19 yaşındaki oğlum hiçbir zaman aşırı dozda fentanilden ölmek zorunda kalmadı. Bu kritik yasa krizle mücadele edebilir

Eda

New member
YENİArtık Haberler yazılarını dinleyebilirsiniz!


Altı yıl önce bu hafta hayatımın en kötü telefon çağrısını aldım ve bana 19 yaşındaki oğlumun üniversitedeki dördüncü gününde kazara aşırı dozda fentanil katkılı eroinden öldüğünü bildirdi. Kendisi şu anda bu felaketin ellerinde can veren yüz binlerce Amerikalıdan biri, üstelik bunun ulusumuz üzerindeki muazzam ekonomik etkisinden bahsetmiyorum bile.

Bu trajedinin yaşanması gerekmiyordu. Toplumsal damgalama, ruh sağlığı ve bağımlılık tedavisindeki boşluklar ve madde bağımlılığı hastalığına ilişkin anlayış eksikliği, bu genç “bağımlılığa karşı savaşçıyı” denklemin talep tarafında başarısızlığa sürükledi.

Ama aynı zamanda arz açısından da hayal kırıklığına uğradı: Onu öldüren fentanil asla sokakta olmamalıydı. Eğer ulusumuzun istihbarat topluluğu tarafından kullanılan önemli bir gözetim otoritesi, Jonathan’ın ölümü sırasında ulusumuzu sarsmaya başlayan fentanil krizine tam olarak uygulanmış olsaydı, bu ölümcül doz ona asla ulaşmayabilirdi.

Yabancı İstihbarat Gözetleme Yasası’nın 702. Maddesi, 11 Eylül öncesindeki boşlukları kapatmak ve Amerika’nın yurt dışında bulunan yabancı kişiler hakkında etkili bir şekilde istihbarat toplayabilmesini ve bizim görevimizi yapacak olanların kullandığı gelişen elektronik iletişim yöntemlerine ayak uydurabilmesini sağlamak amacıyla 2008 yılında Kongre tarafından yürürlüğe girmiştir. millete zarar.

TIP PROFESYONELLERİ UYUŞTURUCU REÇETELERİNİ YARGILAMAK İÇİN YAPAY ZEKA KULLANIYOR

Bu hüküm, ABD hükümetinin, Amerika Birleşik Devletleri dışında bulunan yabancı kişiler üzerinde yasal olarak hedefe yönelik gözetim yapmasına izin verir ve hükümetin, elektronik iletişim hizmet sağlayıcılarının bu toplamayı sağlamasını zorunlu kılmasına izin verir.

Bazen, ABD’li olmayan bu kişilerle ilgili koleksiyonların incelenmesi sürecinde, bir ABD’li kişiyle veya onun hakkında iletişim kurulan hedefi gösteren ilgili bilgiler ortaya çıkıyor. Bu durumlarda, özel yetkili istihbarat yetkililerinin, söz konusu ABD’li şahsın şüpheli yabancı şahsın kurbanı mı yoksa suç ortağı mı olduğunu tespit etmek için sorgulama yapmasına izin veriliyor. Fentanil durumunda, Bölüm 702, yetkilileri ABD’li bir kişiyle çalışan bir uyuşturucu karteli konusunda uyarabilir, ancak bu kişinin iletişimlerinin hedefli bir şekilde toplanması genellikle bir arama izni gerektirir.

Bölüm 702, daha önce iki kez olduğu gibi Kongre tarafından yenilenmediği takdirde Aralık ayında sona erecek. Ancak sanki şu anda milletimizin siyaset yapısında yeteri kadar bölücü mesele yokmuş gibi, istihbarat camiasının milletimizi korumak için kullandığı bu önemli aracın yenilenmesine artık siyasi yelpazenin her iki ucundan da meydan okunuyor.

Oğlumun önlenebilir kaybı bu konuyu gündeme getiren tek faktör değil. Ülkemizin istihbarat topluluğunun Amerikan halkına en iyi şekilde hizmet etmek için ihtiyaç duyduğu teknolojiye, zanaata ve otoritelere sahip olmasını sağlamaya yardımcı olan, partizan olmayan Başkanın İstihbarat Danışma Kuruluna (PIAB) başkanlık ediyorum. Ayrıca topluluk tarafından yapılan herhangi bir hatanın, düzeltici eylem gerektiren bir eğilimi temsil edip etmediğini belirlemekle görevli İstihbarat Gözetim Kurulu’na (IOB) da başkanlık ediyorum. Bu iki pozisyon bana Bölüm 702’nin yenilenmesinin önemi konusunda ön sırada yer veriyor.

Özgür bir toplumun her türlü gözetim otoritesine ilişkin endişelerini anlıyor ve bunlara katılıyorum. Bu nedenle Bölüm 702’ye iki şekilde itiraz etmemiz doğru ve yerindedir. Öncelikle ulusumuzun güvenliğinin korunmasında gerçek bir değer sağlayıp sağlamadığını sormalıyız. İkinci olarak, bunun anayasamıza, yasalarımıza ve değerlerimize uygun olarak yürütülmesini sağlayacak uygun önlemlerin mevcut olduğunu bilmemiz gerekir. Daha sonra, hükmün istihbarat değerinin, yetkinin yanlış uygulanmasının meydana gelebileceği durumların potansiyelini (doğru güvenlik önlemleri mevcutsa ve çalışıyorsa nadirdir) dengeleyip dengelemediğine karar vermemiz gerekiyor.

PIAB ve IOB olarak biz, Başkan tarafından bu baharda bu soruları eleştirel bir şekilde incelemekle görevlendirildik. Başkan, Temmuz ayında düzenlenmiş raporumuzu yayınladı; bu, daha önce bir başkan tarafından yalnızca bir kez yapılmış olan bir şeydi ve burada çok önemli iki sonuca ulaştık.

BirinciBölüm 702, iletişimin bu kadar hızlı geliştiği bir çağda milletimizi korumak için istihbarat topluluğumuz tarafından kullanılan kesinlikle hayati bir araçtır. ABD istihbarat faaliyetlerinin çok yüksek bir yüzdesini bilgilendiriyor. Amerikalıların hayatlarını kurtardı, siber saldırıları önledi, casusların yakalanmasına yardımcı oldu, silahların yayılmasına karşı yardımcı oldu ve mevcut sertifikalar kapsamında sınırlı bir uygulamada fentanil kaçakçılarının yasaklanmasına yardımcı oldu.

Ancak, fentanil ve diğer sentetik uyuşturucuların yabancı üreticilerini ve distribütörlerini hedef alacak özel bir yetki bulunmuyor; bu, bu yasa dışı ticareti destekleyen üretim ve tedarik zincirlerinin aydınlatılmasına yardımcı olabilir. Bu nedenle, yabancı fentanil kaçakçıları hakkında şu anda mümkün olan daha fazla toplamaya olanak sağlayacak özel bir narkotikle mücadele “sertifikasının” eklenmesini önerdik.

FOX HABERİN DİĞER GÖRÜŞLERİ İÇİN TIKLAYIN

Saniye
Artık Bölüm 702 yetişkinliğe geçtiğine göre, Bölüm 702’nin yurt dışındaki yabancı hedefleri ile temas halinde olmaları durumunda iletişimleri tesadüfen toplanabilecek Amerikalıların mahremiyet korumalarını sürdürmek amacıyla bu maddenin uygulanmasını nasıl sıkılaştıracağımızı daha iyi anlıyoruz. İhtiyaç duyulan bazı reformlar zaten FBI tarafından ele geçirilmişti. Başkan’a sunduğumuz raporda, Amerikan halkının yetkinin gereken özenle kullanılacağına dair güvenini yeniden tesis edecek ek adımlar önerdik. Üst düzey ve orta düzey FBI personeliyle yaptığımız görüşmelerde, onların bu işi doğru yapmaya kararlı oldukları çok açık.

FOX HABER UYGULAMASINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN

702. Madde ilk yasalaştığında milletimiz hâlâ 11 Eylül terör saldırılarının acısını çekiyordu. Bugün, yaklaşık olarak her iki haftada bir yasa dışı olarak ithal edilen fentanil, o kötü şöhretli günde ölen Amerikalıların sayısıyla aynı sayıda insanın hayatını kaybettiğini iddia ediyor. Sonuç olarak, diğer pek çok Amerikalı gibi ben de, yabancı bir aktörün ülkemize sentetik uyuşturucu kaçakçılığı yaparak kâr elde etmeyi seçmesi nedeniyle oğlumun bağımlılık hastalığıyla olan mücadelesini kaybetmesinin acısını her gün çekiyorum. Bu nedenle, diğer önemli amaçlarının yanı sıra, Bölüm 702 yetkisinin bu uyuşturucuların yasaklanmasına yardımcı olmak için daha az değil, daha fazla kullanılması gerektiğine inanıyorum.

PIAB/IOB raporunda belirttiğimiz gibi, “Kongre 702. Maddeyi yeniden yetkilendiremezse tarih yargılayabilir” [its lapse] Zamanımızın en kötü istihbarat başarısızlıklarından biri olarak.” Siyaseti bir kenara bırakalım ve milletimizi yasa dışı sentetik uyuşturucular da dahil olmak üzere her türlü tehditten koruyalım ve aynı zamanda sivil özgürlüklere olan inancımıza sadık kalalım.



James “Sandy” Winnefeld, Jr., Başkanın İstihbarat Danışma Kurulu Başkanıdır.