimi ABD'dekinden 10 kat daha fazla…. BYD Aralık ayının son haftasında 76.800 EV üretirken GM 2023'ün tamamında 75.883 EV üretti.”
Çin küçük elektrikli araçlarda avantajlıyken, kamyonet ve SUV gibi daha büyük araçlarda ABD şirketleri hakim durumda. Ancak Amerikan şirketlerine, düzenleyicileri olan ABD Ulaştırma Bakanlığı ve Çevre Koruma Ajansı tarafından müşterilerinin satın almak istediği arabalar yerine elektrikli araçlara odaklanmaları konusunda baskı yapılıyor.
2030'da yeni araç satışlarının yüzde 60'ının ve 2032'de yüzde 66'sının pille çalışan elektrikli olmasını zorunlu kılan düzenlemeler, Mart ayında beklenen yayınlanmadan önce şu anda Beyaz Saray'da inceleniyor.
FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN
Amerika her ikisine birden sahip olamaz. Hem Çin'de hem de başka yerlerde bulunan Çinli şirketlerden ithalatı yasaklamadan elektrikli araçların zorunlu hale getirilmesi, tıpkı Çinli şirketlerin küresel otomobil pazarlarını ele geçirmesi gibi, ABD otomobil pazarını da Çinlilere verecektir. Çin'den elektrikli araç ithalatına izin verilmesi büyük ulusal güvenlik tehditleri oluşturmanın yanı sıra ÇKP'ye ABD ekonomisi üzerinde kontrol sağlıyor.
Dikkatli ol Amerika, çünkü Ejderha arabalarımızı almaya geliyor.
FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN
Diana Furchtgott-Roth, Heritage Vakfı'nın Enerji, İklim ve Çevre Merkezi Direktörüdür.